KUL HAKKI VE YARDIMLAŞMA
Hak Kulundan İntikamını Yine Kul ile Alır,
Bilmeyen İlm-i Ledünü Anı Kul Yaptı Sanır.
Hak kulundan intikamını yine kul ile alır,
Bilmeyen ilm-i ledünü anı kul yaptı sanır.
cümle eşya halıkındır kul eliyle işlenir,
Emri bari olmayınca sanma bir çöp deprenir.
İmam-ı Rabbani
Her ne gelirse haktandır başkasında arama
Gözünde perde varken görmeyensen kıvranma
Her ne varsa alemde o yaratanındır başkasına sorma
Emir gelmezse haktan olmaz hiçbirşey sana korkma.
Kulunu kulu ile cezalandırır
Sanma ki onun hasmı sensin.
O denileni yapar alır intikamını
Ey aciz kul ile sen kusuru kendin de ara.
Her ne varsa alemde yaratana aitken
Neden büyüklenirsin
Dilemezse Rabbim olur mu?
Kayalar arasında bazen çınarlar büyür
Baksan ibretle neleri gözün görür...
İbretle bakana her varlık mana fısıldar
Her varlık hal diliyle hakkı zikreder
Nigâr Bedirhan
Başınıza gelen musibetlerde çok defa kulların başkalarını incitmesi yada nefsi hareketlerindendir…
Kul azmadıkça bela gelmez denir ya…
…….Sakin duran zarar vermeyene kim zarar verir..
…….Bazan da en çok yardım ettiklerimiz çok değer verip sevdiklerimizden yeriz darbeyi..
…Çok defa da hiç tanımadıklarımızdan..
Dünyalık için ahretini satanlardan zarar gelir…
….Kim zerre iyilik etse mutlaka hem yalan dünya da, hemde ahrette karşısına gelir..
….Ne yapılan kötülük karşılıksız kalır ne de iyilik..
…Zarar verenler azarlar azarlar,incitirler sanırlar ki hiç bir şey olmayacak onlara..
Aslında düşünseler onlara zaman verilmektedir..
Tövbe etsinler helallik dilesinler diye..
Onlar yaptıklarını dahi unuttukları bir anda öyle belayla karşılaşırlar ki nerden geldiğini anlamazlar..
Belki de zarar veren onları ilk defa görmüştür vermiştir zararı da..
Masumun hakkını bir zalim bir başka zalimden almış deriz bu durum da..
Bazan da masumlar duçar olurlar en acı olaylara..
Onda da sabır ve kader der ne gelirse haktan deriz..
Rabbim kötülerin şerlerinden tuzaklarından bizleri koru sun amin..
Başıma gelenler neden diye saç baş yolmadan düşünülür sonra bulunca sebebi tövbe dua ve hakkı geçen varsa helalleşilir..
Dünyadayken helalleşen karlı çıkar ya kul hakkı ahrete kalırsa .
Allah kul hakkıyla karşıma gelme demiştir..
Kul hakkıyla yükselmektense aç kalmak helal rızıkla yetinmek en güzelidir..
Helal rızık alın terinde ailesine evine harcadıklarında sevap var denilmekte..
Kul hakkında mazlumun ahı gözyaşları vardır..
Allah ım sen bizleri korktuklarımızla imtihan etme..
Bizleri koru..amin amin...
Mazlumun ahını almadansa aylarca aç kalmayı oruç tutmayı dilerim ...
Kul hakkından sakınmak en güzeli darda yoksul olanları gözetmek insani hemde dini görevimizdir..
Eğer dünya da önce aile bireyleri yakınları yoksul ihtiyacı olanlara yardım elini uzatsalardı asla aç yoksul derbeder stresde insanlar görülmezdi..
El ele verip insani yardım başlatmak çok güzel..Yıllardır yurt dışında yaşıyorum onlarda olan yardımlaşma cidden dikkat çekici.
Her bölgede şehirde birkaç tane gelir düzeyine göre bedava yiyecek acil ihtiyaçları karşılayan kurumlar var çalışanlarda gönüllü çalışıyorlar..Toplanan tüm malzemeler pakette taze..
Diğeride her bölge de sıcak aş dağıtan yer var ihtiyacı olanlara 24 saat hizmet ediyorlar..
Mesela her şehirde insanlar gelir düzeyi iyi olanlar bu şekilde yardım merkezleri kuramazlar mı?
Çok zor durumda olanlara fatura ödemelerinde de kolaylık sağlanıyor gelir düzeyi çok düşük ya da zorluk çekenlere..
Bu şekilde yardım dernekleri kurulsa hem durumu iyiler kumar benzeri yerlerde harcayacaklarından ayıramazlar mı bir cana yardım etmek çok mu zor?
Ve zor durumda olan çocuklara hastalara yardım elini insanlar üzerine düşen vazifalerini yaparlarsa medya da izlenen dizilerden daha yararlı olur..
Ayrıca ağızsız dilsiz hayvanlar içinde bu tür yardımlar barınaklar oluşturulamaz mı?
Ben yurdumuzdan uzaktayım..
Yazdıklarımı bireyler yapıyorlar sosyal yardımda alınıyor günden güne artan ortamda bir nebze olsun insanlar faydalanıyorlar..
İnsan gibi insan olmak zor mu değil.Allah rızasını gözetip hoş görü zor mu zor değil..
Peygamber efendimiz Hz MUHAMMEDs.a.v faniye maddiyata aşırı sevgi aklı örter gerçekleri göremezsiniz demiştir..
Fanileri severken beşer olduklarını hata yapabileceklerini unutmayın..Beşer şaşar şaşmayan tek ALLAH ..Öyle olun ki bir şekil de yolunuz ayrılsa bile tekrar barıştığınızda utanarak değil açık alınla uzakkende asla dostuna ihanet etmemiş siz olun..UTANARAK ezilip büzülecek hale gelirsiniz az ayrı düşse fikirleriniz düşmana saldırır gibi değil..
Arkadaşım dostum böyle davrandı acaba sebep yüzüme incitmemek için demedikleri benim de hatam var mı diye düşünülse ne kırgınlık olur ne de küsmeler..
İnsanlara özür dilemek helalleşmek hata ve günahlarından tövbe etmek ALLAH A sığınıp pişmanlık ve gözyaşlarıyla yalvarmak bağışlanma dilemek çok mu zor değil..
Şunu bunu bırakın canda can olun canlara derman olamazsanızda işte yanındayım diyebilin..
Tek affeden rahmetiyle suçları günahları af eden ALLAHTIR..
Bizler birilerini üzersek dedikodu,gıybet iftira her türlü hakkı gaspta kul hakkıdır..
ALLAH kul hakkıyla karşıma gelmeyin helalleşin kardeşlerinizin hakkını yemeyin demekte..İslam dini barış ilahi adaleti en güzel şekilde kula kul olmayıp sadece yaratana baş eğerken..
Kula kul olmak puta tapmadan farkı var mı..Severken fani maddiyatı herşeyin emanet olduğunu bilip putlaştırıp..
Meryem oğulları ve diğerleri alenen puta taparlar..Fakat bazıları da gözlerinde dev yaparlar fanileri oysa ölümlüdür aşık oldukları kadın ve erkekler..Mal mülkse emanettir yok olucudurlar..
Allah şirke düşmekten.kul hakkını yemekten insanları incitmekten cümlemizi korusun amin..
Bir sokakta birisi hasta olsa ölse başına birşey gelse önce ailesi yakınları komşuları o mahalle yakın mahalle de olanlar bir araya gelip yardım etseler o tür sorunlar daha hızla azalır..Komşusu açken tok yatılmaz demiştir HZ MUHAMMED s.a.v efendimizde..Lütfen yakınlarınıza bilhassa çocuklarınıza çocuklarımıza sahip çıkalım..Sahip çıkılmadığında o aileyi çocukları kurt gibi kapar giderler..
.....Sanılır ki başa gelenler rastlantıdır asla değildir..
Ne gelirse sadece Rabbimizin dilemesiyle olur..
Bazan başka birisinden başkası alır diğerinin ahını diğerini o incittiğini incitmesini aklına veren nedir..
....Diğerinin yaptıkları haksızlıklar ağlattıkları kimsenin ne işlediği iyilikler karşılıksız kalır,ne de kötülükler mutlaka bir şekilde karşısına çıkar hem bu dünya da hem de ahrette..
....Birde kul hakkı eklenir incitene..Rabbim bizleri inciten değil sevindiren eyle..
...Altından kalkamayacağımız şeylerle de imtihan etme..
....Rabbim sev sevindir bizleri senin herşeye gücün yeter..
....Hatalarımızdan anında tövbe edenlerden eyle..Tövbeleriyse en çok kabul eden afeden sensin..
... ALLAH IM ım diler yükseltirsin diler hakir edersin her iki cihanda da setrettiğin kullarından eyle amin..
ALLAH A a emanet olunuz selam ve dua ile..
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Rabbim sev sevindir bizleri senin herşeye gücün yeter..
Amin ve ne çok da ihtiyacımız var.
Birde kul hakkı eklenir incitene.
Sanırım mazlum olmayı bir şekilde kabullendim canım gönül dostum ama yine de hakkımı helal ediyorum çünkü emek verdiğim her duyguda ve her edimde yürek sesim ve sevgimle biçimlendirdim ben hayatı.
Sevginin en muteber duygu olduğu aşikar lakin günümüz insanı seven kişiye bile suçlu muamelesi yapıyor ki tecrübe ile sabit.
Dün astığım bir yazı ve ben edebiyata olan sevgimi dile getirip de bu duygumun aşağılandığı...
Sevgi.
Hor görülmek.
Hayatın da iz düşümü.
Yüreğiniz dert görmesin sevgili dostum.
Sevgiler.
Selam ve dua ile
Yeganem
Allahın selam ve rahmeti bereketi Allah a inanan iman eden asla kula kul olmayan kardeşlerimizin ve sizin de üzerinize olsun sevgili kardeşim,
Bismillahirrahmannirrahim
İnsanları memnun etmek zordur fanidir beşer şaşarlar..Allah rızasını gözetip hak yolda hakkın rızasını umarak yazıp söylendiğinde o ne der,şu ner ortadan silinir Allah rızasına uygunsa niyetin düzgünse başkasını önemseme.
İncitip kul hakkı gerekmedikçe Allah hakkı için yaratandan dolayı yarattıklarının tümünü şefkatle merhametle sevmek güzel bir erdem.
Kalplerinde Allah sevgisi,Peygamber sevgisi,Kuran sevgisi,muhabbet hemcinslerine tüm varlıklara merhamet saygısı olmayanların kalpleri sinelerinde sadece yüktür..
İnsanlar bir gün baştacı ederken menfaatlerine fikirlerine ters düşüldüğünde emanet verilen maddi varlıkları az artsa neredeyse yerle yeksan ederler..
Oysa o kişiye selam verip elinden yemiş içmişlerdir çok defa..Bir hayvan bir lokma verilse yıllarca vefa gösterir..Bazı insanlar da vefa yoktur insani duyguları sıfırsa kim ne edebilir..Merhameti olmayandan,zülüm edenlerden Allah korkusu haya noksanlarından ,incitenlerden uzak durmak en iyisi..
Üzülme Allah kullarının yanındadır duamdasın kardeşim..
Tüm dualarına tüm kalbimle amin inşaallah diyorum..
Allah razı olsun yorumun için Allah a emanet ol selam ve dua ile..