- 941 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuk yetiştirme sanatı
Çocuklar, dünyaya ekeceğimiz en değerli tohumlardır...
Eğer, toprağa ektiğimiz tohumdan, kaliteli bir ürün çıkmasını istiyorsak; o tohuma çok iyi bakmamız gerekir. Bakmadığımız, beslemediğimiz tohumlardan nasıl iyi bir hasat alamazsak; sevgi ve bilimle beslemediğimiz çocuklardan da nitelikli bir insan olmasını bekleyemeyiz.
Bir çocuğun, annesinden ve babasından farklı farklı beklentileri vardır. Bir baba nasıl babalık yapacağını, bir anne de nasıl annelik yapacağını bilmek mecburiyetindedir. Eğer, bilmiyorsa; araştırarak ve yetkin kişilere sorarak öğrenmek zorundadır.
Kendini yetiştirememiş, nitelikli insan olamamış ebeveynlerden, mükemmel ve iyi bir çocuk yetiştirmesini beklemek; abes ile iştigal olur.
Nitelikli çocuk yetiştirmek, aynı zamanda, bütünsel ve toplumsal olarak da çok önemlidir. Yetiştirilen her nitelikli çocuk, bütünsel ve toplumsal kalitenin de artmasını sağlar. Bu da, yaşanılan ülkenin daha çağdaş ve daha ilerici bir toplum olmasının önünü açar.
Son yıllarda, maalesef, toplumsal kalitemiz çok düşmüştür. Çocuklarımıza hem aile içinde hem de okullarımızda yeterli bilgi ve donanım verilememektedir. Ayrıca,bir de, işin "sevgi boyutu" vardır. Güncel, geçimsel sorunları artan ebeveynler ve eğitimciler, evlatlarımızın üzerine yeterince ve sevgiyle eğilememektedirler.
Olması gereken; devlet, ebeveyn ve eğitimcilerin bir araya gelip, bir misyon ve vizyon çerçevesi çizilerek, çocuklarımızın topluma daha nitelikli ve daha sevgi dolu bireyler olarak nasıl kazandırılacağını tartışmalarıdır.
Dünyaya ektiğiniz her tohumun; çiçek açıp, ürün vermesi dileklerimle...
Cahit Fıkırkoca
14.11.2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.