- 945 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YAŞAMIN KIYISINDAN DÖNMEK...
YAŞAMIN KIYISINDAN DÖNMEK
(06.11.2019)
Hayata başlarken dost edinmek ve akrabaya sahip olmak bir avantaj gibi görünebilir.Ama dezavantajları da sizi hayal kırıklığına uğratabilir.Akrabalık güven veriyor,geleceğinizi yönlendiriyor ve size umut oluyor.Dostluk bu yolda gerilerden seyrediyor.Ama 1982 yılında gecenin geç saatlerinde Giresun/Şebinkarahisar/Arslanşah Köyünde Sınıf Öğretmeni olarak çalıştığımda günlük plan yaparken Azerbaycan Radyosundan hasret olduğum müziğin her türünü istisnasız dinlerdim.Söz ve sohbetleri de asla kaçırmazdım.Bir sohbette konuşmacı şöyle bir kelam etti. "Ya dost olma ya dostluktan incinme,dost yolunda boran,kar olacaktır" demişti.Bu söz çok ilgimi çekmişti ve beni düşündürmüştü.Ben bu söze hep sadık kaldım.Zor zamanlarda bile bu düşünce ve bu inançtan asla vazgeçmedim.
06.11.2019 tarihinde hayatımın en zor günlerinden birini yaşadım.Dost ve akraba bildiklerimin önemli bir çoğunluğu yürüdüğüm yolda birer ikişer döküldüler.Yüzlerce olan dost ve akraba sayısı bir anda biri ikiyi geçmez oldu. Çaldığım kapılar birer ikişer yüzüme kapanıverdi.Öyle sessizlikler ve bahaneler gördüm ki tarifi mümkün değil. Güvendiğim makamlar,inandığım kişiler,çalıştığım meslektaşlarım, sendikalar ve dernekler benimle başladıkları yollarını ayırdılar.
Ben yanlışa inanıp,yanlış insan ve makamlara güvenip yola çıkmıştım.Hani Rabbim Kutsal Kitabımız Kur’an-ı Kerim’de "Ben size şah damarınızdan daha yakınım" der ya.Yaradan’ın o sözünü unutmuşum. Ama Rabbim bu sözünü bana ağır bir travma geçirterek hatırlattı.Hatırlayıp döndüğümde kapıların yüzüme açıldığını gördüm. Dost,akraba ve kurtarıcı ararsan tek başına ALLAH yeter.Ben yaren ve yoldaşlarımı hiç yarı yolda bırakmadım.Hani Türk Halk Müziğinin bir deyişinde "Benim ile yola çıkanlar hani" der ya.Benim ile yola çıkanları şimdilik zikretmeyeceğim ama hepsine minnettarım.Onların isimleri bağrımda saklıdır.Günü geldiğinde bağrımı yarıp onların isim listesini çıkarıp baş ucuma asacağım.Onlar için her zaman diyet ve can borcumu ödemeye hazır olacağım.(21.07.2024 aşağıdaki liste baş ucuma asacağım listedir.Bugün o isimleri bu yazıya eklemeye karar verdim).
Adam olanın günü geldiğinde yediği kursağında kalmamalı.Eğer kalmış ise zaten o adam değildir.Benim ile yola çıkmayanları hatırlamaya bile gerek görmüyorum.
"Bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır", "İyilik yap at denize balık bilmezse Halık bilir" derler ya.Bunu yakın tarihte yaşadım.20-25 yıl önce birlikte çalıştığım bir öğretmen arkadaşımın (Şengül AYMERGEN)eşi Özel Hareket Polisi (Necip AYMERGEN)bana kahvenin hatırını ve karşılıksız iyiliğin ne demek olduğunu yaşatarak hatırlattı.Demek ki insanlık ölmemiş.Halen bir yerlerde doğru insanlara rastlamak mümkünmüş.20 yıl önce yanında olduğum siyasetçi bir abim (AK PARTİ İstanbul Milletvekilimiz Sayın Şamil AYRIM)bana kahvenin hatırını ve iyiliğin ne demek olduğunu yaşattı ve hatırlattı.Hani "Umulmadık taş baş yarar" derler ya.Rabbim,hiç umulmadık an ve zamanda(MHP Iğdır Milletvekilimiz Sayın Yaşar KARADAĞ’la) bana bunu gösterdi.
Düşerken,birazda olsa yanımda olan dost ve akrabalara,kahvenin hatırını ve iyiliği bilen adam gibi adamlara, umulmadık an ve zamanda dediğini yapıp dostluğunu gösteren güzel insan(Dr.Güven ÇEÇE’ye) ve aileme(Özellikle Yeğenim Ali GÜLBEY ve Göksel GÜLBEY’e) müteşekkirim.Ben 06.11.2019 TARİHİNİ HİÇ UNUTMAYACAĞIM. Bu yazdıklarımı okuyan evlatlarıma ve beni bilip iyi tanıyanlara VASİYETİMDİR asla ve asla unutmasınlar. Yukarı çıkanların eteklerine tutunmasınlar. Tutunmak için ALLAH YETERDE ARTAR BİLE.Aşağıya düşenlere ALLAH RIZASI için kucak açsınlar.İnancın ve insanlığın gereği budur,diye düşünürüm...
Nurettin GÜLBEY
06.11.2019
Saat :00:02
Yalova
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.