- 872 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
DEVŞİRMELER
Bu yazıyı Milliyetçilik adı altıdan ırkçılık yapanlara hitaben yazıyorum.!
Devşirme nedir?.
Devşirme sistemi Osmanlı İmparatorluğunun ele geçirdiği özellikle Rumeli ve Balkanlardaki Hristiyan veyahut farklı inançlara sahip topraklardan genç ve yetenekli çocukların toplanarak, sıkı bir eğitim altında üstün bir asker ve yönetici sınıfı oluşturma sistemidir
Örneğin Bulgar diyarından veya KIRIM’DAN erkek çocuklarını sekiz on yaşlarında köylerinden toplayarak yeni çeri ocaklarında asker olarak yetiştiren ve bu yeniçerileri yine Bulgar diyarına veya Kırım’a gönderip savaştıran sistemin adıdır Devşirmelik.!
Osmanlı devlet geleneğinde yüz yıllar boyu uygulanan Devşirme sistemi imparatorluğun genişlemesi ve gelişmesi konusunda çok etkili olmuştur.
Devşirme ruhu nedir ?
Devşirme tezgahlarından geçen insanlarda ait olduğu ırkı veya Milleti ret etmek ve devşirilen kimliğe biat etmek her ne şartta olursa olsun tabii olduğu erkin isteklerini yerine getirmek esasiyet içerir.
Devşirilmiş insanlar taabii olduğu kimliği sahiplenirken başka ırk ve Milletlere’de düşmanca tavırlar sergilerler;Kendi asli kimliklerini saklayarak bunu yaparlar(Asli kimlikleri kendileri için bir utanç kaynağı oluşturur.!)
Yeni Cumhuriyette Devşirmecilik:
Osmanlının son dönemlerinde ve yıkılma sebepleri arasında da sayabileceğimiz İttat teraki ve Jön Türkler gibi Avrupa’nın Milliyetçilik(ırkçılık) furyasından etkilenen sapkın fikirli gurupların yeni kurulan Cumhuriyet Türkiyesinde ki etkinlikleri ile beraber mevcut Kemalist iktidarı manüpüle edilerek Türklük üzerine kurulan devlet yapısı nı tek kimlik temelinde oluşturulması sağlanmıştır.
Not: İttat teraki ve Jön Türklerin birçok üyesi Tatarlardan ve Anadolu halklarından olmayan insanlardan oluşuyorlardı.
Osmanlının yıkık harabeleri üzerine kurulan Türkiye Cumhuriyeti devleti kuruluş felsefesini Osmanlıyı red etmek üzerine kurmuş olsa bile devşirme geleneğini geliştirerek bilimsel temeller üzerine oturtarak adına asimilasyon politikaları denilen sistemi devreye sokarak sürdürmüştür.
Birinci dünya savaşı sonrası dağılan Osmanlı devletinin eski topraklarından Anadoluya bir göç furyası başlamıştır.
Göç yolu ile Anadolu’ya gelen Arnavutlar,Bulgarlar,Boşnaklar,Abazalar,Slavlar,Yunan göçmenleri,KIRIM TATARLARIIIII ,Çeçenler,Gürcüler vs… ve Anadolu’nun Yerleşik Halkları Kürtler,Ermeniler ve Rumlar
Yeni cumhuriyetin Asimilasyon politikalarına maruz kalmışlardır (Toplumsal Devşirmecilik)
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİNİN ONUNCU YILINA ÖZEL YAZILAN ONUNCU YIL MARŞINDA DA BELİRTİKLERİ GİBİ ON YILDA ON BEŞ MİLYON TÜRK YARATMIŞ OLDULAR.
Anadolu’ya dışarıdan getirilen göçmenleri devşirme politikaları ille bir kısmının Kemalist sisteme adaptasyonu sağlanırken bir kısmının da Türk Milliyetçiliği adı altında devşirilmesi sağlanmıştır; Türklük kimliğini bir Ulus temeline oturtmaya çalışmışlardır.
Ne var ki Yeni cumhuriyet Ümmetçi Osmanlıdan tek kimlikli bir yapıya evrilmeye çalıştıkça süre gelen yıllar içinde ortaya çıkan toplumsal sorunları baskı yöntemleri ile çözmeye çalışmıştır.
İslam yaşantısının güçlü olduğu illerde şeriatı savunanlar ile Kürt nüfusun yoğun olduğu doğu illerinde yerel halk ile yeni medeni kanunun uygulanması ve asimilasyon politikalarının sekteye uğramaması için yeni Cumhuriyet askerlerini ve kolluk kuvvetlerini kullanarak İstiklal mahkemelerini de devreye sokarak büyük bir iç savaşla otoritesini korumayı başarmıştır.
Türkiye’de devşirme sosyolojisi:
Türkiye Cumhuriyetinin yetiştirmiş olduğu devşirmeler yıllar içinde devletin stratejik noktalarına yerleşerek Cumhuriyet yönetiminde etkili olmuşlardır.
Türkiye Cumhuriyeti devleti kuruluş yıllarından bu güne toplumsal ,kültürel,sosyolojik ,ekonomik
Sorunlarla boğuşmakta ve bu sorunların özünde yatan gerçek sorunun tek kimlik politikasının olduğunu göz ardı etmektedir.
Günümüz Türkiye toplumunda aslı Devşirme olan İnsanlar ya Ulusalcıdır veya Milliyetçidirler.!
Devşirmeler in geneli Kürtleri,Rumları ve Ermenileri sevmezler çünkü adı geçen bu üç Millet devşirmeler gibi Göçmen kökenli değildirler;Anadolu topraklarının binlerce yıllık kadim Milletlerindendirler.
Aramızda aslı Devşirme veya göçmen olan bir çok insan vardır bu durumdan benim şahsen bir şikayetim yoktur ;İnsandır başımın üstünde her zaman yerleri vardır..
Kişi kendini ne olarak görüyorsa bizde öyle kabul ederiz.
Lakin bazı karektersiz Devşirme ruhuna sahip insanlar ANADOLU’DA büyük Türkiye toplumunu oluşturan Milletlere Dil uzatarak aklınca Milliyetçiliklerini ispatlama çabasındalar.
Bu basit karektersiz DEVŞİRME ruhuna sahip gönüllü köleler şunu iyi bilsinler ve anlasınlar.!!!
Bizler ANADOLU’NUN ve Mezopotamya’nın halkları olarak farklılıklarımızı bu ülkenin zenginliği olarak görüyoruz .
Farklılıklarımız bizleri insan yapan en güzel özelliklerin başında gelir.
Çin Kominist devrimini yapan Mao gibi tüm Çin halkına mavi elbise giydirmek gibi kimsenin bir derdi olmasın Ülkemizde.
Türkiye Halkları gök kuşağının renkleri gibidir bu renk mozayiğini bozmaya çalışan! insanları birbirlerine düşman etmek içi uğraşan kafatasçı ırkçı Faşist çizgide düşünenler şunu bilsinler
BİZLER BÜYÜK TÜRKİYE HALKLARI BİR ARADAYIZ FARKLILIKLARIMIZA RAĞMEN BERABERİZ !!!
IRKÇI FAŞİST ZİHNİYETLER BUNU BÖYLE BİLSİNLER.!!!
Yani işin özü DEVŞİRME RUHU VE ZİHNİYETİ ile Türkiye’de toplumsal barışı düşünmek bir hayalden öte değildir.!
HER ŞEYDEN ÖNCE İNSAN OLMAK GEREKMEZ’Mİ.!
Selçuk Korkmaz 05/11/2019
YORUMLAR
Nefret ettiklerine benzemek bazen insanın en büyük cezası oluyor. Bu yazıyı bir Türk yazmış gibi okursanız bunu anlayabilirsiniz.
İçerikte bu üslubu kullanıldığında yazı hakkında yorum yapmamayı tercih ederim. Bu nedenle oldukça hatalı bilgiler verdiğiniz yazınızı içerik ve edebi açıdan değerlendirmemeyi seçiyorum.
MEDAMED Selçuk KORKMAZ
Yazı edebi bir aşk hikayesi veya duyğusal ağırlıklı bir mesaj içermiyor
Tarihi bir vakkadan söz ediyor yanlışlar çokmuş buyrun bilğilerinizle aydınlatın bizleri.
Devşirme yazısında nefret yoktur aksine insana sevği ve değer vardır
Herkesi olduğu gibi kabullenmek ALLAH'IN yarattığına hürmet etmek İnsan olmanın bir gereğidir.
Bu defterde Türklük adına rezilce yazılan yazılara bakarsanız benim bu yazdığım yazı gayet edepli ve gayet gerçekçi bir yazıdır.
Selcuk Bey, bu önemli yazınız için öncelikle çok çok teşekkür ediyorum....
Devşirme sisteminde, devşirilen çocuğun Müslüman olması gerekiyordu ve farklı dinlerden olan aileler çocuklarını devşirme sistemine kurban etmemek adına ülkeye sırtlarını çevirmislerdir. Ülkenin hem kültürel hem de militer anlamda zayıflamasına sebep olmuşlardır.
O dönemde yönetici kadronun çoğu devşirme olduğundan dolayı bazı kararlar Osmanlı Devleti’nin aleyhine alınabiliyordu ve devşirmelerin hainlikler görülebiliyordu.
Padişahların yada onların kız kardeşlerinin evlendikleri insanlar yabancı soylu olduğundan dolayı onların ırkından olan kişiler yüksek tutulabiliyor ya da bu kişilerin fikirleri padişahın kararlarını olumsuz etkileyebiliyordu.
Osmanlı Hanedanında 36 padişahının 35 tanesi Türk kökenli olmayan kadınlarla evlenmişti ve bu hanedanın kararlarında kayırmalara yol açıyor ve Türk Soyunun azalmasına sebep oluyordu.
Vezir-i Azamlar gibi büyük mevkilere devşirme sistemiyle insan getirildiği ve bu insanlar yabancı kökenli olduğu için Türk Beylerinin nüfusu azalmıştır. Bu nedenle Türk Beyleri padişaha sırt çevirmişlerdir.
Halkın üzerindeki yönetici kadronun çoğunun farklı kökenlerden ve ırklardan olması üzerine hem padişah hem de halk birbirine yabancılaşmıştır.
İnsan unsurunun bulunduğu her alanda suistimallerin olduğu gibi bu alanda da olmuştur. Devşirme sisteminin bozulması, Yeniçeri Ocağı, Kapıkulu Ocağı dolayısıyla Osmanlı askeri teşkilatının çökmesine neden olmuştur.
Otorite tamamen saray bürokrasisine egemen olan devşirmelerin eline geçmiştir. Vezirlik de, II. Bayezid zamanında bir fermanla yalnızca saraylı devşirmelere özgü kılınmıştır.
Devşirmelere verilen bütün bu haklardan rahatsız olan halkın Osmanlı Devleti’ne olan güveni azalmıştır.
Devşirme sistemi, Osmanlı İmparatorluğu’nun ele geçirdiği özellikle Rumeli ve Balkanlardaki Hristiyan yada farklı inançlara sahip topraklardan genç ve yetenekli çocukların toplanarak, sıkı bir eğitim altında üstün bir asker ve yönetici sınıfı oluşturma sistemidir. Devşirme sistemi sözlüklerde böyle yerini almıştır.
Öncelikle Osmanlı Devleti’nin ırksal ve etnik kökenlerine bakıldığında ırk kaynaşmalarının ve devşirme sisteminin Osmanlı Devleti’ne herhangi bir zararının olmadığı açık bir şekilde görülür. Osmanlı Devleti’nde Osman Bey haricinde tüm padişahların Türk kökenli olmayan bir kadınla evlendiği bilinmektedir. Devşirme sistemi ile yetişmiş sadrazamlarının (başvezirlerinin) olduğu da bilinmektedir. Osmanlı Devleti’nin hem çöküş hem de yükseliş döneminde olmaları onların bu konu üzerinde herhangi bir etkisi olmadığını gösterir niteliktedir.
Devlet dairelerinde ve cezai hükümlerde devşirme sistemi yüzünden ortaya çıkan ırksal ve dinsel kayırmalarla ilişkili iddia ise mantıksal bir sorgulama ile rahatça çürütülebilir. Eğer devşirme sistemi bu kayırmalara neden olsaydı, devşirme sistemini ortadan kaldırdığımızda bunun tamamen durması beklenirdi. Halkın üzerindeki yönetici kadronun çoğunun farklı kökenlerden ve ırklardan olması üzerine hem padişah hem de halk birbirine yabancılaşmıştır.
Sonuç olarak, devşirme sistemi Osmanlı Devleti’ne ırksal ve etnik yönden sorun sağlamamış gibi görünse de günümüzde malesef ki bu böyle değildir. Sorunların kaynağı genellikle ırk kaynaklı olarak karşımıza çıkmaktadır. Irkçılık psikolojik bir hastalıktır.
Demem o ki; bu ülke Türküyle, Kürtüyle, Yunanıyla, Arabıyla hepimizin.
Kuşlar gibi uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik fakat yeryüzü cennetinde kardeşçe yaşamayı maalesef öğrenemedik....
Saygı ve sevgilerimle....
MEDAMED Selçuk KORKMAZ
Rabbimizin verdiği niğmetlere şu geçici mekanda nasiplenirken ADALET ve sevğiye saygıya dayalı zamanlar geçirmek biz insanlar için çok zor olmasa gerek.
Yeterki bize indirlenler ile hükmedelim
Hayırlı günler
Muhtemelen vereceğin cevaba, PKK bir terör örgütüdür, batıya maşalık yapan, Türkiye’yi bölmeye çalışan taşerondur. Diyerek başladığını duymak istiyorum.
Gelelim şu devşirme meselesine. “Osmanlı İmparatorluğunun ele geçirdiği özellikle Rumeli ve Balkanlardaki Hristiyan veyahut farklı inançlara sahip topraklardan genç ve yetenekli çocukların toplanarak, sıkı bir eğitim altında üstün bir asker ve yönetici sınıfı oluşturma sistemidir” Demişsin. Batıdan ne topluyorsun ? Elma armut mu ? Bu çocukların aileleri gönüllü mü teslim ediyor yoksa zorla ellerinden mi alınıyorlardı ? 8-10 yaşında, aklı eren bir çocuk ailesinden kopartılıyor, dinini değiştiriyor ve bunda hiçbir sakınca görmeden kendini Osmanlıya mı adıyordu ? Hem yetenekli olduklarını nasıl keşfediyorlardı ? Kavun gibi kıçını koklayarak mı ? ÖSS sınavı gibi sınav yaparak mı ? Ayrıca Anadoludaki Türk çocuklarının suyu mu çıkmıştı da Osmanlı hayatı boyunca yönetici olarak saraya bir tane Türk sokmadı ?
Evet yeniçerilerin alayı devşirmeydi. İçlerinde bir tane bile Türk yada Kürt yoktu. Ve yeniçerilerin asli görevi bugünkü Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayına denkti. Yani sarayı korumaktı. Bir de yeni seçilen devşirme sadrazamların, atanmaları sırasında dağıttıkları rüşvetlerden oluşan kaybını telafi edebilmek için yetkileri dahilinde varoşlara hapsedilmiş, ayak işleri yapmaya mahkum edilmiş Türklere uyguladıkları vergi nedeniyle ayaklanmalarını bastırmak, gerekirse ev ev dolaşıp karşı gelenleri öldürmekti. Bir de savaşta ganimeti ilk paylaşan güruh olmaları diğer özellikleriydi.
Bir de şu Türkiyelilik kavramına taktım. Bugün din istismarcılarının ve PKK lıların ortak jargonunun bir ürünü olan Türkiyelilik kavramı Türkiye’yi minik parçalara bölmek için bu ayak takımına aşıladıkları öğretilerdir. Batının işine geldiğinde kullandığı ve asla kendilerinin uygulamadığı medeniyet, çağdaşlık ve hümanizm gibi romantik kavramlara sığınarak bu ülkenin asli unsuru ve sahibi olan Türkler saldırılmasına gösterilen tepkinin adı da faşizm, ırkçılık ve kafatasçılık oldu.
Bugün doğudan gelen bir kürt, batıda istediği okula girebilme, istediği işte çalışabilme ve bürokrasi ve siyasi alanda çıkabildiği kadar zirveye çıkma hakkına sahipken, doğuya giden Türkler ev dahi verilmemekte ve sırf Türk olduğu için ne zaman öldürüleceğim diye eli yüreğinde yaşamaktadır. Bir faşist varsa her fırsatta kürt ırkçılığı ve Türk düşmanlığı yapan kitledir.
Bugün, senin gibilere ve ümmetçilik adı altında Türk düşmanlığı yapanlara en çok batan şeyin ve en büyük Atatürk düşmanlığının temelinde yatan nedenin, Atatürk’ün Osmanlı’da ezilmiş, aşağılanmış, gayrimüslümlerin uşaklığına layık görülmüş Türklerin adını verdiği bir Cumhuriyet kurması olduğunu gayet iyi biliyoruz. PKK’lılarla ümmetçi geçinen Arap kırmalarına en çok batan TC düşmanlığının nedeni de budur.
Şimdi söyleyeceklerim size basmakalıp ve sıradan milliyetçi ağzı gibi gelebilir ama tamamen gerçektir.
Türk milleti tarih boyunca bağımsızlık mücadelesi vermiş, yıkıldığında Anka Kuşu gibi küllerinden doğmuş ve 16 bağımsız devlet kurmuştur. Hiçbir zaman hiçbir milletin boyunduruğu altına girmemiştir. Henüz tapu kadastronun geçmediği, herkesin kazık çaktığı yeri yurt edindiği zamanlarda bileğinin hakkıyla edindiği toprakları, eskiden beri biz burada yaşıyorduk diye yırtınan, varlıkları boyunca başkalarının marabası olarak yaşayan, bir tane dahi devlet kuramayanlarla, batının emperyalist güçlerine maşalık yaparak toprak ve vatan sahibi olmayı amaçlayanlara altın tepside sunacağımızı sananlar avuçlarını yalarlar.
Burası Türkiye Cumhuriyeti devletidir. Beğenmeyene kapı orada…
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !
MEDAMED Selçuk KORKMAZ
Evet duymak istersiniz köleleşmiş ruhunuzla karşınıza ilk çıkan insana dayattıklarınızın karşılığı olarak duymak istersiniz.
Duymak istediklerinizi dedirtmek için elinizden geleni de yaparsınız duyunca da size söylenenlere inanmazsınız.
Sizler ırkçılık illetinin birinci ve ikici dünya savaşlarında can veren milyonların sebebi olduğunu bile bile tıpkı atalarının dininden vazgeçmeyen putperestler gibisiniz.
Devşirme ruhlarınız ALLAH a değil aidiyet hissettiğiniz ırka kullukla mükellefmiş gibi davranıyorsunuz.
Sizler ad kavmi gibi kibirlisiniz ve onların düştüğü yanlışta ısrar ediyorsunuz.
Yukarıdaki Devşirme tarifi sözlüklerde mevcuttur bakabilirsiniz.
Türkiyelilik kavramını biz RTE DAN duyduk siz bunu sözü jarğon halinde kimlere sattınız konuyla ne kadar alakalısınız belli oluyor.
Romantik duygusal söylemlerle tarihi gerçekleri konuşmak pek doğru olmasa gerek .
Siz oturup kendinize bir roman yazın mümkünse Türklülke alakalı olsun ki kendi nefsinizi tatmin edebilesiniz.
Atlara at gözlüğü neden takılır bilirmisiniz ?
Atlar sadece önlerini görsünler diye,Siz neden at gözlükleri ile dolaşıyorsunuz anlamıyorum doğrusu.
Size tavsiyen olayları değerlendirirken önyarğıdan ve duyğusallıktan uzaklaşın bu durum sağlıklı düşünmenizi sağlar.
Ne mutlu Türküm demişsiniz Ne mutlu size ;Kimsenin ne Türklüğünüz ile nede mutluluğunuz ile bir derdi yok ,
Kapıyı'da göstermişsiniz sanırım Kürt olduğum için böyle davranıyorsunuz.
Sizde biraz utanma olsaydı Anadolunun kapılarını siz Türklere açan Kürtler için böyle bir kelime kullanmazdınız.
Türkler ilk Ümmet hareketini (Mazgırot) Malazgirt'te Alp arslanın ordusuna yardıma giden Mervani devletinin Müslüman Kürtlerden oluşan yirmi bin süvarisi ile gerçekletirmiş oldular.
Sonra Malazgirt zaferi Türkün zaferi oldu Kandırmaya devam edin kendinizi.
mirim
Bebekleri, yaşlıları, gençleri, öğretmenleri delik deşik edecek kadar gözü dönmüş, rastgele yerlere bıraktıkları bombalarla hedef gözetmeksizin insanları parçalayan, ruhunu batının emperyalist güçlerine pazarlayan şerefsiz bir terör örgütünü dahi kınamadan burada insancılık oynamanız bana iğrenç bir iki yüzlülük gibi geliyor. Hatta gibisi fazla…
Yazınızın her cümlesinde nefret ve kin var. İşte Türk milletinin bugün üstüne basa basa milliyetini dile getirme nedeni sizin gibi emperyalist maşalarının saldırılarına karşı mensubu olduğu milleti diri tutmaktır.
“Köleleşmiş ruhunuzla” diye bir tabir kullanmışsınız. Çok güldüm buna. Daha öncede yazdım bir daha hatırlatayım. Bizi sizden ayıran en bariz özellik özgürlüğümüze olan düşkünlüğümüzdür. Bazı milletler efendi, bazıları maraba ruhuyla gelir dünyaya. Dön bak tarihe bakalım Türk milleti kaç devlet kurmuş ve hürriyeti için ne bedeller ödemiş. Ve hemen haritayı eline al bak bakalım kaç tane Türk devleti halihazırda varlığını idame ettiriyor. Bir de sen say bakalım kaç devlet kurdunuz.
Malazgirt’te kapıları bize siz açmışsınız ! Pöhhh… Sizin kapı hep açık ki… Gelen giriyor. Bugün de Ruslara, Amerikalılara, İsrail’e açtığınız gibi…
Ben sizin kürt olduğunuzu bilmiyordum. Ama Türklere olan bu kin ve nefretin sebebinin bu olduğunu tahmin etmek için müneccim olmaya gerek yok. Vıcık vıcık kompleks akıyor her yerinden… Ben bu duyguyu hiç tatmadım !
Emperyalist amaçlarla başka milletleri yok eden Avrupalı faşistlerle, Türklerin, sizin gibilerin batının emperyalistleriyle iş birliği yaparak kudurmuş köpekler gibi saldırmalarına karşı varlığını haykırmasını ve nasıl millet oluğunu hatırlatmalarını fena karıştırmışsın.
“Devşirme ruhlarınız ALLAH a değil aidiyet hissettiğiniz ırka kullukla mükellefmiş gibi davranıyorsunuz.” Cümleye bakar mısın ! Senin devrelerin yanmış. Artık saldırı anında kullanmaktan imtina etmeyeceğiniz hiçbir değerin olmadığının kanıtıdır bu. Her zaman ki gibi konuyla hiçbir alakası olmayan dini karşı karşıya getirmek suretiyle bir tık üste çıkma derdindesiniz. Allah sizin malzemeniz değildir ! Her sıkıştığınızda kullanacağınız bir meta da değildir !
Bir kez daha söylüyorum; NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Bu söz size çok batıyor biliyorum
O nedenle söylemeye bayılıyorum :)
MEDAMED Selçuk KORKMAZ
Bende Türkçe'si ile hitap edeyim size
Beyefendi zahmet edip düşüncelerinizi yazmışsınız ve yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile bizler ve sizler aynı Ümmetin çocukları değiliz.1
Benim yazımda yazmadığım şeyleri yazıp sorup cevaplamışsınız.
Gerçeklerden uzak demagojik söylemleriniz ile Bir sonuca varamayız.
Konuyu bir dua ile kapatalım.
Allah'ım Yer yüzünde Kul olarak yarattığın biz insanlar içinde ırkı ile kibirleneneleri ırkının üstüne Haşret .
Yarabbim Hidayet senin elindedir dilediğine verirsin Amin.
Bakara suresi 11.Ayet
Kendilerine: "Yeryüzünde fesat çıkarmayın" denildiğinde (tam bir pişkinlikle): "Biz sadece (halkı, ahlâkı ve toplum nizamını düzeltip iyileştirmek isteyen)ıslah edicileriz" demekte (ve fesatlıklarına ıslah kılıfı geçirilmektedir).