- 340 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İdeallerinizin Peşinden Koşun
Her şey uslu uslu oturup hayal kurmakla başladı. Hayatın acımasız gerçeklerinden bir nebze de olsun kaçabilmek için sığındık onlara. Sonra da bir baktık hayallerimiz gerçeklerimiz olmaya aday olmuş. Arayıp da bulamadığımız bu fırsatı gerçeğimiz yapmak için kolları sıvadık ve başladık bu sebepten ötürü harıl harıl çalışmaya.
Bunun için dur durak bilmeden çalışıyor ve adım adım hedefe ilerliyorduk. Başarının gelip bizi bulması an meselesiydi. ’’İşleyen demir ışıldar.’’ sözünün tecrübesine güvenerek daha bir sıkı sarıldık hedeflerimize. Hepimiz için farklı anlamlar ifade hedefler, bizim hayatımızın baş köşesine oturmuş bize yön veriyordu. O hedeflerin gerçekleşeceğinden o kadar emindik ki, başka bir seçenek yoktu, olamazdı elbette.
Yalnız evdeki hesap her zaman çarşıya uymaz.Hiç beklemediğiniz şeyler olur, sizin önünüze taş koyar.Bazen elimizde olmadan (önümüze çıkan engeller neticesinde)başarısızlığa uğrarız. Daha bunu hazmedememişken işler iyice sarpa sarar ve biz allak bullak bir şekilde dımdızlak ortada kalırız. Önümüzde ne başarı vardır ne de bizi zirveye taşıyacak hedefler. Umutla ileriye bakan, yaşama sevinciyle dolu bireyler gitmiş ve yerine ideallerinden vazgeçmiş, hayata havlu atmış bireyler gelmiştir.Bu durum ne kadar sürer kişiye göre değiştiği için bilinmez. Bilinen bir şey vardır ki, o da insanların darmadağın olduğu ve ideallerinden uzaklaştığı. Peki, sorarım şimdi sizlere: ’’Önümüze engeller çıktı, yolumuzdan etti diye ideallerimizden vazgeçmek, pes etmek ne kadar doğru?Başarının öyle kolay elde edilemeyeceğini bilmiyor muyuz?İnsanlığa mal olmuş nice başarının ardında azimli çalışma ve ısrarla devam etme yok mudur?Elbette vardır. Örneğin Edison’un ampulü bulmak için binlerce deneme yaptığını duymayanınız var mı?
Ya da daha yakından örnek verelim isterseniz. Üniversiteyi bitiren birisinin atanmak için defalarca sınava girdiğini üçüncü,dördüncü, hatta beşinci girişinde yeterli puanı alıp atandığını çevremizden, yakınlarımızdan bir şekilde duymuşuzdur. Bu örnekleri daha da çoğaltabiliriz.
Bu durumdan şöyle bir sonuca ulaşabiliriz.Başarıyı gerçekten isteyip pes etmeden sabırla çalışmaya devam edince başarılı olunuyormuş.Bunu hayatımızın felsefesi haline getirirsek önümüzde durabilecek hiçbir şey yoktur. Öyleyse şimdi yeniden başlamanın vakti. Hiçbir şey için geç değil.İşe kafanızdaki olumsuz düşünceleri atmakla başlayın.Sonra ne istediğinizi, ne yapmayı amaçladığınızı belirleyin.Hani her şey bir hayalle başlamıştı ya, şimdi yeniden hayal kurun. Kurduğunuz hayalinizin gerçekleşmesi için de elinizden gelenin fazlasını yapın.Şartlar ne olursa olsun isteklerinizden, hayallerinizden asla vazgeçmeyin. Bu istekleriniz sizin hayata tutunuşunuz, hayattaki idealinizdir. Haydi durmayın ideallerinizin peşinden koşun. Karşılığında bedel ödeseniz de idealleriniz için yaşayın ve onları kimselere teslim etmeyin. Sizin hayalleriniz, sizin idealleriniz başkalarının gerçeği olmasın.Sizle başladı, sizde kalsın lütfen.
4.11.2019/Necati Dilek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.