- 937 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
M.Kemal Atatürk' ün en büyük hedefi
Hepimizin bildiği gibi; dünya üzerindeki ülkelerin büyük bir çoğunluğu kurulmuş bir birliğin içinde yer alıyor. Avrupa Birliği, Arap Birliği v.d.’ ni örnek verebiliriz. Bunlar, siyasi ve ekonomik birlikteliğe örnektirler.
Bir de askeri birliktelikler var; Nato gibi.
Hem siyasi hem ekonomik hem de askeri birliktelikler de var; Şangay Beş’ lisi gibi.
Malum, ülkemiz Nato’ ya üye; Avrupa Birliği’ nin kapısında ise bir dilenci gibi bekletilmekte.Zaten, Nato’ da da adam yerine konulmuyoruz...
Hülâsa, diyeceğim şudur:
Bizim durumumuz, yine de, Türki Cumhuriyetler ve komşularımız arasında, en iyisi.
Devletimizi yönetenlerin yapacağı ilk iş; öncelikle, Nato ve AB’ den ayrıldığını ilan etmek olmalıdır. Ardından, tüm Türki Cumhuriyetleri ve sınırdaşımız olan komşu ülkeleri askeri, ekonomik ve siyasi olarak birlikteliğe davet etmelidir.
Bu birlikteliği bekleyen ya da uman çok ülke olduğunu düşünüyorum. Ancak, Türkiye Cumhuriyeti’ ni, yani bizi yönetenler, bu konuda biraz pasif kalıyorlar(Tabii, bu tamamıyle, benim şahsi düşüncemdir.)
Davet sonucunda; davete icabet eden ülkelerin liderleri ile Ankara’ da Cumhuriyetimiz’ in ilan edildiği eski TBMM binasında bir toplantı düzenlenmelidir.
Bu toplantı, birlik oluşturulup, gerekli siyasi, ekonomik ve askeri kararlar kayıt altına alınmadan sonlandırılmamalıdır.
Böylece, hem Cumhuriyetimiz’ in kurucu liderinin ve silah arkadaşlarının nihai hedefi gerçekleştirilmiş olur hem de şehitlerimizin kanı yerde kalmamış olur.
Saygı ve sevgilerimle.
Cahit Fıkırkoca
03.11.2019, Pazar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.