- 472 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
YANILMIŞIM TANRI VARMIŞ
Antony Flew’ in yarım yüzyıl boyunca Allah’ ın varlığını inkar eden konuşmaları, makaleleri ve kitaplarının ardından 2004 yılında dönüşüm yaşamasını konu alan “Yanılmışım Tanrı Varmış” kitabı, yazarın özellikle evrenin akıl ürünü bir dizayn ile boşluk götürmez bir şekilde tesadüfe yer bırakmadan oluştuğunu irdeleyip, her şeyin matematiksel bir ölçü ve mantık çerçevesinde Allah olgusunu kabullenişini ele alıyor. Allah’ ın varlığına dair bilim dünyasından onaylayıcı görüş alan yazılardan tutun da bununla ilgili yazılmış kitaplara kadar bütün her şey üstün bir zekanın kainatı yarattığında hem fikir. Kainattaki bütün evrenler birbiri ile bağlantılı ve simetrik olarak her şey hesaplanmış durumda. Mesela yıldızların milyarlarca yıl boyunca devamlı yanmaları, yıldızlarda karbon oluşumunu sağlar bu da leptonların ve hadronların yerini almamasını sağlayarak atomları koruma altına alır. Hepimiz de biliyoruz ki atomlarda yaşamın yapı taşlarından biridir.
Yazarın, Allah’ ın varlığına dair diğer etkilendiği olay ise ölümden sonra dirilişin mutlak olduğuna dair delil kabul ettiği, Hz.İsa’ nın çarmıha gerildikten ve öldükten sonraki dirilişi konusudur. Fakat şunu da belirtmem gerekir ki, bizim İslam inancımıza göre Hz.İsa ölmemiş göğe kaldırılmıştır.Kitap, konusu itibariyle felsefi yazıların yanı sıra Allah’ ın varlığına dair deliller sunan gayet güzel bir çalışma ve biyografi olmuş.
İrfan Yıldırım Çevik
YORUMLAR
Buna benzer bir kitabı da ben yakınlarda okudum. İsmi: Modern Çağın Sonu, John Lukacs, Ketebe Yayınları.