- 461 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
MÜSLÜMAN TOPLUMLAR
İslam tarihinde Müslüman toplumlar, büyük sıkıntılar çekmişlerdir. Müslümanların tarihinde çoğunlukla iktidar sahipleri iktidarlarını dine göre değil de dini, iktidarlarına göre tanzim ettikleri için bu duruma düşmüşlerdir. Bu gün, Müslümanların çoğunluğu ya din dışı bir hayatın ya da hayatın dışında bir dinin kurbanları haline gelmişlerdir.
Varlık nedenleri, Allah’ın dinini bütün unsurlarıyla inkâr esasına dayalı bulunan modern sistemlerin izin ve anlayışlarına sığınarak, din gerçeğinin anlaşılması imkânsızdır. Onlar istiyorlar ki İslam dini; krallara, kraliçelere, prenslere, prenseslere, şeyhlere, emirlere, başkanlara, dedelere ve bunların yanlış uygulamalarına karşı sesini yükseltmesin. Toplum hengâme içinde yüzsün fakat imanlı bir toplum örneği vücut bulmasın…
İslam, yalnızca ahiret hayatıyla ilgili bir kıymetler manzumesi olarak hatırlanmaktadır. Oysa Kur’an’a baktığımızda ahiret hayatının yanında dünya hayatının da var olduğu görülmektedir. Dünya hayatında da ahireti kazanmak için verilmesi gereken mücadeleler anlatılmaktadır. Kur’an’ı Kerim’de Allah’ın; kâfirler, münafıklar, müşrikler ve fasıklar için neler buyurduklarına hiç bakılmamaktadır. Biz onları, Kur’an’ı okuyarak ve yaşayarak tanıyabiliriz. Nemrutlar ve ona tabi olanlar; nice bin ateş yaksalar da Hz. İbrahim’in mirasını gereği gibi kullanan bir İbrahim milleti oldukça, yakılacak nice bin ateş, Allah’ın iradesiyle ve izniyle nice bin gülistana dönecektir…
İslam’ın bütün hakikatiyle uygulanmadığı bir dünyada; İslam; şu ya da bu toplumun sorunlarına bir çözüm getirmiyor diye, suçlamada bulunmak kadar çirkin bir suçlama olamaz. Ahiret inanıcının diri bir duyarlılık halinde yaşatılmaması insanı çıkmaza sokar. İnsanın dünyevi eğilimlere yönelmesi, kendisinin bu eğilimlerce kuşatmasına yol açar…
03.12.1990
Konya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.