- 580 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gecenin yıldızlara ,siyahın beyaza hasreti gibi
Eylül sonbaharı başlattı ve gitti. Güle güle gitsin. Eylül ayın her gelişinde içime sebebini bilmediğim hüzün olur. Yaprakların yavaş yavaş sararıp yere düşmesi anlayana bir ders veriyor . Biz insanoğlu vaktimiz geldiğinde yaprak gibi düşüp yok olacağız. Misafiriz bu Evren’de . Şu kısacık hayatımızı güzel yaşayalım. Kötülükten , hasetten , yargıdan , kibirden ,yalandan, haramdan uzak olalım.
Bugün ön yargıdan bahsedeceğim. Kendiminde ön yargılı olduğumu bu yaz tatilimde farkına vardım. Uzun zamandır iç ruhuma yolculuğum . Kalabalık aile içerisindeydim. Hepsi tek tek uzaklaştı. Gideni tutamam. Uğurlar olsun . Kalanlar yeter. Zaten iyi gününde herkes iyi önemli olan kötü günlerinde yanında bulunan. Dünyamızda büyük değişim yaşıyor . Bu biz insanlarıda etkiliyor. İlişkiler hele çok berbat bir hal alık. Bir aranın kuyusunu kazmak açığını aramak için yarışıyorlar. İnsan kimi yargılarsa kendi içindekini yansıtır.
Yurdumuzun her yeri çok güzel. Kendim güneydoğuluyum. Ama Urfa’dan ilerisini görmedim. Bu yaz tatilinde Diyarbakır, Batman, Mardin ve Kapadokya ya gittim . Görünce çok şaşırdım . Kafamda doğunun bu kadar gelişmeyen, köhne , geri kalmış bir yer olduğu varmış. Avrupa’nın çok şehirlerini gördüm. Bu kadar beğenmedim. Diyarbakır’ın temiz geniş caddeleri ve ismini vermeyeyim restorantını batılarda görmedim desem yalan olur. Hele Mardin medeniyetler şehri beni büyüledi. Kaç dinle mezhebiyle kültürüyle yaşayışları anlatılmaz. İnsanların sııcaklığı samimiyeti harikaydı. Midyat tarih kokuyordu. Hasankeyf in güzelliği sıcaklığı. Çok üzüldüm Baraj yapıyorlarmış ve Hasankeyf’ i yok ediyorlar. Güvenli yer değil diye bu zamana kadar o yerleri ertelemiştim. Çok yanıldığımı fark ettim . Farkında olmak ne güzel.
İç Anadolu bölgemizin Kapadokya sı en güzel yermiş. Peri pacaların içinde o uykunun hazını hiç unutamam. Allah’ın bir hikmeti. Erciyes dağının volkan patlaması binlerce yıl önce olmuş ve o manzaralar meydana gelmiş. Çinli turıstler doluydu. Gördüğüm o yerler anlatılmaz görüp yaşanması lazım. Eskiden belli duyardım resimlerini götürürdüm. Ama gördüklerimin çok üstündeydi. Halkına sordum burda işsiz insan yok diyorlar. Tabii çalışmak isteyene .Altı yüzden fazla rehberi varmış. Aşıklar tepesinden gün batımını görmek bir başka güzeldi. Ürgüp, Göreme, Üçhisar, Avanos bir daha geleceğim en kısa zamanda sizi görmeye .
Bundan sonra hiçbir şey için ön yargılı olmaya çalışmayacağım. O güzel yerleri görünce beynimde dolaşan düşüncelerden utandım. Ülkemi seviyorum çok özlüyorum .Gecenin yıldızlara , siyahın beyaza hasreti gibi bu özlem .Uzak iklimlerden beni hatırla ülkem , sevgim beni yine sana getirecek. Hoşçakal sevgiyle huzurla kal.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.