Dizi ve Film Önerileri
Nasıl başlayalım, neresinden başlayalım..
Öncelikle tiyatro ve sinema sanatçılarımıza ne kadar teşekkür etsek azdır.
Rahmetli Kemal Sunal’ın filmlerinde geçen olaylar hayatın tam içinde, çok sonra farkediyorsunuz, yaş ilerledikçe… Ruhu Şad olsun.
Öldükten sonra bile tebessüm ettiren iyi niyetli, saf adam: Kemal Sunal.
İzleyecek dizi bulamayanlar için tavsiye diziler:
Tr ‘den başlayalım..
Kalk gidelim: Hoş komedi, biraz dram, 3 kuşağın bir arada izleyebileceği gayet güzel, kaliteli bir yapım.
Güzel Köylü: Zorlamalı bir senaryo olsa da, eğlenceli, ege kültürü, aşk, köy hayatı, saflık, doğallık.. Devamı gelmeli bence..
6 mantı: Kayseri-İzmir kültüründe İstanbul’da geçen, gayet hoş bir dizi..Devamı gelmeli..
Yamak Ahmet: Ramazan dizisi de diyebiliriz. Osmanlı mahalle hayatı, kültür dünyası..Güzel bir yapım.
Yunus Emre Aşkın Yolculuğu: Dergah, şeyh, derviş, yargı, toplum, islam üzerine güzel bir dizi.
Yeni sezonda: Mucize doktor..farkındalık üzerine gayet güzel bir dizi yapmışlar. Sanatçılarımıza ne kadar teşekkür etsek az..
İnternetten bulunabilir hepsi de.
Yabancı diziler
Efsane prens: Kore dizisi, tarihi sevenler için gayet hoş, çin zulmünden esirlerin kurtarılması ve yeni bir devlet kurulması, şaman, rahibe, devlet adamları, kral, prensler, kahramanlar arasında geçen aşk ve sevdayı da konu alan güzel bir senaryo. Bizlere tarih derslerinde anlatılan Asya Türkleri’nin biraz zorlanırsa da Kürşat hikayesi bile çıkabilir. Tr dublajı mevcut. 2-3 sefer izlemişimdir. Ailecek de izlenebilir
Rüzgarın Krallığı: Efsane prensin devamı niteliğinde. Ailecek izlenebilir.
Denizler İmparatoru: Kore dizisi, Kölelikten epey yüksek makamlara çıkan bir insanın hikayesi.Ailecek izlenebilir.
Marco Polo: Kubilay Han zamanında geçen gezgin bir italyanın hikayesi, 3 sezon uzun değil.
Vikings: İskandinav halkları ile ekseri İngilizler arasında geçen tarihi olayları anlatıyor, ailecek izlenemez pek. Şamanlar ve Hristiyanlar arasında, işgal, ganimet, savaş, kardeş çekişmeleri.. sıkıcı değil..ana öğe Vikinglerin düşünce ve istila düşünceleri, değer verdikleri konular, kültürleri..Tr dublaj mevcut.
The Last Kingdom: Viking dizisine bir de ingiltreden bakış. İngiliz gözüyle güzeldi.. Tr dublaj mevcut.
Da Vinci Demons: İtalya’da geçen harika bir dizi, ailecek izlenemez pek, lakin mutlaka izlenmeli derim. Tr dublaj mevcut.
La casa de Papel: konusunu okuyunca oek sarmaz deyip geçmiştim ama ısrar üzerine izleyince şimdi yeni sezonu bekliyorum. Harika bir dizi. İspanya da geçiyor sanırım. Ailecek izlenemez pek. Tr dublaj mevcut.
The 100: Hayli hayli güzel bir dizi, dünyadan uzay gemisiyle ayrılan insanlarıni dünyada tekrar yaşam var mı diye gönderdiği genelde suçlu gençlerin başından geçen hikayeler, ne ararsan var, müptela olunur bu diziye lakin bir türlü sonunu bağlayamadılar. 6. Sezon oldu.. 7. Sezon gelir mi meçhul??Ailecek izlenebilir de izlenemez de, yüzde 70 izlenir. Tr dublaj mevcut.
The Tudors: İngiltre tarihindeki bir dönem, ailecek izlemeyi tavsiye etmem. Lakin sürükleyici olmalı. Aklımda kaldığına göre.. Tr dublaj mevcut.
Game Of Thrones: Zaten efsane oldu😊 izlemediniz mi daha, izleyin. Tr dublajı mevcut. Son sezonu izleyiciler tarafında isyaaaannnnnnnnnn olarak görüldü.. bağlayamadılar sonunu…Ailecek pek izlenemez, ancak tarihi olaylar ve kültürler, güzel işlenmiş..
The Blacklist: Kara liste, CIA konulu, bir zaman sonra sıksa da insanı, güzeldi.
Tavsiye diziler,dizi sektöründe olmazsa olmazlarım..
Atladığım var mı bilemiyorum, sizlerin tavsiyesi de varsa güzel olur.
Tv den ziyade internet dizi ve film sitelerinden tr dublajlı olarak izlebilir ..
İnternet olmasa ne yapardı bizim kuşak bilmiyorum.
Saygılarımla
Esen Kalınız.
YORUMLAR
Tekdüze insan izlekleri birbirini tekrarlarken sıra dışı olmak aslında bahşedilen varlığı daim kılmak ve sahici imgeler rotayı sabit kılan.
Yinsani
iyi akşamlar.
saygılar
Çorbada tuzum bulunsun; “P.K.” :)
Akıl dışı görünse de hayata başka bir pencereden bakmaya yardımcı oluyor.
Yinsani
ancak geçenlerde izlediğim bir hint pakistan mı afgan filmi vardı güzeldi o..
ismi aklıma gelmiyor..
teşekkürler..
Bir Eflatun Ölüm
Yinsani
baharat falan da bulursanız kabulümdür..
hocam bir de siz yazın dizi ve film önerileri diye kitaplardan daha etkili.. oku uerine keşke seyret ile başlasaydık hayata :))
film linki belki izlemek isteyen olur..
P.K.(Peekay) - Dram, Fantastik, Komedi, Din ve Bollywood 1080p Türkçe Altyazı Film İzle
https://www.youtube.com/watch?v=fTqt6z7JFFM
Yinsani
teşekkürler..
Bir Eflatun Ölüm
Beğendiğinize sevindim. Hintliler, dans etmedikleri sürece fena değiller:)
“Seyret” ile başlamak fikriniz, kocaman bir kahkaha attırdı:)
Son zamanlarda pek zamanım olmuyor ama, ilk fırsatta ben de yukarıdaki listeyi değerlendireceğim.
P.K. tadında günler diliyorum:)
yine bir film diyelim..
Fİ Tarihi... google arayıni kimi sitelerde açılmıyor açılan bir site bulunur...
genel olarak konusu: felsefe, din ve tarihte yaşanan olaylara espiritüel bir yaklaşım.. ihtimal dinistler köpürür.
Mesel avcı toplayıcı insandan, habil kabil hikayesine, kurban hadisesinden sodom gomoraya kadar bir anlatım..
bize anlatılan din tarihini ve bilgilerini eleştiren bir film aslında..
saygılarımla.
mirim
Yinsani
mirim
Yinsani
https://www.fullhdfilmizlesene.net/aksiyon-film-izle/el-camino-bir-breaking-bad-filmi-el-camino-a-breaking-bad-movie-izle/
bu filmi sanırım..
https://yabancidizi.vip/dizi/breaking-bad-izle-1
bu da dizisi olmalı...
aynı konu ise diziden başlayayım bari.
teşekkürler ahmet abi..
Yazınızı okurken bir şeyi bir kez daha teyit ettim.
Kuşak farklılıkları bu kadar çok mu açıldı. 60 lı ne kuşağı idi unuttum. İnanın ürktüm bu hızlı gidişe,kendimi "devir" dışı hissettim bir an.
Geride kalmak gerçekten "gerici" olmak mı karar veremedim.
Bir de mekan önemli inanın yazınız bana o kadar yabancı geldi ki ot çöp ve hayvanların arasındaki gecen yaşamımda.
Başka bir dünya var "hey!" dediniz bana.
Selamlar olsun kalın sağlıcakla.
Yinsani
1927-1945 yılları arasında doğan Sessiz Kuşak
1946-1964 yılları arasında doğan Patlama Kuşağıdır
1965- 1980 arası doğan x kuşağı,
1980-1999 arası doğanlar y kuşağı
2000-2021 yılları için tanımlanan Z Kuşağı.
çoğunluk olarak
sessiz ve patlama kuşağının sılası köy yayla..
x ve y kuşağı köy kasaba..
z kuşağı şehir...
sizler bizleri; saygısız, bilmiş ve ukala olarak görüyorsunuz değil mi? aslında hiç deöyle değil, kuşak çatışması dediğimiz konu edebi anlamda işte bu bence..
gericilik de bana göre; bir sonraki kuşağı zapturapt altına almaya çalışmak, onların sınırlarını belirlemeye çalışmaktır.
dünyadaki sıkıntı bu aslında..şu an en çok savaştan, hesaplaşmaktan bahseden liderler ekseri patlama kuşağından... en çok ismini duyduklarımız, trump putin erdoğan esat sisi ruhani vb işleri güçleri ele geçirmek, kendine tabii kılmak benim gördüğüm böyle..
ülkemiz özelinde meydana gelen sünni alevi türk kürt sağ sol etö fetö konularına kuşakların bakış akışı, anlamlandırması da çok farklı..
konumuz diziler olunca..
kalk gidelim tr dizisinde genel olarak 3 kuşak manzarası görüyoruz.
x ve y kuşağını da çekiyor doğa, köy tabiat, çocukluk yıllarındaki öğrenme ve bilme en mutlu oldukları çağlara geri dönmek istiyorlar ancak çoğunun imkanı yok..şahsen benim yok.
son kuşaklar görüntülü bir beyne daha çok sahip, dizi sinema belgesel.. sizlerin yaşadıklarınızı bizler dizide sinemada ve belgesellerde anlamaya çalışıyoruz.
okuma kuşağı, görüntü kuşağı, özet kuşağı da diyebiliriz belki son 3-4 kuşağa..
bu yorumunuz beni gerçekten çok etkiledi ve sevindirdi.
değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
eksik olmayınız penceremden
saygılarımla..