- 667 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Tıraş Olun
.
Evet tıraş olun. Ne o saçınız sakalınız birbirine karışmış. Pejmürde kılık kıyafet, kapkara sakallar. Bakımsız. Bir yeri az uzamış, bir yeri fazla uzamış.
Tembel misiniz, tıraş olmaya üşeniyor musunuz..?
Bizler de genç olduk ama tembel değildik. Bizler 12 Eylül öncesini yaşamış insanlarız. Yok yoksulduk ama daha medeni idik. Genel kültürümüz daha fazlaydı. Elimizde telefon habire oyun oynamazdık. Dünya batmış yıkılmış umursamaz değildik, umursardık. Çin Seddi’nin hangi ülkede olduğunu bilemeyecek nesiller değildik. Bilirdik. Bırakın illerin plakasını bilmeyi Kemah nerenin ilçesi, Refahiye, nereye bağlı, Posof hangi bölgede bilirdik. Haritada yerlerini şak diye gösterirdik.
Sağcıydık solcuyduk ama 6. Filonun İstanbul’a demir atması kanımıza dokunurdu. Dinimize Peygamberimize hakaret edilmesi karşılıksız kalmazdı. Aslında hepimiz ülkemizi severdik..
Anadolu’muzda yaşlılar belli bir yaşa gelince sakal bırakırlardı. Amenna. Hepsinin sakalı bakımlı olur, yüzünden nur damlardı.
Lütfen tıraş olun. Gençler özellikle size diyorum tıraş olun. Ne o öyle Ortadoğulu gibi.. Siz Türkiye Cumhuriyeti vatandaşısınız. Medenisiniz, medeni olmalısınız, medeni olmak zorundasınız. Yoksa medeni olmaya niyetiniz mi yok !!
Daha da medenileşmemiz gerekmez mi..? Geri mi gidiyoruz..?
Medenileşmenin ölçüsü sakal mı diyeceksiniz? Evet biri de o. Kılık kıyafet, kültür, eğitim vs.
Lütfen tıraş olun. Oradan başlayın. Okuyun.
Küçüğe sevgi, büyüğe saygımız olsun. Türkün hasletlerini yaşatın. Unutmayın ki Türk’te sapıklık yoktur. Lütfen medenileşin, medeni olun..
Tıraş olun..
Suat Zobu
-
YORUMLAR
Bu yazıyı okuyan"Acaba bana mı söylüyor?" Diye düşünse de.
Benim umurumda değil.
Çünkü benim tıraş olmak gibi bir sorunum yok.
Saçı olanlar tıraş olsun. Bana ne?
Berbere vereceğim paraları biriktirdim.
Kendimize bir ev aldım Isparta'da.
Bu sadece kelliğin faydalarından birisi.
Şaka bir tarafa. Canım DOSTUM. Çok yerinde
ve anlamlı bir uyarı...
Öpüyorum gözlerinden.