- 490 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Oğuz Boyları Kültür Ve Dayanışma Derneği Başkanı Arif Zeren İle Söyleştik
Hakan Yozcu
Hakikat Gazetesi
Lefkoşa KKTC
11 Temmuz 2019 tarihinde kurulan “Oğuz Boyları Kültür ve Dayanışma Derneği”nin Başkanı Sayın Arif Zeren ile bir sohbet yaptık. Arif Zeren, derneklerinin kuruluş amaçlarını, hedeflerini ve neler yapacaklarını samimi bir dille anlattı.
Arif Zeren, derneğin amacının “Türk Kültürünü tanıtmak, yaymak ve yaşatmak olduğunu, Ülkemizde yaşayan insanlar arasındaki ayrımcılığı ortadan kaldırmak olduğunu” belirtti.
Derneğin üstlendiği misyonu şöyle açıkladı: “Aynı gaye etrafında birleşen ve ortak değerlere sahip bireylerin, sosyal kültürel ve ticari gelişimlerine destek olmakla birlikte, projeler geliştirmek, bu projelerin uygulanması için gerekli faaliyetlerini yürütmek ve zemin oluşturmak, böylece yerel ve küresel çapta, bilimsel veriler doğrultusunda çalışmaların yapıldığı ciddi sosyal kültürel sportif ve ticari ilişkilerin her alanda izolasyona uğrayan, ülkemizdeki tüm kesimlere fayda sağlamak için kurulmuş bir Sivil Toplum Örgütü olan Oğuz Boyları Kültür ve Dayanışma Derneği, devletimizin kurumsal yapısı ve toplumumuzun planlı bir düzey içinde sosyal, ekonomik, kültürel, eğitim, ticari, teknolojik gelişimleri için, fikir alışverişi ve koordinasyonu sağlayarak daha yüksek düzeye ulaşması yardımcı olacak çalışmalarda bulunacaktır.
Milli ve manevi şuuru geliştirerek bu değerlere sahip, kendi alanında uzman, basiretli ve sorumluluk sahibi gençleri müşterek bir zeminde buluşturmak, yerel ve küresel düzeyde birçok alanda projeler geliştirmek, bu projelere kaynak bulup hayata geçirmektir.
Bu hedefler doğrultusunda, ülkemizdeki tüm kesimleri ayrıştırmadan kurumsal yapısını oturtmuş sivil toplum kuruluş anlayışı ile gelenek ve göreneklerimizi, bilimsel sentez ile girişli, milli değerlerden kopmamış, manevi duyguları sürekli yaşayan gelecek nesillerin yetişmesinde çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” dedi.
Arif Zeren, toplumun Kürt, Türk, Çerkez, Laz diye birçok kavramlarla parçalara bölün-dürüldüğünü söyleyerek “Bunun yanlış olduğunu” belirtti. Türklük kavramının bir bütün olduğunu, bu kavramın bölünmesinin asla doğru olmadığını, alt veya çeşitli bölümlerle ayrılmasının yanlış olduğunu söyledi. Bunu yapmaya çalışanların art niyetli olduklarını ve kasıtlı olarak bu yola başvurduklarını belirtti. Zeren şöyle devam etti: “Biz, bunun doğru olmadığına inanıyoruz. Bir el gibiyiz. Bütünüz. Yumruk gibiyiz. Kenetlenmiş bir parçayız. Türk Milletini çeşitli kavramlarla ayırmak, bölmek doğru değildir. Dinle, mezheple, coğrafya ile milleti ayırmak çok yanlıştır. Bu millet, binlerce yıl birlikte yaşamıştır. Dertleri, sevinçleri, kederleri ortak olmuştur. Düşmana karşı hep birlikte mücadele vermiştir. Bu nedenle ayrılamaz. Bizim amacımız Türk Birliğini oluşturmak ve onları bir araya getirmektir.” dedi.
Zeren, Kültürün önemine değinerek, kültüre sahip çıkılmasını dile getirdi: “Kültür bir toplumun yüzyıllar içinde meydana getirdiği oluşumlardır. Bunlara sahip çıkmak gerekir. Kültürüne sahip çıkan milletler daima güçlü olmuş, ayakta kalmıştır. Sahip çıkmayanlar ise yıkılıp gitmiştir. Tarih sahnesi içinde kaybolmuşlardır. O nedenle biz dernek olarak kendi kültürümüze sahip çıkacağız ve bu kültürü halka yayıp tanıtıp sevdirmeye çalışacağız. Aynı zamanda gelecek nesillere de bir miras olarak taşıyacağız.” dedi.
Arif Zeren, Oğuz Boyları Kültür Ve Dayanışma Derneği’nin sadece bunlarla kalmayıp gençlere de sahip çıkacaklarını söyledi: “Geleceğimizin temel taşı olan gençlerimize de sahip çıkacağız. Gençlerimizi manevi şuur ve milli duygularla yetiştirip onları geleceğe hazırlayacağız. Doğru, dürüst, sorumluluk sahibi, çalışan, ilim irfan sahibi gençler olmaları için çaba sarf edeceğiz.”
Zeren, gençleri zararlı alışkanlıklardan uzak tutacaklarını; özellikle uyuşturucu ve kumar batağından uzak tutmaya çalışacaklarını ve bunun için her yola başvuracaklarını söyledi.
Zeren: “Uyuşturucunun günümüzde gençlerin en büyük belası olduğunu, ama bundan kurtulmaları için de pek bir şey yapılmadığını, uyuşturucu maddelerinin neredeyse ortaokullara kadar indiğini” söyleyerek “Bunun önüne geçilmesi lazım. Aksi halde geleceğimiz kötü olacak. Biz, bu konuda devletimizin yanında olacağız. Hükumetin yanında olacağız. Bu tür çalışmalarda tam destek vereceğiz.” dedi.
Arif Zeren, KKTC’nin bir tarım ülkesi olduğunu ama tarımda istenilen yere bir türlü varılamadığını belirterek, üretime destek verilmesi gerektiğini, üreticilerin teşvik edilmesi gerektiğini söyledi. Şöyle devam etti: “Biz, bu konularda da çalışmalar yapacağız. Üreticilerimizi eğiteceğiz. Onlara eğitimler, seminerler, konferanslar vereceğiz. Türkiye’den ve Dünyanın birçok yerinden işin uzmanlarını getirtip uygulamalı çalışmalar yapacağız. Üretilen ürünün değerlendirilmesi için çalışacağız. Yeni pazarlar bulup üreticiyi memnun edeceğiz. Pazar aramaya da gerek yok. Bunun için 80 milyon nüfusa sahip Türkiye bizim için yeterli bir pazardır. Önemli olan Türkiye ile olan ilişkileri doğru ve güzel bir şekilde yapmaktır. Ucuz ürün üretmek lazım. Türkiye’den getirilen ürünlerin de ucuza mal edilmesi lazım. Vergilerin ve aracıların ortadan kaldırılması için çaba sarf edeceğiz. Halkımız ucuz ürünlere hasret kaldı. Türkiye’de ucuz olan bir ürün KKTC’ye geldiğinde en az 3 katı fazla satılıyor. Bu da halkımızın belini büküyor. Alım gücü zayıflıyor. Dernek olarak bunlara da el atacağız. Çalışmalar yapacağız.” dedi.
Arif Zeren, Kültür faaliyetlerine ağırlık vereceklerini, özellikle Halk Danslarına önem vereceklerini dile getirerek “Türk Halk Oyunlarını Kıbrıs’ta pek bilen yok. Kıbrıs Halk Dansları yanında Türkiye Halk Danslarını da gençlerimize öğreteceğiz. Türkiye oyunlarını yeni nesil bilmiyor. Unuttular. Bunlara tekrar hayat vereceğiz.” dedi.
Arif Zeren, derneğe üye kabulünün başladığını, hızla üye sayısını çoğalttıklarını belirterek, derneğe karşı büyük ilgi olduğunu, özellikle üniversite mezunu arkadaşların severek üyelik başvurusu yaptıklarını belirtti. Yakın bir gelecekte kurultaya gideceklerini, güçlü bir yönetim kurulu oluşturacaklarını ve Kıbrıs Türk halkına kültür, sanat, bilim, eğitim, üretim alanlarında hizmet vereceklerini söyledi.
Arif Zeren “Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Hiç durmadan çalışıyoruz. Yakında adımızı herkes duyacak. Sık sık basında yer alacağız. Eleştirilere açığız. Kimseyle husumetimiz yok. Siyasi kavgamız yok. Her siyasi partiye ve her sivil toplum oluşumuna eşit mesafedeyiz. Dileyen herkesle de iyi ilişkiler içinde olmaya hazırız. Bizi takip edin...” dedi…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.