Kör Sağır Yazmaları 2
Şiir incelemeyi özlemiştim, eleştirmeyi de;
Bir insanı analiz eder gibi irdelenmelidir her şiir de.
1-Kalıbına bakarsın, boyuna posuna; hece mi, serbest mi, aruz mu, karışık mı..
2- son ifadelerdeki ses düzenine bakarsın: kafiye uyak redifler..
3-bölümlerine, bölümler arasındaki geçişkenliklerine: mısra, beyit, kıta, bent
4-şeması varsa çıkarırsın, genelde olur: abab cccb; axyz axya mi, failatün zailatün kailatün felün mü.. şifre çözer gibi işte..
5- sanatına bakarsın kelimelerin, deyimler, terimler, tamlamalar, sıfatlar,benzeşimler, göndermeler..
6- sonra şiir hakkında kısa bir bilgi verirsin, tarihi, şairin hayatı, muhiti, üslubu, gelenekçi mi yenilikçi mi, alacalı mı
7- toparlarsın anlatmak istediğini çözer, anlatabilmiş mi diye irdeler, sonucu raporlaştırırsaygı ve sevgilerini sunarsın sihrin sahibine
8- yaptığın çalışmada hata ve zülfü yâre dokunduğun yerler olursa da özür dilersin ve noktayı koyarsın..
9- tek yapmaman gereken şey; özne sen olmamalısın şiirde, kişisel fikirlerini değil genel kabul görmüşe göre değerlendirmelerini yaparsın. Genel kabul görmüş ile şiir arasında fazlaca bir fark varsa sezersen, görürsen karşındaki ya acemidir ya da yeni soluk geliyordur şiire…
Lakin incelenecek şiir ararken, düşündüm ki; İlhamiler bombardımana tuttu beni…Dediler ki; kimse kıl aldırmıyor burnundan en iyisi kendi şiirlerini yatır tezgaha dediler..
Hak verdim haklıydılar.
Sonra aramaya başladım kendi şiirlerimin içinden bir şiir..
Sanki hiç şiir yazmamışım gibi aradım da bulamadım epey, vakit han geçti, haney oldu…
Sonra seslendim abidine…
-abidin
-efendim sahip
-benim şiirlerimden bir şiir bul, inceleme yapacağım..
- zaman aralığı veya başlığını söyler misin sahip?
- beni delirtme abidin..
-Getir bir şiir karşıma,
- konusu nedir sahip..
- off abidin offf, seni programladığım güne…
- evet sahip, benim doğduğum gün yazdığın bir şiir mi?
- hadi öyle olsun..
….
….
…
- Abidin bulamadın mı daha..
- Sahip, saldırı var, tehdit alıyorum..
- Bir bu eksikti…
- Savunma kalkanın kırıldı mı..
- …, …., …
- Abidin ses ver, içeri mi girdi..
- Sahip, tehlike.. savaşamıyorum, acıyor..
- Kalkanları indir abidin, bırak gelsin…
- Taaaammmaaammm
- Ekrana aktar kendini göreyim, renkli aktarımı yap…
- …, … , ….,
- Abidin, 3 dakika 33 saniye, 33 salise sonra dünyayla iletişimi kesmene ayarla kendini…
- Ayarlandı sahip..
- Evet görüyorum, bukalemun gibi mübarek…
- Sahip, saldırdı bitti…47 saniye sürdü, kendimi kapatmama 2 dakika 12 saniye kaldı…
- Kendini kapatmadan önce sor tekrar, gözlemle, ne yaptığına bak..
- Ölü taklidi yapıyor sahip..yok edeyim mi…
- Hayır, bekle…
- Kapanmaya 1 dakika 42 saniye kaldı..
- …., …, …,
- Sahip….Sahip orda mısın? Sahip yalnız bırakmasaydın iyiydi beni bununla..
- …, …, ….
- Sahip sahip kapanmaya 55 saniye kaldı …
- Geldim abidin, geldim..
- Sahibe şükürler olsun…
- Mikroalan depolama nı aç, açtığında, soyut kopyalama yapıp hareket edecek mi bukalemun söyle..
- Tamam sahip..
- Yerleştirdim …
- Sahip kapanmaya 9 saniye…
- Kopyalama ve hareket var mı
- Hayır sahip, ölü gibi yatıyor..
- Kapanmayı iptal et..
- …. Kapanma 2 saniye kala iptal edildi..
- Ne oldu şiir…
- o tarihte kayıtlı bir şiir bulunmadı sahip..
- Neyse, boşver, bukelamunu anlat bana, kodlarını göster..
- Kodları okunmayacak kadar küçük, renklerinin altında siyahın tonları belirgin, kodlama dili anlaşılmaz…
- Zaten anlasaydın saldırıyı önlerdin abidin…
- Bukelamunu fanusa al, büyüteç ardından mikromilim gözleri kullan, peteklerin bağlantısı da kes ve tekrar anlat bana..
- Fanusa alındı, büyüteç ve mikromilim gözler analizi yapıldı, yine anlamsız, sahip..
- Tamam bu şekilde bekle… tekrar saldırı olursa hemen kapat kendini ve gireni yok etmeye odaklan..
- Anlaşıldı sahip.
- …., …., ….,
- Program mahremiyetini aç, yeni bir kod dizisi gönderiyorum al ve tekrar incele..
- Cızzz cızır cızzz cızır, yeni kod dizisi iyi geldi sahip…
- Sahip yeni yüklediğin kodu anlayamadım, odaklanmaya kapalı, değiştiremiyorum da..
- Niye değiştirmek istiyorsun abidin, senin yapabileceğin bir şey olsaydı yeni bir kod mu yüklerdim sana, be abidin, be hey abidin..
- Anladım sahip, özür dilerim..
- Özrün kabul edildi..
- Cezyamilim gözlerini kodun üstüne bırak…
- …., …., …. ,cezyamilim gözlükleri bulunamadı sahip…
- Off abidin, her şeyi tarif mi edeceğim sana..
- Sahip sinirlenme sağlığına zararlı..
- Mikromilim gözlüklerinle yeni koda bak…
- Gördüm sahip…
- Tamam cezyagözlüklerini koddan alınıp üst geçite bırakıldı…
- Tamam bekle..
- Kod çözüldü, bunlar ne sahip…
- Onları al, bukelamunu tekrar gözle.. ve anlat ekrana ver..
- İlk şekil h; ikinci şekil dünya kod listesinde bulunamadı üçüncü şekil r, u , beşinci şeklin yarım kaldığı anlaşıldı..
- Ekrana ver…
- h.ru (_])
- beşinci şekli analiz et..
- alt çizgiden sonra gelen dik çizgi merkez kaç etkisinde kaymaya neden olmuş..
- tamam abidin, bela geliyorum demez zaten,
- kendini üzme, kim olsa bu saldıraya karşı koyamazdı..
- geliş yollarını onardın mı,
- geliş yolları onarıldı sahip,
- geliş yollarını cezya ile incele..iz bıraktırma geride, fanusları dört cihetten 33 katına çıkar, cezya ile irtibatsız bırakmadan kendini yap bunları..
- tamam sahip… cezya ile irtibat halinde yalnızlaştırma yöntemleri uygulandı..
- aferin abidin…
- cezya yöntemlerini kullanarak çıkan sonuçlara göre iz sürmeye başla..konumu ekrana ver..
- sahip çok sigara içiyorsun, duman olmuş mekanın…
- dünyada bu saldırının başka yerde olup olmadığı öğrenmen için 1 saatin var. Geri plana geç çalışmaya başla..
- tamam sahip anlaşıldı, hello mello ben kaçar sahip..
sahip, bir şey söyleyebilir miyim.
- Ne yaptığını gördüm abidin, onu mu söyleyeceksin?
- Evet sahip, anlayamadım…ne demek; hayat benden önce öldü sahipsiz. Demek..
- Hayat benden önce ölmüş abidin, neyini anlamadın..
- O zaman sen nasıl yaşıyorsun sahip…
- Ölüm nedir biliyor musun abidin. Ne işe yarar hiç düşündün mü?
- Sahip sen ölürsen ben ne yapacağım.
- Merak etme arkadaş bulursun o zamana..
- Hepsi benden küçük sahip, çok cahiller diğerleri..ölme eşşeğim ölme..
- Sorunumuz da bu zaten abidin, bukelamunu çözersek sana da arkadaş bulmuş oluruz..
- Sahi mi sahip, essah mı deyon…
- Sahi ya, essah deyom abidin…
- …., … , …., kralsın sahippp.
- Abidin…. Abidin… gitmiş kereta…
Şimdiye kadar gönderdiği Abidinlerden geri gelen olmamıştı internette. Akıbetleri meçhuldü, lakin ilk defa saldırı olmuştu abidin’e ve abidin yenilmişti. Saldırının adı: h.ru ve beşinci karakter yarım çıkmıştı. Abidini de saldırganın peşine göndermişti.
Abidin: yapay zeka
Sahip: sen
Bukalemun: virüs
Kütle 1: zaman kopması oluşturan bukalemun parçası
-kütle 1’den bahsetmemişsin kro.
-dingil görmüyor musun zaten..niye bahsedeyim..ne düşünüyorsun.
- iyi yapmışsun fanus keşisimlerini göktürk ve uygur harflerinin eşlenikleriyle bağlamayı da, bukalemunun fanuslardan sıyrılıp abidinde zaman kopmasına neden olması ve abidinin de bunu farketmemesi çok büyük tehlike..
- karanlığa aldım pc’leri.. abidin geri dönerse beklesin 1 saate. Pek döneceğini de sanmıyorum
-Tamam, sen dinlen istersen.. ben çalışırım üzerinde.. bir şey bulursam veya çözmeyi başarırsam haber ederim..
- sağolasın bro. Kolaylı gelsin..
****
Kimdi bunlar karanlık çağlarında insanlığın aydınlığa yürüyenler... bir sürü soru beyninde dolaşıyordu atakan bey’in.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.