- 607 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
SEVİLMEK ÇİRKİNİN HAKKIDIR
-Kendisini güzel sananlarca çirkinlik psikolojisine itilenlerin, aslında daha çok sevilme hakkı vardır ki, sevildiğinde kendini güzel sananlar kadar şımarmaz ve de sevenini iyi sever; çünkü kendini güzel sananlarca kolay kolay sevilmeyeceği için, sevilmenin kıymetini daha iyi bilir ki, sevenin kıymetini daha iyi bilir. Onun içindir ki, en vefalı ve güzel aşk, onların aşkıdır. Çünkü en vefalı âşık da onlardır ve en güzel güzel olanlar da onlardır.
YORUMLAR
Dediğiniz gibi çirkin diye biri yoktur. O kavramı oluşturanlar, kendini güzel sananlardır. Çünkü dünyada kendini güzel sananlar olmasaydı, çirkin sanılanlar kendisi çirkin hissetmeyecekti. Psikolojik yani... Benim vurgulamak istediğim bu noktaydı. Yani sevmesini bilen güzeldir, velev ki, kendini ondan daha güzel görenler onu sevmese bile...
Dediğiniz gibi çirkin diye biri yoktur. O kavramı oluşturanlar, kendini güzel sananlardır. Çünkü dünyada kendini güzel sananlar olmasaydı, çirkin sanılanlar kendisi çirkin hissetmeyecekti. Psikolojik yani... Benim vurgulamak istediğim bu noktaydı. Yani sevmesini bilen güzeldir, velev ki, kendini ondan daha güzel görenler onu sevmese bile...
çirkin diye bir şey yok , ne tuhaf bir imge çirkin . asıl güzel bakmayan yürek ve göz olmayan beyin vardır ,
güzellik göreceli bir bakış açısı olmadığı gibi çirkin diye bir kelime bana göre yok dünyada .
içi olmayan insanların uydurduğu kötü bir harf kalabalı asıl güzellik onun tüm insanlığı idi ...
çirkin diye bir duygu olmaz , sanatın bile kurgusu var ama bu sözün altındaki art niyet hiç bir insana yakışmaz . kör bakmak diye bir insan var . ayırıyor insan haklarını ne tuhaf bir söz bu çirkin ...
asıl çirkinlik insanın içinde olan kötü davranışların kalıntılarından uydurduğu renksiz duygusuz ve karanlığa giden yolun yalancı davranışlarıdır...
keşke ayrım bu dünyada olmasa bakış acısında bile ...