Son Vatan Anadolu mu?
Vatan kavramı nedir? Neyi anlatır bize vatan..
Üzerinde yaşanılacak toprak, Yurt dışından döndüğünde başın koyup öpülecek, kokusu ciğerler çekilecek toprak...?
Vatan her düşüncede farklı değil mi?
Türkçü’nün vatanı: Turan, Turan neresi? Nerede bir Türk varsa orasıdır Turan. Ta.... Ademe kadar götürülmeyip, evrim mevrim tezlerine girilmeyip, kızılderililerin de berlşing boğazından geçen Türkler olduğu düşünülürse
Turan’ın dışında kalan güney america, güney afrika, avustralya dışında kalan her yer vatandır.
Ümmetçinin vatanı: bir dine mensup olanların yaşadığı her yer...
Sosyalistin vatanı: sınıf mücadelesinin olduğu her yer, ezilenin olduğu her yer.
Komünizmin vatanı: faşizm’in olduğu her yer..Faşizm’in olmadığı yer, bölge bölge genelde de kültürel olarak anaerkil toplumların olduğu yerler..çok az dünya üstünde..
birey bazında vatan, çocukluğunun geçtiği yerler ve hayallerindir. nşa ’da çocukluğunu tam yaşayamamış ve hayalleri de hayal olarak kalmış insanın vatanı yoktur. Fakirin vatanı yoktur.
****
Bir asker içi vatan nedir?
Komutanın verdiği emir mi? Maaşını yatıran devlet mi?
***************
Vatan arayışı mıydı tarihteki yolculuğumuz? Yoksa kültürel yaşantımızın boyut değiştirmesi mi?
Şöyle bir beynimizi, bilgilerimizi yoklarsak:
O zamanki Turan denilen diyardan çıktık,
Çin’de tutunamadık asimile olduk, ozaman kurt idik şimdi koyuna döndük, doğu türkistan’ın durumu malum değil mi?
Mısır’a vardık eylendik, yine asimile olduk,
Kıpçak bozkırları olmalı karadenizin kuzeyindeki ovalar vadiler, tutunamadık asimile olduk..
Balkanlar, tutunamadık asimile olduk..
iran üzerinde oturduk, yedik içtik, yaşadık yine tutunamadık...
Elimizde kalan son vatan anadolu bir de ortaasyada kalan kandaşlarımızın ülkeleri, coğrafyaları..
*****
İskandinav ülkerinden sökün eyleyenler de ingiltre fransa ispanya zamanında epey kan kusturmuşlar.. En çok da ingiltre’ye..
Kurt kuzu durumu tarihin her döneminde her bölgesinde yaşanmış.. kurt kurtluğu yapıp yatışa geçince koyuna dönmü, bu seferde koyunlar kurt olmuş..örnekleri bol dünya tarihinde..
kurtluk yapamayan bir afrika kaldı dünyada..Kurtluk sırası sonraki çağlarda onlarda mı acep?
***********
2. dünya savaşından sonra bir çok kavram değişti,
Teknoloji ile birlikte değişenler de değişti.
Şu gerçek ki son vatan anadolu bize.. Yüzyıllardır sürülmeye veya asimile edilmeye çalışıyoruz buradan.. Ön asya dedikleri bu topraklar doğu ile batının sanki kotarılmış bölgesiydi..geldik konduk buraya... vatan eyledik son tahlilde.
ve vatana devlet eyledik, ve devlete modern bilimin yolunu gösterdik.
sonunda gele gele yenildik sanki arabın dinine...
ortadoğu veya beş hilal bölgesi dünyaya en yumuşak veya en sert şekilde din ihraç eden bir bölge.. din ihracı konusunda mahir araplar.
kabe diye bir oda yapmışlar, ta amerikadan, brezilyadan, avrupadan, andolu dan rusya dan vb insanları çekiyorlar kendilerine, bunu da mecbur kılıyorlar senede bir defa, araya bir de aşk sıkıştırıyorlar umre diye...ohhh ohhh gele insanlar, paralar, iki zemzem satıp keyfimize bakalım,
arabın vatanı da çöl işte.. kültürü çöl kültürü.. o yüzden değil mi cennetleri bolca ırmak ve ağaç tasvirli...
*****
bir de yahudiler var işte... 2000 küsür yıl sonra gelip kondular kenan illerine.. vatan diye, vaad edilmiş topraklar diye... gittikleri hiç bir yer de barınamadılar. en sonunda almanlar kıydı yaktı bunları, sonra da gönderiverdiler kenana.. defolun gidin buralardan diye...
******
aklıma bir konu da vardı lakin kayboldu...
demem o ki:
ya bu vatanı rusa, araba, avrupalıya, amrikalıya pazar edeceğiz..kaz dağları gibi yerleri kanadalıya peşkeş çekeceğiz,
ya da şapkamızı alıp önümüze düşüneceğiz...
yeni çağda bir devlet, bir millet nasıl yaşamalı ki ayakta kalsın, kaybolup gitmesin, asimile olmasın..
yeni çağda devlet,
ailevi yönetimi kaldıramaz.
hukuksuz yasaları kaldıramaz,
dini dayatmaları kaldıramaz,
zengin fakir uçurumundaki gelir adaletsizliğinin kapanmamasını kaldıramaz,
komşu ülkelerle devamlı didişmeyi kaldıramaz,
her konuda son dönemde daha çok teknolojik alandaki yabancılaşmayı kaldıramaz.
devletin zenginlerin elinde oyuncak olmasını kaldıramaz.
aç kalan bir milletin devletini kendisine yönettirmezler..!
önce karın doya ki sonrası gele..
vatan deyince aklımıza vatandaş gelir yurttaş gelir...
son çağların vatandaşlık veya yurttaşlık hukuku yerine dini örfi hukuklarıyla iş görmeye kalkarsak elimizde ne vatan kalır ne devlet...
doğru bilginin hukuku bizi tekrar başat bir devlet haline getirir.
eskiden şairler, paşalara kaside yazıp iş kaparmış devletten.. memurluk falan işte... bu konuda nakkaşlar sanırım epey iyi örgütlenmişler ki matbaa bile bize çok geç gelmiş..nakkaşların arasında da bolca şair vardır herhalde..
şair olmak kolaydır, lakin ozan olmak işte asıl mesele...o da ender bir yetenek... çalışarak kazanılmayacak bir yetenek gibi...
*************
ne zaman ki çocuklarımıza verdiğimiz adları araplaştırdık, avrupalılaştırdık bittik biz.. kurt koyun oldu, koyunun yününden, sütünden faydalanan faydalandı...
1000 küsür yıldır isimlerimiz bile öyle değişmiş ki bunu düzeltmek neredeyse imkansız gibi.. vakit alır, çoğumuz görmeyiz..
asıl önemli meselemiz de hukuğu çağa uygun hale getirmek...
saygılarımla
esen kalınız..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.