- 435 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
30 Ağustos Zafer Bayramı
30 Ağustosu en iyi anlatan ve yirmi beş yıl yasaklı kalan bir şiirle, bu gün size bu kutlu günde ‘Merhaba’ vatanımın güzel insanları demek istiyorum büyük bir coşkuyla…
Bu ülkenin sahipleri, yalnızca bu ülkeyi karşılıksız seve bilenlerdir…
“Dağlarda tek tek, ateşler yanıyordu.
Ve yıldızlar öyle ışıltılı öyle ferahtılar ki
Şayak kalpaklı adam
Nasıl ve ne zaman geleceğini bilmeden
Güzel, rahat günlere inanıyordu ve gülen bıyıklarıyla duruyordu ki mavzerinin yanında,
Birden bire beş adım sağında onu gördü.
Paşalar onun arkasındaydılar.
O, saati sordu.
Paşalar ‘üç’ dediler.
Sarışın bir kurda benziyordu.
Ve mavi gözleri çakmak çakmaktı.
Yürüdü uçurumun kenarına kadar,
Eğildi durdu.
Bıraksalar, ince uzun bacakları üstünde yaylanarak ve karanlıkta akan bir yıldız gibi kayarak
Kocatepe’den Afyon Ovası’na atlayacaktı.<Nazım Hikmet>”
1922’deki büyük zafer ile vatanın kurtuluşunun sağlanmasının ardından 30 Ağustos 1924 tarihinde, Dumlupınar’ın Çal Köyü yakınlarında, Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk’ün katıldığı bir törenle, ‘Başkumandan Zaferi’ adıyla yapılan kutlamalardan sonra, 1 Nisan 1926 yılından itibaren ise kabul edilen Kanununla 30 Ağustos Başkumandan Muharebesi gününün ’30 Ağustos Zafer Bayramı’ olarak kutlanmasına karar verilmiştir…
İşte Türk tarihinin en önemli Zaferinin hikâyesin başladığı gün... Zafer Bayramı 1924 tarihinden beri Türk milleti tarafından coşkuyla kutlanmaya devam ediyor ve ilelebet devam edecektir…
Ulusumuzun milli mücadele sürecindeki en büyük adımı; Büyük Taarruz Zaferinin 97. yıldönümünde, Mustafa Kemal Atatürk ve ordumuzun elde ettiği zaferi bir kez daha gururla kutluyoruz bu gün…
30 Ağustos’un Türkiye’nin geleceği için binlerce şehidin, milli birlik ve beraberlik ruhu içinde canları pahasına, özgürlük ve bağımsızlık meşalesinin sonsuza dek sönmemek üzere yakıldığı büyük bir zaferdir…
Tuna Nehri’nin serin kıyılarında aldığı abdestin namazını, Afrika’nın kızgın çöllerinde eda eden bir milletin çocukları olarak ’30 Ağustos bu ülkede yaşayan bütün yurttaşların zaferidir; bağımsızlığın ve özgürlüğün ilanıdır…
Türk tarihi zaferlerle doludur. Ama 30 Ağustos 1922’de zaferle sonuçlanan Dumlupınar Savaşı, Türk ulusunun yeniden dirilişidir…
Süngülerle, silahlarla ve kanla kazandığımız askeri zaferlerden sonra, kültür, bilim, fen ve ekonomi alanlarında da zaferler kazanmaya devam edeceğiz.
30 Ağustos zaferi ile kurulan ve Türk milletinin en büyük eserlerinden biri olan, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin vatanı ve milletiyle birlikte sonsuza kadar hür ve bağımsız yaşaması yönündeki inanç, istek ve idealimizi bir kez daha ifade ederek ulusumuzun;
bu mutlu günde, başta bu zaferin kazanılmasında emeği olan, Gazi Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları, İstiklal mücadelemizin bütün kahramanlarını, ülkemizin ve milletimizin bölünmez bütünlüğü için canlarını seve seve veren tüm aziz şehitlerimizi, kahraman gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum.
Milletimizin ve şanlı Türk ordumuzun tüm mensuplarının, Zafer Bayramını en içten duygularımla kutluyor, şanlı 30 Ağustos Zafer Bayramımızın yeryüzünde ilelebet payidar kalmasını, bu Aziz Cuma günü yüzü suyu hürmetine, Cenabı Haktan niyaz ediyor, diliyorum…
Hoş kalın hoşça kalın ve hep sevgiyle olun dostlarım... Gönül soframdan gönül sofranıza selam olsun...
30 Ağustos 2019
Ömer Sabri Kurşun
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.