- 461 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sihre-büyüye karşı kendinizi nasıl koruyorsunuz?
“Ve onlar, Süleyman’ın mülkü (nübüvvet) aleyhinde şeytanların uyduklarına uydular. Süleyman ise küfretmedi; ancak şeytanlar küfretti. Onlar, insanlara sihri ve Babil’deki iki meleğe Harut’a ve Marut’a indirileni öğretiyorlardı. Oysa o ikisi: Biz, yalnızca bir fitne (denemeden geçiren kimse)yiz, sakın küfretme, demedikçe hiç kimseye öğretmezlerdi. Fakat onlardan erkekle karısının arasını açan şeyi öğreniyorlardı. Oysa Allah’ın izni olmadıkça onunla hiç kimseye zarar veremezlerdi. Onlar ise, kendilerine zarar verecek ve yarar sağlamayacak şeyi öğreniyorlardı. Ant olsun onlar, bunu satın alanın, ahiretten hiç bir payı olmadığını bildiler; kendi nefislerini karşılığında sattıkları şey ne kadar kötü; bir bilselerdi.” (Bakara 102)
Sihir, büyü, büyücülük, göz boyacılık, gözbağcılık ve ezoterik (gizemli) inanışlar insanın kadim tecessüslerinden biridir; şeytanları-cinleri, kimya ve fizik bilimini kullanarak iş görme, akıl üstü bir takım olayları gerçekleştirme iddiası veya hevesidir. Temsilcileri her çağda var olmuştur.
Sihir, sihirbazlık eski çağlarda özellikle Mısır’da çok yaygındı. Hz. Musa, asa mucizesiyle Mısır’ın ünlü sihirbazlarıyla mücadele etti. Uzun yıllar Mısır’da köle olarak yaşayan Yahudi soyu, Mısır’daki sihir tutkusuna kayıtsız kalamadı, etkilendi. Yahudiler, peygamberler tarihi boyunca bu ilgilerini korudu.
Bugün de gizli bir Yahudi organizasyonu olan Masonluk vb. yapıların bünyesinde bu tür ilgi alanlarının mevcut olduğu çeşitli kaynaklarca ifade ediliyor. Hatta ABD ve İsrail başta olmak üzere, daha başka ülkelerin, bu tür faaliyetlerle uğraşan resmi birimleri olduğu ileri sürülüyor.
Sonuç: Büyü, kötüye kullanılan bilgi demektir. İnsana tesiri olduğu kabul edilir. İslam dini sihir yapmayı, yaptırmayı haram ve küfür işlerden sayar. Hiçbir peygamber ümmetine ve yakınlarına sihir öğretmedi. Aksine, peygamberler, putçuluğu da içinde barındıran, sihir ve ezoterik inanışlarla mücadele ettiler ve insan ruhunu bu saplantıdan kurtarmaya çalıştılar. Sihir, büyü vb. uygulamalar cehennem amelidir. Besmele okuyan ve Allah’a sığınan hiçbir Müslüman’a sihir tesir etmez.
M.Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.