- 815 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Güvercinlik Köyü Çöplük Mü?
Cuma günü Güvercinlik Köyü’nden çocukluk arkadaşım Nurettin Keleş aradı. Çocukluk günlerimiz, okul yıllarımız, gençlik günlerimiz hep birlikte geçti Nurettin ile…
Güvercinlik Köyü bizim sevdamızdı. Tek aşkımızdı. Kısaca her şeyimizdi…
Daha çocukluk yıllarımızda köyümüzün camii imamına gitmiş, “Köyün yollarını temizlemek istiyoruz” demiştik. Rahmetli Yusuf Hoca da heyecanlanmış “Sizin gibi pırlanta kalpli çocuklar olduktan sonra bu köy pırıl pırıl olur. Ben de size önderlik yapayım” demişti. Muhtarla görüşmüş, gençlerden de gönüllü katılmak isteyen kişileri çağırmış, traktörler bulmuş, kürek, el arabası temin etmiş ve hepimizi toparlayarak o gün köyde bir seferberlik ilan etmişti. Adeta bir ordu olmuştuk. Sabahtan akşama kadar tüm köy yollarını temizlemiş, pırıl pırıl etmiştik…
Daha sonraki yıllarda köyün futbol sahası için aynı imeceyi oluşturmuş, araba farlarıyla bir gecede sahanın etrafını tel örgü ile çevrelemiştik. Her şey köy içindi.
Nurettin’e gittim. Anlattığı olay, beni çok ürküttü.
Nurettin, “Sabah sporunu yapmak için hazırlandığını, spor kıyafetlerini giyerek köyün dışına çıktığını ve kuzey batıya doğru, köylülerin kilise istikameti dediği yöne doğru yürümeye başladığını” söyledi.
İşte bu yürüyüş sırasında “Köyün yaklaşık 3-5 km dışında ovadaki kiliseye yakın bir kısımda gördüğü manzara karşısında irkildiğini” söyledi. Gördüklerini hem videoya almıştı; hem de resimlerini çekmişti.
Bunları bana gösterdi. Aman Tanrım! Gerçekten de çok korkunç bir manzara. Bunu yapan insan olamazdı.
Köyün dışına tonlarca, kasalarca plastik dediğimiz pet şişeler dolusu meşrubat ve kolalar gelişigüzel, sıradan bir şekilde buraya dökülmüştü. Dökülme de diyemeyiz. Atılmıştı.
Çok çirkin bir görüntü oluşturmuştu gördüğüm manzara. Manzara da diyemiyorum. Çünkü manzara sözcüğü bile kulağa hoş geliyor. Oysa gördüklerimin “Hoş olmak” ile hiç alakası yoktu. Aksine iğrenç bir görüntüye sahipti.
Nurettin arkadaşım, pisliği en ince detaylarına kadar videoya kaydetmişti. “Kolaların tarihinin geçtiğini, kutularının üzerindeki markaları okuduğunu, kasaların Adana’da “Gold Cola” adında bir şirkette şişelendiğini” söyledi. Çünkü “Kasalarda Adana adresinin yazıldığını belirtiyor ve telefon numarasını arayarak bu durumun çok çirkin olduğunu, derhal buranın temizlenmesi gerektiğini, bunu yapanlara talimat verilmesini ve buranın temizlenmesi gerektiğini belirtip bunu yapmaları için yetkili kişiden ricada bulunduğunu” anlattı. Ama gelin görün ki yetkili olduğunu söyleyen kişi oralı dahi olmamış. Hatta “Biz, satışımızı yaptık. Oradakiler satamayıp, günün geçtiği için döktülerse bizi ilgilendirmez.” gibi ifadelerde bulunmuş… Bu da çok çirkin ve çok kötü bir davranış.
Her şeyden önce çok ayıp. Öncelikle insanın sağlığı önemli. İnsanın hiç mi önemi yok da bu kötü manzarayı Güvercinlik Köylülerine layık gördünüz.
Olayı hemen facebooktaki “Güvercinlik Anıları” sayfasında haber olarak yayınladım. Videoyu da görüntü olarak ekledim. Belki bir yetkili, bir ilgili, bir mercii görür de bir önlemini alır düşüncesinde idim. Özellikle bağlı bulunduğumuz belediyenin, kaymakamlığın ve Çevre Bakanlığı ile ona bağlı Çevre Dairesi’nin bu haberi görüp gereğini yapar düşüncesini taşıdım.
Yanılmamışım… Bu haberimiz, görenler tarafından ilgiyle karşılandı. Videoyu izleyenler yapılan bu çirkin davranış karşısında kızgınlıklarını dile getirdi.
Güvercinlik Köyü Muhtarı Selahattin Şafak, sosyal medyada kendi hesabında, videoyu paylaşarak “Yapılan bu çirkin davranışın peşine düşeceklerini ve bu kötülüğün cezasız kalmaması için her yola başvuracaklarını” belirtti.
İnsanın yaşamı bu kadar ucuz olmamalı. İnsan sağlığı ile oynanmamalı diye düşünüyorum.
Etrafa pis kokular saçan, sineklerin, böceklerin, kurtçukların oluşmasını sağlayan, sağlık bakımından insanları tehdit eden ve çevre kirliliği meydana getiren, günü geçmiş, etrafa dökülmüş meşrubatların bir an evvel temizlenmesi gerekiyordu.
Ve en önemlisi bilerek ve kasıtlı olarak yapılan bu çirkin davranışın cezasız kalmaması gerekiyordu.
Çok geçmedi. Feryadımız çabuk duyuldu. Köyümüzün bağlı bulunduğu Beyarmudu Belediyesi haberimizi bir ihbar olarak kabul etti. Hemen bir girişim başlatarak Gazimağusa Kaymakamlığı, Çevre Dairesi ve Temel Sağlık Hizmetleri Dairesi ile iletişime geçti. Olay yerine hemen gidilerek dökülen atıklar, belediye ekipleri tarafından derhal imha edildi. Bölge temizlenerek eski haline geri getirildi. Bununla da kalmadı. Hem çevreyi hem de insan sağlığını tehdit eden tarihi geçmiş ürünleri atanlara da yasal işlem başlatıldı.
Bu da bir köylü olarak bizleri çok sevindirdi.
Güvercinlik Köyü Çöplük değildir…
Güvercinlik Köyü sahipsiz değildir…
Güvercinliklilerin sağlığı ile oynamak kimsenin haddi değildir…
Bu olay karşısında duyarlı olup sessiz kalmayan, tepkilerini ortaya koyan tüm köylülere, başta Beyarmudu Belediye Başkanı Sayın İlker Edip’e, Gazimağusa Kaymakamlığına ve görevlilerine, Çevre Dairesi yetkililerine çok teşekkür ediyoruz.
Olaylar karşısında susmamak lazım. Susarsanız, bu tür çirkinliklerin arkası gelmez…
“Susma, sustukça sıra sana gelecek!”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.