- 562 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN CİNAYETLERİ POLİTİKTİR!!
Yeni yeni Emine’ler ölmemesi için;
Olay çok taze, çok sıcak ve çok can yakıcı, yürek burkucu, üzücü ve de vahim. Haliyle de bu duygusal ve nefret dili ortamında, bu atmosfer de, hiçdeğilse biz aklı başında olanlar akli davranmak durumundayız. Akıl tutulması, çaresizlik, linç ve nefret dilinin yarattığı anafora, kendimizi kaptırmadan, toplumsal ihtiyaçlara, sebep- sonuç ilişkilerine göre değerlendirme yaparak yorum yapmalıyız ki hele kadınları bu içinden çıkılmaz derin çukurlar içine atan, karanlık dehlizlerin içine kapatan, kadının sadece apışarası sözkonusu olunca anlamlı gören, hayatın içinden çekip çıkaran, statü bakımından doğurduğu erkek çocuğundan bile arka plana atan, kuluçka makinası gibi gören dinsel yapıları öykünerek "kısasa kıssası" bugünün adalet ihtiyaçlarına çözümmüş gibi olaya şaşı bakmak, yeni yeni Emine Bulut vakalarına davetiye çıkarmaktır.
Lütfen Dikkat!! Ülkemizin bu karanlık ikliminde, idamdan sözetmek, alanlarda, halkın haklı taleplerini yiğitçe haykıran yoksul halkın çocuklarının asılmasına toplumsal mesnet yaratacak bu sistemin eline yağlı urgan vermektir.
Tecavüzcüsü ile evlenmesi karşılığında, tecavüz edenin ceza almadığı, tecavüz sonucu hamile kalan kadının hamileliği sonlandırılmasına izin verilmediği, tecavüzcüsünü öldüren kadına müebbet hapis verilirken, bir başka olayda da, tecavüzcüye kravat takması gibi akla hayale gekmedik gerekçelerle iyi hal indirimleri yapıldığı, iradesi dışında evliliklere "çocuk gelinlere" meşruiyet ve Müftülere nikah yetkisi verilmesiyle de resmiyet katıldığı bir ortamda, kadının korunacak ve himaye görecek ve erkeğe muhtaç statüye çekerek, yeniden karanlık dehlizlerin içine hapsederek, kadınsız bir toplum yaratarak, sevgi ve şefkatten uzak, erkek egemen ve despotik buyurgan dilin, toplumsal yapıda etken olmasına hizmet edecektir.
İşte! Bu yönleriyle, kadın cinayetleri politik olarak değerlendirilmelidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.