- 361 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNÜMÜZ GENÇLİĞİ
MERHABA
Sevgili okurlar ben aslen Kars İli Sarıkamış İlçesi Akören Köyü doğumlu bir kardeşinizim. Dünyaya 1980 yılının ilk bahar ayında gözlerimi açmışım ve yaklaşık kırk yıldır bu dünyada yuvarlanıp giden bir birey bir yurttaşım.
Yazımın konusu ben değilim bu yüzden buraları geçip size günümüz gençliğinin gittiği istikameti sorgulayıcı ve araştırmacı bir dille anlatmaya çalışmak istiyorum.
Günümüz gençliğinin önünde dağ gibi büyük sorunlar yer almaktadır. Bunların ilk sırasında işsizlik geldiği gibi işsizliğin verdiği kaygı ve yaşattığı buhran yıkıcı sonuçları ile ortada durmaktadır. Daha hayatın baharında olan belki bin bir türlü sıkıntılar içerisinde eline diplomasını alan ama iş bulamayan milyonlarca genç var ve sayıları her geçen gün artmakta.
Bu gençlerin idealleri, hayalleri zaman içinde eriyip yok olduğu gibi yön değiştirip daha garantici daha sağlamcı bir yapıya bürünebiliyor. Öyle ki okulunu derece ile bitirip iyi bir kariyer hayal eden ama hedefine ulaşamayan bu yüzden hayallerinden vazgeçip istemediği mesleklerde çalışanların sayısı hiç küçümsenecek gibi değil. Bu durum gençlerde okuma azmini kırdığı gibi geleceğe ümitsiz bakanların sayısını da artırıyor.
Öte yandan gençliği içine düştüğü bir durum var ki ertelenen veya vazgeçilen hayallerden, işsizlik korkusundan daha tehlikeli....
LÜTFEN BURAYI İYİ OKUYUN
Batının her türlü etkisi altında kalan ülkemizin yeni nesil gençleri batıdan aldığı yaşam tarzını içselleştirmiş hatta bazı Avrupa ülkelerinden daha fazla batılı bir hayat sürmektedirler. Yaşadığınız çevreye bir göz atıp küçük bir ön izleme ile olup biteni anlayacağınızı söylemek istiyorum. Kimimizin evinde çocuk, torun, yeğen olarak bulunan gençlerin günlük yaşantısına biraz olsun dikkat ettiğinizde ne demek istediğimi idrak edeceksiniz. Baba ve Anneler dikkat edin..... Asalak bir nesil yetiştiriyoruz ve ellerimizle bunu büyütüp daha da kök salması için farkında olmadan hizmet ediyoruz. Pırıl, pırıl bir yavru düşünün güne istediği saatte uyanıp isteği kahvaltıyı yapıp kendini ya teknolojik aletlere esir edip odasına kapanıyor ( saatlerce aralıksız internet başında kimlerle ne konuşup ne yapıyor, hangi sitelerde dolanıyor ve hangi oyunlarla meşgul ??) veya kendini gecenin geç saatlerine kadar dışarı vuruyor ( hangi ortamlarda kimlerle beraber neler yapıyor neyle meşgul ??)
Kulağında anlamını bilmediği yabancı şarkılar dilinde küfürlü rap müzikler.......
Hangi birini yazsam diye düşünüyorum lakin o kadar çok şey var ki sadece çocuklara dikkat edin gençlere dikkat edin yozlaşmasınlar desem yetmez mi acaba.? Ülkesine, Vatanına iyi bir birey Anne ve Babasına iyi bir evlat yetiştirmek isteyenler lütfen dikkat edin. Türkçenin içine eden ağızlarını eğip büken çocukları şimdi uyarın düzeltin. Saygı ve sevgiyi şimdi öğrenmeyen merhameti bağışlamayı ve paylaşmayı bilmeyen genç yetişkin bir birey olduğunda kuru bir odun parçası olup çıkar. Odun bile işe yararken odunlaşan genç topluma ve kendisine zarar getirmekten başka bir şeye yaramaz.
Devamı gelecek......
YORUMLAR
eğer yaratıcı kayda alıp yarattıklarını duyuyorsa
bu ülkede bir daha bir dini mabet yaptırmasın..
dinler çağı ıskaladı malesef..
18 yılda bitirdiler ülkeyi ve biz de destek verdik, oy verdik...
elbette bu süreç sadece 18-20 yıllık bir mesele değil..
lakin geleceği okuyabilen neredeyse yok gibi ülkemizde..
ülkemiz ileriki 10 yılda daha çok göz önüne çıkacak bir kuşak çatışması yaşanacak...ve bu çatışma diğerlerine hiç benzemeyecek..
en güzeli çocuk yapmamak.
y kuşağı nispeten biraz daha itidalli,
lakin z kuşağından bu itidali beklemek sadece hayal olacak...
Sebep neden sonuç nazarında incelenirse bi yeri atladığımız aşikar olur ki
Buda hiç şüphesiz
Yoksulgun günümüz ikibin senesine hiç uğramaması
Allah bu nesillere ve yöneticelere hidayet nasip etsin
Aksi takdirde parmak bastığınız konu vahim olacak
Müslüman bir nesil ,gavur bi nesil peyda edecek
Bunun on yedi yıllık ayağı sarsıcı şekilde dünü aratıyor