- 408 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nasıl Yaşar Ve Neden Ölürüz 21
İşlev durumlar hayatın ayak sesleriydi. İşlev durumların başında zıtlıklar gelir. Yani işlev durumların başında tersine süreçler gelir.
Tersine süreçler birbirini belirleyen, birbirini durduran birbirine eğim olan birbirini azaltan etkilerin yanı sıra aynı etkiler birbirine eklenip birbirini devam ettiren, birbiri üzerine modüle olup bilgi taşıyıcı salınımlı olan süreçler ters süreçlerin belirme ve yansıma bağıntı özellikleriydi.
İşlev durumlar olmasaydı hayatın ne ayak sesleri duyulurdu ne de ayak seslerini duyacağımız olası hayat sal durumla olmayacağımızdan, haliyle şimdiki hayattan haberimiz de hiç olmazdı.
Hayat tahmini üç milyar iki yüz milyon yıl önceye dek götürülmektedir. Daha ilerisi de çok kuvvetlidir. Bizler şunun şurasında iki milyon yıldan bu yana primat olarak daha belirgindir. 300 000 bin yıldır da insanımsılar denen ön primatlar grubu içinde yer almaktayız.
Yaklaşık otuz bin yıl kadar önce homo sapienslere de biyolojik katkılı özellik veren neandertallerin ortadan kalkmasıyla homo sapiensler yer yüzüne hâkim olmaya kendilerinin kendilerine tehdit olmalarını saymazsak rahat rahat kendi kültürlerini inşa etmeye başladılar.
Homo sapienslere ait kültürü yakla şıklıkla günümüzden 15 000 yıl öncesinden beri daha belirgince izler olduk. Bunun nedeni kolektif yapının kişi birim zamanı, kolektif birim zamanlı kılmasıydı.
Bu şu demekti. Sizin dışınızda sizden sizin istek ve sizin bilincinizden bağımsız ama size de yansımakla siz de kolektifin imge ve imajlarına dönüşen bir kolektif zaman, kolektif bilinç, kolektif hafıza, kolektif güç ve kolektif depolu zekâ zamanın olması demekti.
Soru şu eğer şimdiki biz hayat isek, üç milyar iki yüz milyon yıl önceki neydi? Yok eğer üç milyar iki yüz milyon yıl öncekiler hayatsa, biz neyiz?
Demek ki hayat nedir ya da hangisi hayattır sorusuna yanıt vermek olanaksızdır. Hayat başlangıcından günümüze ve geleceğe doğru olup bitenlerle birlikte olup bitecek olandır.
Sizin gel git yapmanız ile (zıtlaşmalarınız ile) evrensel olanın zıtları aynı temel üzerinde bambaşka şeylerdir. Gel olanın zıttı, git olmaktır. Gönderilenin zıttı, geri çağırmanızdır. Soru olanın zıttı yanıttır veya dönüttür.
Gel olmak dünyaya evrene meydana özel bağıntı içinde çağrılan bir salınım belirmesi ise git olan da diğer yönden evrene diğer türlü çağrılıp, belirmenin ve diğerine (zıddına) boşluk doluluk olucu belirici oluşun beliren bağıntı şeklidir.
Aksi halde beliremezsiniz. Boşluk doluluk zaten bir zıtlıktır, pozitif olarak dolup beliriyorsanız negatif olarak boşalıp yok oluyorsunuz başka türlü beliriyorsunuz.
Yani süreci durduran ya da süreci devam ettiren, sürece katılan vs. etkilerle belirmeniz teorik olarak negatif oluşun yokluğu gibi bir davranıştır.
Az önce bağırıp çağıran korkutup sindiren kişi bir az sonra korkutup bağırıp çağırdığı kişiyi bağrına basıp şefkatle okşar ve korurken o bağırıp çağıran kişilik ruh hali enerji tipinden eser kalmamıştır.
Halbuki bağırıp çağıran korkutan kişi ile müşfik olan kişi aynı kişidir. Az önceki tınısı yükselen öfke şiddet; diğer zıt yönden de azalan, basıncı düşen, yerinde boşalan alan bırakan şefkat ve merhamet gibi alçak basınçlı durum üzerine doğru hareket ederken yüksek olandan enerji düşümü ve enerji dönüşümü yaşanır.
Yüksek basınç (öfke-şiddet) azalan merhamet karşısında yokuşun aşağı olmasındaki alan etkisi gibi davranacaktır.
Yüksek basınç olan öfke korkutma azalan yönde hareket eden şefkati, merhameti sakinliği, sükûneti sönümlenmeden devam ettirme, artırma yönünde davranmakla bu geliş te şiddetten eser kalmaz olacaktır.
Elinizi birbirine sürttüğünüzde hareket enerjisi ısı enerjisine dönüşürken avcunuz canınız yanacak denli ısınır. Hareket enerjisi avuçların sürtünmesi yani firen etkisi nedenle ters yönde ısı enerjisine dönüşmekle hareket enerjisinde enerji kayıpları ve enerji azalmaları yaşanır.
Halbuki kayıpları ve azalması yaşanan hareket enerjisindeki kayıplar kadar enerji ısı enerjisine dönüşmüştür. Azalan sakinlik süt limanlık git (doluluk) olan öfke patlamasına bir tür firen etkisi koymakla gel olan (boşluk olan) firen etkisi kadar öfke patlamasındaki enerji kaybı ısıya dönüşür.
Öfkeyi devam ettiren süreçle boşalan boşluk ısıyla dolar. Nasıl boşluk doluluk ya da git olan gel olan iniş aşağı olan yokuş yukarı olan birbirinin ters alan dönüşme yüzü olmakla vs. ölmez yok olmaz ise hayatta ölmez. Hayat süreklidir. Sona eren şey, kişi ile olan kişisi hayat, kişisi canlılıktır. Hayat tekil bireylerde canlılık ve canlanmadır. Aktivite ve faaliyettir. Kendi ile ters durumlar nedenle her anı farklı olan özdeşliktir.
Hayat ta bu kurallar çerçevesinde git gel olan boşluk doluluk ya da iniş aşağı yokuş yukarı olan enerji düzen durumlarıdır.
Ama burada dönüşüm skaler salınımlar üzerine olan durum salt mekanik durum olmayıp; yeknesak olmayan organize oluşlar bağıntılı özel bağıntı durumlar modüle si olan belirmeler hayattır. Modüle oluş, salınımlar üzerindeki çeşitliliğin kişi dışındaki hayat sal gen aktarıcısıdırlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.