- 452 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
İkinci Ergenlik mi?
Yeni tartışılan konumuz ikinci ergenlik ...
Hepimiz biliyoruz ki, hayatımızda belirli dönemlerden geçerek sürekli bir gelişim içindeyiz. Bebeklikten çocukluğa, çocukluktan gençliğe, gençlikten olgunluk ve yaşlılığa ve son ....
İkinci bir ergenlik dönemi de olduğunu düşündürttü. Bunun sonuncunda yorumum, Birinci Ergenlik Dönemi ” Çocukluktan gençliğe geçiş” İkinci Ergenlik Dönemi ise ” Gençlikten olgunluğa geçiş” (buna kadınlığa ya da erkekliğe geçiş olarak da söyleyebiliriz)..
İkinci ergenlikten sonra başımıza ne geliyor ..
Bu dönemde artık yol yordam öğrenmiş oluyorsunuz. evlilik eş dost hısım akraba hepsini kavrıyorsunuz.Bütün formalite saçmalıkları kafanıza kazınıyor. Bayramlarda nereye gidilir. Kaç hala kaç akraba vs vs.. Bütün toplumsal kuralları öğreniyorsunuz.
Dünya nasıl işliyor, ülkeyi kimler yönetiyor, siyaset memleket meseleleri, savaşlar hep anlıyorsunuz. Çocukluğun saflığı ile genç yetişkinliğin protest havası gidiyor. Farklı renkler giriyor hayatına gezip tozduğun için renkleniyor hayatın..
Hayatta tarzınız oluşuyor , arkadaşlarınız, çevreniz oturuyor. ilişkilerinizi doğru seçmeye başlıyorsunuz.Aranızı iyi tuttuğunuz anne-babanın hayatınıza ne kadar değer katacağını idrak ediyorsunuz.
Şanslıysanız maddi durumunuz iyileşiyor. şanslı değilseniz de nasıl, nereden ve ne yaparak para kazanacağınızı biliyorsunuz. inşallah biliyorsunuzdur..
Giyim tarzınız, saç şekliniz oturuyor. ev artık toplanıyor, saçlar hep aynı boyda kestiriliyor, kıyafet alışverişi kısa sürede hallediliyor. Kadınların erkekleri bekletme süreleri kısalır mı uzar mı o hala şüpelidir.
Duygusal zekanız ilerlemiş oluyor.Çevrenizdeki insanları daha iyi tanıyorsunuz. Bu bana bunu niye dedi, aklında ne var, şunu yaparsam ne hisseder hep bunlara kafa yormaya başlıyorsunuz. insanları hataları için affedebiliyor, ya da yapılmaması gereken hatalar için kırmızı çizgiler koyabiliyorsunuz. Ya çok sert ya çok yumuşak bir kişilik durumuna bürünüyorsunuz. Bu sekmede ya şirin baba gibi tonton bir dede yada nuri alço gibi değişik biri oluyorsunuz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.