- 865 Okunma
- 11 Yorum
- 2 Beğeni
BİR TOPLANTI( SUAT ZOBU'YA İTHAFTIR)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Beyin:
“Eski günlerimi mumla arıyorum. Ne kadar rahat, ne kadar huzurluydum. Nereden çıktı şu İnternet? Bana rahat yüzü yok. Devamlı meşgulüm.”
Hava sıcaktı. Balkona çıktı. Bir sigara yaktı. Son gelen zamdan sonra içen vardı içemeyen… Bıraksa mıydı acaba? İki dostunu hatırladı. Birisi bırakmış, diğeri bırakma niyetinde değildi. Gülümsedi.
Arkasında ısırılmış elma resmi olan telefonunu eline aldı. WhatsApp’ tan beş duyu organına mesaj gönderdi.
“Çabuk buraya gelin”
Anında beş gülücük işareti. Ve gelen cevap:
“Sayın beyin nereye geleceğiz ki? Zaten aynı vücuttayız ya.”
Beyin bu cevaba bozuldu:
“Tamam anladık. Ukalalığın gereği yok. Sırayla görevlerinizi anlatın. Önce sen anlat Göz.”
Duyu organları boyunlarını sağa sola salladılar. Cık cık ettiler.
“Yakında bu sıyırır sa şaşırmayalım.” Dediler. Beyin duymadı. Yapacak bir şey de yoktu. Emir büyük yerdendi.
Göz:
“Sayın beynim. Ben canlı cansız bütün cisimleri görür size iletirim.”
Kulak:
“Ben de havadaki titreşimleri sese dönüştürür gözün yaptığı gibi size duyururum.”
Burun:
“Benim görevim iyi ya da kötü kokuları algılayıp size bildirmektir.”
Dil:
“Ben de acıyı, tatlıyı öğrenirim.
Deri:
“ Ben soğuğu sıcağı, serti yumuşağı bilirim.”
Beyin aldığı bu cevaplarlardan tatmin olmadı. O başka bir şey arıyordu.
“Hepiniz gereklisiniz. Ancak; çok önemli ve gerekli bir duyguyu hiç biriniz yerine getiremiyorsunuz.
Görmeseniz de, duymasanız da, koklamasanız da, sarılıp terinin tadını almamış olsanız da o duygunun adı:
DOSTLUKTUR. KARDEŞLİKTİR. ARKADAŞLIKTIR. O NU DA ANCAK YÜREK YAPAR. YÜREK BİLİR.
“Dağılın.”
Diyecekti. Başta yaptığı hatadan son anda vaz geçti.
Arkasında ısırılmış elma resmi olan telefonunu tekrar eline aldı. WhatsApp’tan aşağıdaki mesajı yazıp gönderdi.
DUYGULARI BELİRLEYEN YÜKSEK MAKAMA
Şimdiye kadar beş olarak öğretilen duyulara, altıncı duyu olarak YÜREK eklenmesini
Saygılarımla arz ederim.
İMZA
BEYİN
YORUMLAR
Gel de kıskanma :) Şaka tabi..
Ben her iki dostumun birbirine olan muhabbeti, sevgisi ve samimiyetiyle gururlanıyorum.
O kadar şanslıyım ki her ikisi de benim için çok özel iki ADAM dostluğa başka bir boyut kazandırıyor.
Her ikinizi de çok seviyorum çok...
Belki hiçbir yazı yerine bu kadar yakışmamıştır.
Sevgiler saygılar abi.
mirim tarafından 8/17/2019 12:38:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
İyi ki varsınız..
Her ikinize de selam olsun..
Bedri Tokul
Böyle oluşuyor işte...
HOCAM !
Selam ve Sevgiyle...
Bedri Tokul
Koca bir anlayış.
Ve...
İşte Esma Sultan.
Selam ve Sevgiyle...
Ne Bedri Beyi,ne de Sayın Zobu'yu tanımıyorum ama son zamandaki karşılıklı "diyaloglarını" çok insani bulup,defalarca okudum yazdıklarını/yazdıklarınızı...
Sağlıktan başka ne dilerim ki! Ancak son yazıdaki "yürek" kavramı aklıma eski bir Kızılderili atasözünü getirdi,paylaşmak istedim.
Bir yazarımız bir tarihte ABD'de bir Kızılderilinin işlettiği bakkal dükkanına gider.Duvardaki levhada yazılan şuymuş:
-Beyin,"Ben vücudun en akıllı organıyım" demiş;
Kalp de,"Sana bunu kim söyledi" diye itiraz etmiş!
İkinize de selam ve saygıyla.
Bedri Tokul
Ve..." Bendeki kan olmasaydı siz hiç bir şey değildiniz"
de demiştir belkide...
İlginize duyarlılığınıza yürekten teşekkürler.
Selam ve Saygıyla.
Eyvallah CAN DOST Eyvallah..
Emek verdin değer verdin, yürek sesini dinledin. Beyinin organizasyonunda güzel bir eser koydun ortaya. VAROL..
Göze kulağa, böbreğe dalağa, beyine göze, ayağa dize teşekkür ederim.
Yazan ellerin dert görmesin. Hürmetle öptüm.
Sen yaz, biz de okumanın hazzına varalım..
Eyvallah.. Saygımla eyvallah, sevgimle eyvallah.
Çok memnun oldum, çok mutlu oldum, iltifatınla çok onurlandım.. Eyvallah..
Selam ve saygı bıraktım buraya..
Bedri Tokul
Şimdiki tekel bayiilerinin eski adı.
Dostluk var.
Kalem de var(Pardon klavye)
Yazıyoruz. Okuyoruz. DOSTUZ.
Bundan güzel ne var?
Seviyorum seni.
Planların uygun,yaptıkların eser olsun.
Dostum benim...
Bedri Tokul
"Gitmesek te görmesek o köy bizim köyümüzdür"diyen.
Suat'ı hiç görmedim. sarılıp yanaklarından öpmedim.
AMA O BENİM DOSTUM KARDAŞIM..
İlginize,duyarlılığınıza saygıyla...
Bazı insanların varlığı, ne büyük servettir! Yoklukları ise, ne büyük boşluk... Yüreği dinlemeyi ihmal etmemeli!
Daim olsun candan dostluklarınız.
Saygıyla...
Bedri Tokul
Sizin de gerçek dostlarınız bol olsun.
Selam ve Saygıyla.