- 415 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ GÜNDE KÖTÜ GÜNDE(MENFAAT)
İyi günde kötü günde diye bir şey var. İnsanlar nankör mü? Bizlere ne oluyor böyle? Kimse kimseyi tanımıyor.
Her şey para ve menfaat olmuş. İnsanı sırtında taşı; bir gün indir senden kötüsü yok.
Hayat deneme tahtası mı? Hatalar, tecrübe ve tecrübesizlikler insanlara ve dostlarımıza değer veriyor muyuz?
İtimat ettiğin maddi manevi , menfaat gözetmediğin sırtında taşıdığın dost ve arkadaş sandığın insanlar seni menfaat olarak görmüş.
Senden faydalanamayacağını anlayınca her şey tuuu kaka olmuş gibi seni yerin dibine vuruyor ve vurmaya çalışıyor. İnsan yediği kaba tükürmez. Bu kadar nankörlük olmaz.
Dostunu arkadaşını sevebilirsin. Sevapları günahları olur. Onu doğru yola çekmeye çalışırsın.
Fakat nafile. Uğraş boşuna. İnsanlar bildiğini okuyor. Huylu huyundan vazgeçmiyor.
Geçmişine bakmadan yaptıklarına bakmadan seni eleştiriyor.
Eleştirmek her zaman yapıcı ve yönlendirici olmalı. İnsanları kırmadan darıltmadan konuşmak lazım.
Tabii kırmak dökmek artık huy olmuş. Allah yardımcısı olsun.
Her koyun kendi bacağından asılırmış ata sözün de denildiği gibi insanlar ektiğini biçermiş.
Bir bakmışsın etrafına kimse kalmamış aynı eskiden olduğu gibi ben ne yaptım diye dövünürsün.
Merdivenleri çıkarken yanında kim vardı ona bakacaksın.
Ama insanın yapısında var nankörlük. Hayatta bazı durumlara tahammülümüz yok.
Arkadan konuşmak yani riyakarlık gibi insanların onurlarıyla şerefleriyle oynayan kişileri hemen defterimizden sileriz. Çünkü bu tür insanlar kendilerine ve çevrelerine zarar verirler.
Onun için bu tip insanlardan uzak durmak gerekiyor. Bu insanları ALLAH’A havale ediyoruz.
ALLAH ıslah etsin. Yola çıktığın insanlara dikkat etmek lazım, sormak lazım.
Bazen dikkat etmiyoruz pişman oluyoruz; daha sonra gereğini yapıyoruz. En önemli unsur onur haysiyet ve itibardır. seni tanıyanların senin hakkında iyi şeyler söylemesi için mücadele etmek. Örnek insan örnek esnaf ve itibarlı olmak lazım.
Bu amaçlar için çalışmalıyız. Eşin çocukların dostların seni bir yerlere getirmek için mücadele verirler.
Sana maddi manevi yardımcı olurlar . Seni daha kimse tanımazken buralara yabancıyken seni tanıtırlar. bir gün etrafına baktığın zaman yanında olmayabilirler.
seni neden terk ettiler? Kendi hesabını kendin yap. kendine bir sor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.