- 530 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM i /1-25
İ/ 1- Kimse kendi cinsinden olandan başka şey doğurmaz. Şiddetin şiddeti doğurduğu gibi.
***
2- Verdiğimiz öğütlerin yarısını kendimiz tutabilseydik, öğüde gerek kalmazdı.
***
3- Ancak mevkiperestler, insanlara rakamlar gibi bulundukları yere göre değer verirler.
***
4- Bilmediğini bilmede fukara olanlar, fikirce ukala olurlar.
***
5- İnsanlar; asla görmeyenler, gösterince görenler, görmek istemeyenler ve görenler olarak dörde ayrılır.
***
6- İnsanlar tanışırken değil, tartışırken tanınır. Çünkü ancak öfkeli insan kendisidir.
***
7- "İNSANLIĞIM" yazın, yitirmeyin, atmayın, kimse için satmayın ve unutmamanız için daima siz de dursun
***
8- Taşınması en zor, en ağır ve en yorucu yük suskunluktur. Vicdanı olanda vicdan kanatandır.
***
9- Hiçbir tohum kabuğunu çatlatmadan toprağı yaramaz ve meyve veremez.
***
10- Akıl her insana lazım, kullanmayana akıl ne lazım.
***
11- Bu gün toplumdaki yaşantımız, suya damlatılan yağ gibi, içinde ve karışmadan.
***
12- Her şey kendi cinsinden olanı davet eder. İyiliğin iyiliği, şiddetin şiddeti davet ettiği gibi.
***
13- Lafın tutarsa hâkimsin, lafın tutmazsa sen kimsin?
***
14- Kişinin gerçekler ve imanı arasında en büyük engel aklını kullanmamasıdır.
***
15- “Acımayana acınılmazdan, acırsan acınacak duruma düşersin ” e nereden ve nasıl geldik?
***
16- Düşmeden düşünmeyenler, hayatın zorluklarını bir kaç kat daha ağır yaşarlar.
***
17- Daima çoktan yana değil, haktan yana olmalıyız.
***
18- Neyi söyleyeceğimizden çok, neyi söylemeyeceğimizi çok iyi bilmeliyiz.
***
19- Çocuklarımızı düşmanınızmış gibi sürekli ödüllendirerek cezalandırmayın.
***
20- Gelecekte de geçmişte de en güzel zamanlar, üretken olduğumuz zamanlardır.
***
21- Hayatı müsvedde yaşamamalı çünkü temize çekmeye zaman olmayabilir.
***
22- Servetini, servetine sahip olanlar sahibi olanlar paylaşabilir, serveti kendine sahip olanlar değil.
***
23- Birini eleştirirken, senden daha şanslı ve daha şanssız yaratılanlar bulunduğunu unutma.
***
24- Yaşamlarında pişmanlığı az olanlar, keşkesi de az olanlardır.
***
25- Çok yaşayan değil, öğrenmeyi terk eden ve yaşamayan yaşlıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.