3 G Edebiyat
Nedir bu 3 Boyutlu Yazıcı Teknolojisi? Neye yarar, ne faydası olabilir ki.
İşin gerçeği ben de cahilim bu konuda. Sadece izlediğim birkaç video ve ekonomiye etkisinin ne olacağı konusunda birkaç yazı okumuşumdur. 3-4 yıldır da ekonomi sayfalarını, piyasaları anlamaya çalışıyorum. Ve bu gidiş bir şekilde yeniliğe veya eskiliğe gebe… 50 yıl sonrasını hayal etmek çok zor.
Neyse efenim..Biraz internet araştırması yapabiliriz. Herhangi bir teknoloji fuarına gidip, detaylı gözlem yapma imkanım da olmadı.
Lakin üretim süreçlerinin değişmesinin dünyayı nasıl değiştirebileceğine ve insanları nasıl yönlendireceğine vakıfım. Sanki sizler vakıf değilmişsiniz gibi bilgiçlik ve ukalalığımı mazur görünüz efenim..
Dini inançlardan tutun da , devlet teşkilatlarına, bireysel yaşamdan tutun da aile yaşamına kadar bir değişim… Bu değişimi idare edip yönlendirebilen toplumlar geleceğe hakim olacak..
Özeti genelde yazı sonunda geçeriz değil mi, lakin artık özet kısımlarını peyder pey, yazının birkaç bölümüne yapmak zaruret haline geliyor gittikçe, Y ve Z kuşağının tahammülü yok tırı vırı ıvır zıvıra.
Özetle:
3 Boyutlu Yazıların getireceği yenilik: Dünyada ve eğer yakalayabilirsek ülkemizde üretim ve tüketim anlayışlarının değişmesidir. Yeni bir çağdan kastımız bilgi çağından öte dizayn çağı olarak isimlendirirsem, ikisi arasında bir geçiş veya dönüşümler çağı da olabilecektir.
Neyse efenim,
50 yıl geriye gidelim. 2019-50: 1969. Vay be tam da 68 olaylarının yaşandığı zamana mı döndük nedir?
O zaman siz Konya’daki bir vatandaşa deseydiniz ki, Kars’ta oturan bir kişiye 3-4 saniye içinde mektup gönderebileceksin. Size nasıl bir tepki verirdi?
Veya
Kastamonulu bir vatandaşa deseydiniz ki Şemdinli’de askerlik yapan evladınla elindeki bir aletle görüntülü sohbet edebileceksin.
Veya ….
- Tamam anladık amca kısa kes, sadede gel.
Desem ki size, genelde ofis yazı programı olarak kullanılan wordden yazıcıya 1 sayfa yazı gönderdiniz.
- Yes amca gönderdik.
Ve bir uyarı geldi.
Kartuş veya tonerinizde mürekkep, toz vb kalmadığı için yazma isteğinizi gerçekleştiremiyoruz. Toner siparişi vermek için mağazamızı ziyaret edin.
-Yedeği var tonerin, hem niye sıfır toner alayım ki muadilleri daha uygun, Toner dolumu yaparız, sen parayı ver biz de toner dolumu yapalım 10 dakikalık iş..
-Vay köftehor… ben 5 dakikada yaparım ama…
-Biz 4 dakikada…
-Var mısınız bahse??
-Amca hala akıllamadın mı?
Şimdiki uygulama bu değil mi? Yani Yazıcının, Word programında yazdığınız yazıyı kağıda dökebilmesi için bir şeyler ilazım!
- Yeğen hadi bir paket sigara al ya kurbanım, bitmiş lanet..
- Offf be amca, dün göndermiyordun hani, bugün ne değişti.
- 18 yaşına girdin yeğenim, artık cigara alabilirsin.Büyüdün koca addammm oldun.
- En iyisi sen sigarayı bırak ya, ….. …. …. Hangisindendi markası ne…
- Gelirken bir poşette azot koy gel poşete….. Çinko da olur… Demir havada bulunuyor muydu? Hidrojen bol zaten ayrıştırmak lazım.
- (İç ses) Bu arada sana o kadar anlattım sigaranın zararlarını, içmeye başladığı duymadığımı sanma, dingil bu gençler göz göre göre sigara içiyorlar.. Kimden alıştılar acep? Diyorum size diyorum devamlı hadi bırakalım sigarayı dinleyen yok..
Velhasılı kelam…
Farkındasınız değil mi, yakın gelecekte şiir yazma uygulamaları da piyasaya sürülür..
Konusu: hasret, sitem, aşk, tükenmişlik, ekonomi
Türü: hece
Uzunluğu: 5 kıta
Kafiyesi: yüzde 50 yarım, yüzde 50 tam.
Tunç kafiye ister misiniz? Hayır..
Rumuz-mahlas kullanımı: evet,
Rumuz gir: Garabeti … okey.
Kelime seçim aralığı: 1850-2000 arası Mançurya ve Demirkapı arasında kullanılan kelimeler.
Kırmızı renk uyarı…. Seçim aralığınız bulunamadı…
(daha gelişmiş bir uygulama bulmalıyım)
Anadolu coğrafyasında kullanılan kelimeler, Balkanlar dahil- Balkanlar hariç…seç
Yeşil renk tamam…
Duraklar: seç: 443 65 74 343 56 hangisini seçelim.
Varsayılan 65-443 karışık seç
Şiirin hitap edeceği kuşak veya kitle: anonim
Tamam, bu da tamam, şunu değiştirelim, okey, okey.
Şiirdeki sıfat kelime yüzdesi: Yüzde 10
Zarf yüzdesi : 3
Okey,
bu da tamam,
okey,
geç,
geç
Noktalama işareti olsun mu? Evet, hayır, gerekli yerlerde…
gerekli yerlerde seç..
Yaz bakalım uygulama şiirimizi.
Yazılıyor… Yazılıyor… Ekrandaki işaretçi dönmeye devam ediyor…
Evet kaç dakikada sürdü, karşınızda 5 kıtalık aşk ve hasret ekonomi vb konulu,
karışık duraklı kafiyeleri düzgün bir hece şiiri. Daha hızlı yazabilen sürüm güncellemesi
lazım bu uygulamaya sanırım, ne dersiniz?
İnsan bir, günaydın der de, terk eder
Bu muydu sevgime biçtiğin ücret
Pazarda çok insansı bir sevgili
Bu muydu umarsız, kaçtığın ücret
Ferhat dağ delmişse Mars’ı deleyim
Mecnun çöl gezmişse derya olayım
Kerem nasıl yanmış de kül olayım
Sende bulunmayan seçtiğin ücret
Şimdi esrarengiz duygular hisler
“Bir kedim bile yok” balkona pisler
Gözlerim mahzundur, gönlümde sisler
Ah be! Tam şuramda, uçtuğun ücret
“Han duvarı” değil, kaç çentik atsam
Hayalimi cama çizip de yatsam
Gelir misin yarın, ne var yok satsam
Çulsuza döndürdü saçtığın ücret
Garabeti meyletme hiç çileye
Aşkın hilesini döndür deliye
Kır düşmüş yağmura, kara, doluya
Nadasa bıraktı göçtüğün ücret
Olmadıysa yeni bir uygulama şart artık..
Bulgar bir gencimiz piyasaya sürdüğü Türk Hece Şiiri Yaz uygulamasını kullanabiliriz aslında..
Sonuçta Bulgardan bizden değil miydi ta eskiden...kaç yüzyıl geçti de düşman olduk, uzak kaldık..
Nedenleri neydi??
Öyle bir uygulamaya denk gelmedim, aramadım da daha doğrusu:) Şaka..
****
Özetle; 3 G yazıcınıza üretim için bir şekil gönderdiniz mesela çaydanlık resmi..
Ebatları, hacmi, kütlesi vb girdiniz..
(Şimdilik sadece silikon veya isimleri ne ise maddeler bazlı çalışmalar yapılıyor.
Örnek:
3B Yazıcı ile alet üretimi
www.youtube.com/watch?v=vEDZMGNbyBw)
Uyarı geldi. Üretmek istediğiniz çaydanlık hacmi için gerekli çelik tel miktarın eksik..
sipariş vermek için mağazamızı ziyaret ediniz..
Çeliğin erime sıcaklığı sorun olacak mıdır veya bu tür metal veya ametallerin erime sıcaklıklarını
bir yazıcı içinde zarar vermeyecek şekilde dizayn edebilir miyiz?
Çok mu zor? O zaman ilk üretilen araba ile son üretilen arabanın yıl farkındaki beygir gücü artışını
kaba taslak hesaplayalım ister misiniz?
- Wikipedia’dan hala engelleme kalkmamış ya hu??? Bu engelleme bana Hazerfan Ahmet mi Mehmet mi Çelebi’nin başına gelenleri hatırlattı.
Kabataslak efenim;
1700 yıllarında başlayan 3 beygirlik güçten başlayan motor, buharlı motor, içten yanmalı motor, (su ile çalışan motor yapılmamış mıdır sizce)
2020 yıllarına geldiğimizde 1100 beygirlik güce ulaşılmış.
Daha belki bunun tanklar ve roketlerde daha güçlüleri var mıdır bilemiyorum, olabilir neden olmasın ki??
Kaba taslak, 0 beygir gücünden 1000 beygir gücüne 300 yılda ulaşmışız.. her yüzyılda 333 beygir(eşşek- katır gücü) artış.
Tahmin de bulabilir misiniz? Evimizde bulunan 3 b yazıcıdan bir çelik çaydaklık üretimi ne zaman gerçekleşebilir acaba?? Maliyeti ne olabilir?
Eğer teknolojinin, refahın ve üretimin goldengrosu başladıysa efendim inanın 2050 de belki mümkün bile olabilir..
Önümüzdeki yüzyılda Belediyelerin başlattığı Geri dönüşümler yavaş yavaş aile bazlı olacaktır…
*****
Konya’daki vatandaş mektubu yazdı, zarfladı, pulladı, gönderen Konya, alıcı Kars şehri falan fişman..
Postaneye gittik görevliye verdik, gerekli kayıtları yaptı, attı yurt içi kutusuna…1 gün bekle..
2. gün bölgesel ve şehirsel olarak ayır efendim..
Kars’a sadece bir tane mektup mu çıktı… İsraf olmasın haftaya göndeririz, belki birkaç tane daha mektup gönderen çıkar..
Yıl 1969’da kaç günde giderdi acaba Konya’dan Kars’a bir mektup??
***
Özetle
-Hassanın babası son çıkan 3 G yazıcıdan almış baba, biz ne zaman alırız.
-O kadar dedim sana, 1 yıl daha bekleyelim yeni yazıcıdan alalım diye, direttin..
-Ben elimizdekini internetten satarım baba, yarısını çıkarırım maliyetin..
-tamam araştır bakalım, sonuçla gel karşıma
-Yani alacak mıyız..
-yabadabaduuuuu, aslan babam..
****
-Alo, buyurun efem…
-Nasılsınınız efenim
- Eh tıngırdıyor işte ölmeyecek kadar ayaktayız daha
- Uçan araba şovlarına gider miyiz…
- Geçen ay bizim Veli üretti bir tane uçan araba bilmiyon mu duymadın mı
-Yok duymadım valla..
- Devlet, olmaz demiş ruhsat vermemiş..
-Niye ki
-Vergisiz uçan araba kutsal değilmiş..
- Ne alaka be abi..
-Millete kaktıracaklar yakında ithal uçan arabaları işte anlasana.
--Elektirikli arabalarda da bir yasa çıkarmışlardı abi…
-Ne oldu sonra, isyan etti millet…kaç tane kayıp yaşandı..
-Milleti, milletin askeriyle esir alıyorlar abi, seçkinlere daha ne kadar tahammül ederiz meçhul..
-Akıllanmaz bunlar akıllanmaz…
-Haftaya yaylaya bayrama gider miyiz? Çoluk çocuk bir hava alsın hem..
-- Mevlid okuyorlar camide,pilavlar yağlıymış, etlerin çoğunu hacı hoca takımına ayırıyorlarmış, bizim çocuklar ne yapacağız orda diyor kurban.
Benim de aklıma gelmişti evdekilere söyledim ama demokrasi işte, azınlık kaldık valla..
- Ne yapalım o zaman haftaya, çocuklar uçan araba isteyip duruyor, belki akıllarından çıkartırdık, orman, çimen, dere belki farklı gelirdi hani..inekler köpekler hayvanları canlı görürlerdi..
- Ben biraz daha zorlayayım evdekileri de seni geri ararım..
- Tamam abi..
- Görüşürüz
- Cav hello baby..
- Abi kapatacağız ne hellosu..
- Tamam kapatıyorum kapa..
.
.1 dakika sonra geri dönüş yapar.
.
Alo..
Efendim abi..
Cav hello baby kapatıyorum kapa..
.
.
.
Sonunda kafayı yedirdiler Ercüment abiye de…
Mesela Dron uçurma hobysi olanlar hangi yasal engeller ile karşılaşıyorlar?
Engelin nedenleri nedir? Güvenlik mi?? Sadece?? Neden..
Saygılarımla…
Bol düşünmeli yaşam dilerim..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.