- 396 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MALAZGİRT'TE ATIMIN NAL SESLERİ
MALAZGİRTTE ATIMIN NAL SESLERİ
Hiç unutmuyorum, ilkokul öğretmenimiz Said Faiz tarih dersinde: “Çocuklar, haftaya Malazgirt Meydan Muharebesini tatbik edeceğiz” dedi. Her birimize roller verdi. Beni çok sevdiği için Alparslan yaptı. Romen Diyojen rolünde bir arkadaş, atlar, tahtadan kılıçlar, başımızda börkler… Hazırlıklar bitti. Çarlaklı İlkokulunun bahçesinde taraflar yerini aldı. Köylü vatandaşlar seyirci. Allah allah nidaları arasında savaşa başladık! Ne günlerdi.
Türkün anayurdu Ulu Türkistan’dan dünyanın dört bir yanına dağılan Türklerin bir kolu Azerbaycan üzerinden Anadolu’ya harekete geçti.
Malazgirt Anadolu’nun kapılarını Türklere sonuna kadar açmış, Türk tarihinin en önemli zaferlerinden biridir. 1071 yılında Alparslan komutasındaki Türkler ile Diyojen komutasındaki Bizanslıları karşı karşıya getiren bu savaş bir bakıma da Anadolu’nun da tarihini değiştiren savaş olmuştur. Türkler bu zaferle Anadolu’ya bir daha dönmemek üzere yerleşeceklerdir. Bugün bu cennet vatanda yaşayabiliyorsak bu o günkü zafer sayesindedir. Bu yüzden Malazgirt Zaferi bugünkü ülkemizin temellerinin atıldığı ilk zaferlerdendir diyebiliriz. Ayrıca bu savaş bütün dünyaya Türklerin merhametini de göstermiştir. Alparslan Bizans orduları komutanı olan Diyojen’i esir aldıktan sonra onu öldürmemiştir– Bizans imparatoru Romen Diyojen, ve ordusu savaşta yenilgiye uğratıldı.
– Anadolu’nun kapısı Türklere tamamen açılmış oldu.
– Çok fazla yorulmayan Türkler, Marmara kıyılarına kadar ilerleme şansı buldular.
– Bugünkü Türkiye devletinin temelleri atılmış oldu.
– Anadolu’daki gücünü kaybeden Bizans, Balkanlardan elini ayağını çekti.
– Bizans’ın Abbasiler ve İslam ülkeleri üzerindeki etkileri sona erdi.
– Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde ilk Türk beylikleri meydana gelmeye başlamıştır.
Öğretmenimiz Said Faiz -nur içinde uyusun- tatbikatın sonunda bize tarihi böyle anlattı. Unutmadım. Burada hem onun aziz hatırasını yad ettim, hem de
o tarih dersinden aklımda kalanları buraya not ettim.
Yusuf Yılmaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.