- 334 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR TREN GELİR GEÇER
Attila İlhan bir şiirinde şöyle diyor: ‘’Bütün trenleri kaçırdım…Saatin kaç Suna Su.
Siz hiç ömrünüzde tren kaçırdınız mı? Kim bilir o trenle beraber neler neler kaçırdınız…Ne vedalaşmaları, ne kucaklaşmaları, ne inmeler binmeler, ne asker uğurlamaları, ne insan kokuları, ne camdan bakmalar, el sallamalar, ne bavullar, paketler, sonra ne ikramlar, ayak üstü kurulan peynir-ekmek sofraları, ne çocuk sesleri, ne bulmacalar, ne satıcılar, ne yavaş yavaş bastıran yorgunluklar, kaçıp giden uykular kaçırdınız. Kim bilir ne akıp giden direkler, ağaçlar, tarlalar, ne şehirler kaçırdınız…Ve hepsine has sesler, haykırışlar, çığlıklar kaçırdınız…
Fırat Ekspresi’nde bir çocuğun ayakları uzanacaktı kucağınıza belki, Konya’da bir teyzenin bavulunu indirmeye yardın edecektiniz, davul zurna eşliğinde halaya katılacaktınız, Ulukışla’da, ‘’En büyük asker bizim asker’’ diye bağıracaktınız, Malatya’da simit katacaktınız buyur edildiğiniz sofraya, Gaziantep’te sıkışmış camı indirmeye yardım edecektiniz bir dedeye…Bir bilseniz, o trenle birlikte neler neler kaçırdınız…
Tren sesleri sadece bir düdükten ibaret değil. Kavuşanların çığlıkları, ayrılanların ağıtları, simitçiler, satıcılar, bir sürü duygularla çıkan sesler bir arada yaşanıyor. Darbuka sesleri, davul sesleri, asker yolcu edenler…
Tren yolculukları ucuzdur, uzundur ve sabır ister. Bu ve benzeri nedenlerle de çoğunlukla ekonomik yetersizlikler içinde olan insanların yaptığı yolculuklardır. Öyle bir-iki saatle sınırlı değil tren yolculuğu. Diyarbakır’dan çıktığı zaman İzmir’e bir buçuk günde gidiyor. O kompartmana binen bayan da kendi oturma odasını yaratıyor. Mesela bir pet şişenin içerisine çiçeklerini koyuyor, yün işliyor, ayağını uzatıyor, belki bir yas tıkla dinleniyor. Diğer vasıtalarda görmediğimiz, buna benzer yaşamları görüyorsunuz trenin içerisinde. Çünkü mesafeler yavaş giden trenle uzuyor.
Trenler ayırır ama kavuşturur da…Her gidişin bir dönüşü vardır. Belki de o yüzden hüzünlüdür trenler; ama güzellikleri de ondandır. Siz hiç ömrünüzde tren kaçırdınız mı?
Bu kez kaçırmayın
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.