- 766 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ŞAİR ve ŞİİR
ŞAİR ve ŞİİR
Evrensel ve ulusal toplumlarda; Sanat eserleri üretenlerin toplumun gerçeklerinin, iyileştirilmesi ve faydalı hale getirilmesi için, günyüzüne çıkartmakla sorumludur.
Uzun ve detaylı edebiyat eserleri gibi gazete okumaktan sıkılan bireyler çoğunluktdır.
Edebiyat eser tadını, şiirler aracılığı ile gidermeye çalışıyorlar, roman okuyucu sayısı standart seviyededir.
Şiir; okuyucusunda kültür, cinsiyet ve yaş faktörlerinin standartları yoktur, okuyucu olarak devamlı sayısal artış görülmektedir.
Artışın sebebi ise; Şiirin öncelikli olarak kısa ve doğrudan duyguya yön vermesdir.
Şiir; Şarkılardan daha etkindir, her şiir den şarkı olmaz, her şarkı da şiirde ki yüklenimleri taşıyamaz.
Bu nedenlerden dolayı; Edebiyat eserlerini üretenlere toplum, sanatçı diyorsa ve şiir üretene de Şair diyorsa, çok ciddi görev verilmiş demektir.
Şair; üstüne düşen görevi yerine getirmelidir.
Şiir; okuyucusunda kültür, cinsiyet ve yaş faktörlerini aramamalı, ayırımcılık yapmamalıdır.
Şairin; Şiiri sanatsal eser olacaksa, ezber bozan, tabu yıkan ve toplumsal değer ile alay etmeyen, doğrusal tema ve vurgu ile olayları anlatmalıdır.
Her Dinde ve dilde ötelenmiş, yadırganmış, toplumsal sorunları mutlaka işlemelidir.
Bilent ATALAY
20/06/2019
YORUMLAR
Şiirin ezberlenebilir olma niteliği o tür kitapların daha çok basılıp satılmasında vesile de oluyor... Herkse yazıyor ama geleceğe kalacak olan şiirler ve şairlerin toplumsal duyarlılığı olanlarının unutulmama şansı daha fazla olacaktır Yunus Emre gibi Nazım Hikmet gibi Edip Cansever gibi Turgut Uyar gibi...
Komşukalp
Günümüze kadar geldikleri gibi, geleceğe de gidecektirler.
Özellikleri ise; Toplumsal olayları, yöresel, bölgesel vb. gibi dil ayrımı yapmak yerine. Tek dil " Halk dili " ile ifade de bulunmuşturlar . Paylaşımınız için, Teşekkür ederim.
Komşukalp
Günümüze kadar geldikleri gibi, geleceğe de gidecektirler.
Özellikleri ise; Toplumsal olayları, yöresel, bölgesel vb. gibi dil ayrımı yapmak yerine. Tek dil " Halk dili " ile ifade de bulunmuşturlar . Paylaşımınız için, Teşekkür ederim.