- 987 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Anneme, içimin hissiyatı.
Annem; Canım, ilk göz ağrım, ilk Aşkım, ruh dünyama açılan ilk pencerem. Çıktığım yolculukta ilk ve hakiki rehberim. Ben ise uzun ince bir yolun her gecen gün sonlarındayım.. Anasına hala muhtaç çocuk yaştayım, senden aldığım güçle hala ayaktayım Annem.
İlk sevgiyi, gülümsemenin inceliğini, sevmenin anlamını ilk sende tattım Annem. Şefkatli bakışlarında dünyanın acı tatlı taraflarını anlarken, senin savunan kanatlarınla bu günlere erdim Annem. Şimdi büyüdüm, koca adamım ama hala sana muhtaç, sıcaklığını arar olaylar karşısında ne kadar aciz olduğumu anlayıp, canım yandıkça ah Anam derim, Annem:
Her şeyi anlatabiliyorum kalemim güçlü, kelimeler dolu - dolu, ama seni tarifte, seni anlatmakta çok güçlük çekiyorum, adeta elim kolum bağlandı be Annem.
Senin bana verdiklerini hayal ediyorum, kendi verdiklerime bakıyor, utanıyor utanıyorum; Dünya ve ahiret garantisi anneme, karşılık olarak dünya nimetleri içerisinde, hiç bir değer ve karşılık bulamıyorum. Asla annem! senin verdiklerinin karşılığı yok bu yalan dünyada.
Beni benden iyi tanıyan anam düşünüyorumda, beni sarraf gibi işlemiş, her iki dünyanın zor labirentlerine göre hazırlamışsın. Bu mirasyedi dünya pres oğluna öğle şeyler vermişsin ki, bir fihrist gibi her tıkandığımda yol haritama bakıyor, sayende yaşıyorum canım Annem.
Hayatın hazırladığı acı tatlı sürprizler karşısında, başım dik gezmeyi hep sen öğrettin bana. İnanmayı, inancımın kuvveti ile her zoru yeneceğimi, her engeli aşabileceğimi hep ruhuma ektiğin güçlü ruh halimle yenebildim.
Dört dörtlük bir evlat olmadığımı, bazen sizi kırdığımı, yüksek ses tonumun zaman zaman sizi üzdüğünü biliyorum. Ama inan anam bu sana karşı isyanım veya kırmak gibi hatsizliğim değildi. Belkide bu hal senden bana sirayet eden, acık yürekliliğimden kaynaklanan, sana benzerliğimin yansımasıdır canım Anam.
Hala sözlerin kulaklarımda çınlıyor, yavrum deyip boynuma sarılışın, beni görünce o güzel gülüşün hiç gitmiyor gözlerimin önünden..
Canım anneciğim! Her an her saniye... Aklımdan çıkmayan hasretin var. Sen yanımda olmadıkça bir yanım eksik sanki... Kelimeler, cümleler seçiyorum sana; en güzellerinden. Sırf seni anlatsın, özlem gidereyim diye... Canım Annem. Gördüğün gibi yine ben seni anlatamadım Anam..
Öpsen acıyan yerlerimden. Sonra kokumu içine çekip, incitmeden. Hani diyorum annem, biter mi bu özlem?
Anneyi sevmek cenneti sevmektir. Çünkü anne cennete açılan kapıdır. Cennetimin kapısı, seni çok özledim..
Sensiz dünyanın tadı tuzu yok be annem.
Sol yanım acıyor annem. Seni çok özlüyorum biricik annem.
Allah’ım seni peygamber efendimizin komşusu yapsın, kabrin rahat ve nurlu olsun melek annem...
Ahmet Ali Canbaz 2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.