- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah Teâlâ’dan bilgi ve niyet saklaya bilir miyiz?
“Onlar bilmiyorlar mı ki, Allah onların gizli tuttuklarını da bilir, açığa vurduklarını da.” (Bakara 77)
Âyet, önceki ayetlerin bir devamı olarak, Yahudi soyunun psikolojisini anlatmaya devam ediyor. Allah Teâlâ, onların, gizlediği yalanlamalarını, halkı yanıltan uydurma bilgiler yayarak inancı yıkmak ve bozmak için yaptıkları faaliyetleri, açığa vurdukları veya gizledikleri ikiyüzlülüklerini bildiğini, ifade buyuruyor. Yahudi öyküsündeki bu insan tipi her devirde vardır. Özellikle çağımızda!
Polatlı’da asteğmen eğitim merkezinde bize spor yaptırdıkları alanda bazı bilgilendirici tabelalar vardı. Onlardan biri, ‘Bilgi Kuvvettir’ sözünün yazılı olduğu tabela idi. Kısaca ifade etmek istersek: Evet, bilgi kuvvettir; dün olduğu gibi, bugün de muktedir olmanın, hükmetmenin, düzeltmenin, bozmanın en büyük aracı bilgidir.
Bilgiye, Allah-insan arasındaki ilişki noktasından bakınca, insanın sahip olduğu gizli açık tüm bilgiyi Allah Teâlâ, bilir. Hâliyle yegâne güç sahibi bilgiye hâkim olan Allah’tır. İnsan türünün açığa vurduğu veya gizlediği, iyi niyet veya kötü niyet taşıyan, hiçbir bilgi türü yoktur ki, Allah, o bilginin şahidi olmasın. Ancak kimse Allah’ın bildiğini bilemez!
Hiçbir kozmik oda, hiçbir kasa, hiçbir şifreleme, hiçbir zihin sahip olduğu bilgiyi, yaratanın bilmesine karşı koruyamaz; Allah Teâlâ, dünyayı sömüren ve tehdit eden ABD’nin, Çin’in, Rusya’nın veya Hristiyan vicdanını ipotek altında tutan Vatikan’ın ya da kapitalizmin tiranları JPMorgan Chase, General Electric veya Bank Of America’nın ya da dünyanın en azılı gizli teşkilatları KGB – CIA – MOSSAD – M16 – GLADIO, vb.nin, gizlisini, açığını, bilir.
Sonuç: Devletler, örgütler, ekonomik kuruluşlar, dini kuruluşlar veya bireyler, kimse Allah Teâlâ’dan bilgi veya niyet gizleyemez. Burasını bir imtihan yeri olarak tanzim eden Allah, vakti gelince, herkesin bildiğini ve amelini, berberin saçı kucağa yığdığı gibi, yığar.
M. Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.