- 892 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
✓ YAVUZ DOĞAN ✓
✓ YAVUZ DOĞAN ✓
Kulakları çınlasın, (Yaren) #İsmailTIKIROĞLU ağabeyim şöyle demişti bir telefon konuşmamızda; Yavuz DOĞAN’ın kalemini oku.!
Söz dinlemek bir yana dursun ve mümkünse aramızda kalsın; tecrübe etmeyi de seven bir yapıya sahip olduğum için gönüllü emir telakki ettim o an İsmail ağabeyimin bu telkinini.
Gecenin yarısı olmuştu çoktan. Telefon görüşmemiz biter bitmez, Hz. Google üzerinden arama yaptım hemen.
"Yavuz DOĞAN" enter.
N’oluyor lan? Bu kadar sonuç ne? Kim ulan bu? Tecrübe et oğlum Samim, karnından konuşma tecrübe et.!
İlk karşıma çıkan sayfayı tıkladım. Tıkıroğlu oku dedi diye tıkladım. Tıklar tıklamaz içimdeki ben, benimle konuşmaya başladı. "Yaaaa gördün mü Aslan parçası?"
Görmedim ulan okuyorum dur.!
"Demek ki" şiiriydi telefon ekranında okuduğum. Tıkıroğlu ağabeyimin "Yarenin Şiir Dergâhı" programlarında muhakkak miksere ilave ettiği dizelerdi #YavuzDOĞAN imzalı "Demek ki" şiiri. Hatırladım.
Muharrem Aslan besteleyerek okumuş albümüne.
Sabaha yakındı telefonumun pili bitiyorum dediği için ertesi güne tehir ettim arama ve belki de kendimi kurtarma gayretimi.
Şarj cihazına kördüğüm ettim kör olasıca telefonumu ve uzandım öylece kanepeye.
Onlarca şiir okumuştum bu adamdan dakikalar içinde. Okumuş olmam değil okuduklarım içinde resmen kaybolmamdı dumur olmama sebep. İsmail ağabey bir ok gibi savunmuştu beni, bilmediğim, tanımadığım adamın gönül bahçesine.!
Günlerce ve inanın abartmıyorum defalarca okudum Yavuz Doğan kalemini. Şiir ve şair enflasyonu yaşayan edebiyat camiası bir kümesmiş meğer ve ben o kümes içinde pislenmiş bir tünekte pinekleyen, ibiği bitmemiş bir horoz gibiymişim. Şiirleri ile beslendim günlerce bu sadece ismini bildiğim adam tarafından.!
Alabildiğine derindi.!
Derindi ve öyle her erin sahip olmadığı ve olamayacağı bir meziyete sahipti. Anlatım diline olağanüstü, şiirlerine ise günümüz şairleri içinde insanüstü dedim Allah şahit. Yani bana kalsa varya, büstü yapılması gereken bir gönül adamı bu kaçık "ADAM" anlayın.
Uzatmayayım;
Konuk olduğum bir radyo programında ilk olarak az evvel bahsettiğim o şiirini, "Demek ki" yi okudum. Ulan adamı anlatacak kelime bulamaz mı insan o an? Bulamadım.! Sadece şöyle diyebildim; bilenler bilmeyenlere bilin desin lütfen, demeli. Demeli çünkü bu adam bir deniz, bu adam bir Derya, bu adam bir umman...
Program sonrası sosyal medya üzerinden teşekkür mesajı yazdı sağolsun. Sonra bir telefon görüşmesi yaptık dakikalarca.
Daha sonra birçok yerde, birçok ortamda onu ve kalemini haykırdım bilenler biliyor. Haykırdım çünkü bana tat veren bu "ADAM" herkese tat verir, versin istedim, istiyorum, isteyeceğim...
Ramazan Bayramı için İstanbul’a misafir olan sevgili ağabeyim Osman ONUKTAV ile birlikte, bayramın ikinci günü buluştuk bu kaçık adamla İstanbul Beylikdüzü’nde bir mekânda.
Yaşı benden iki yaş küçük, yüreği ise yüzlerce insandan fersah fersah büyük dedim dakikalar içinde içimden. İnsanlar kıçını başını sallayarak oynasın diye yazılan bir şarkı varya hani, hah işte o şarkının sözlerini gördüm onun gözlerinde; "Hayatı tesbih yapmış sallıyordu zıpır."
Saatlerce sohbet ettik. Hilafsız söylüyorum; herşeyden ama herşeyden konuştuk, sarıldık. Sanki yıllar öncesinden tanıyormuşcasına samim-i kucaklaştık.
Kitaplarını imzaladı söz verdiği gibi bu fakire sağolsun. Her fırsatta sevgisini haykırdığı ve onu o yapan iki güzel yürekle, sevgili eşi ve kızı Irmak ile tanıştırarak, Metrobüse kadar eşlik ettiler bana günün sonunda ailece.
"Bir insan kendisi ile alay edebiliyorsa, olmuştur." derdi bir büyüğüm. Bu "ADAM" sadece kendisi ile değil hayatla alay edecek, edebilecek kadar olmuştu gördüm.
Ciddiyetini bozmadığı, bozamadığı ve asla bozamayacağı tek şey var onu da gördüm; " IRMAK"
Evvelâ #İsmailTIKIROĞLU gibi kocaman bir yüreği tanımama vesile olan (Kafkasi) #OsmanONUKTAV ağabeyime, sonrasında Yavuz DOĞAN kalemi için gecenin bir yarısı bu fakire oku emrini vererek onu, Yavuz DOĞAN’ı tanımama vesile olan sevgili (Yaren) İsmail TIKIROĞLU büyüğüme teşekkür ediyor ve bu üç güzel, üç güzide yüreği dua ile selamlı-yorum.
Ömrünüze bereket mübarekler, ömrünüze bereket.
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.