- 600 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
İŞSİZLİK
İŞSİZLİK
Tekstil işinde çalışan vatandaşlarIımız yaz sezonunda 2-3 ay ara verirler.
Kimi memleketine gider, kimisi de evinde oturur.
Başka ek işler yapmaya çalışır. Çoğunlukla işportacılık.
Kimisi karadenize kimisi ege kimisi anadoluya gider.
Yaz tatilini orada geçirirler.
Birde kışın yiyecekleri mercimek, pirinç, kuru fasulye, bulgur temel gıda maddelerini köylerinden getirirler. Buda ev ekonomilerine katkıda bulunur.
Artık köylerde de tarım ve hayvancılık azaldı tarlaları ne eken var. Nede biçen var.
Köylerinden bir şey getiremiyorlar artık
vatandaş.
Kahvelerde vakit geçiriyor işsiz insanlar, emekliler, ayın sonunu nasıl getireceklerini kara kara düşünmekten adeta patlayacak bomba durumuna gelmişler.
Her kahvede aile ortamlarında en ufak tartışmalar nedeniyle kavgalar olmaya başladı.
Buda bunalıma giren insanların sinirlerinin bozulmasından kaynaklanıyor.
ekonominin insan psikolojisinin nasıl darmadağın ettiğinin göstergesi oluyor.
Sosyal bilimcilerin işi insanları araştırıp onların psikolojilerinin düzelmesi için sosyal aktiviteler hazırlaması gerekiyor.
Hem de sermayelerini tüketiyor. Üretim yok yani arzda yok.
Büyük sermayeler
krizleri kendi avantajlarına çevirmişler.
Örneğin bankalar.
Fakat işçi, memur, emekli, çiftçi yani üreten insanlar zor durumda.
vatandaş sıkıntı içinde geliri giderini karşılamıyor. Fakat şükredip oturuyor.
Dertlerini sıkıntılarını tepkilerini yetkili kurumlara mercilere mesaj, mail, mektup, fax çekerek göndermeli
herkesin bunu yaptığı taktirde yetkili kurumlarında bu konularda daha ciddi önlemler alacağı kesindir.
Bu mesajlar ses getirir. Hepimiz halimizden şikayet ediyoruz kendi aramızda arkadaşlar arasında konuşup bunları yetkililere anlatırsak sorunlarımıza çözüm bulunur.
Bir esnaf arkadaşımız diyor ki 5000 TL kira veriyorum. Devlet %20 stopaj kesiyor.
Bu da çok fazla. Stopaj %10 düşürülsün.
Esnaf ve işverenler stopajın %10 düşürülmesini talep ediyorlar.
SSK ücretleri de çok fazla olduğundan işverenler şikayet ediyor.
Ayrıca vergisi de var. Eğer sigortanı ödeyemezsen senelik faizi de var. Onun içindir ki SSK ücretlerinin düşürülmesi için işverenler talebi var.
Doğuya ve Anadolu ya verilen teşvikler büyük şehirlerimize de uygulansın.
İnsanlar rahatlasın üretim ticaret artsın.
mayısda meyve fiyatları çok yüksekti. Millet zor zahmet meyve aldı. Kiraz Karpuz Çilek Kayısı Dut.vs. Bu şartlarda bu fiyatlarla vatandaş meyvede yiyemiyor.
Avrupa da olduğu gibi tane ile meyve alma zamanımı geliyor herhalde.
Kısacası vatandaşımız bu kadar ekonomik sıkıntı ve siyasi sıkıntı kaos ortamlarını hak etmiyor.
Seçim zamanları halkın arasına giren halktan oy isteyen partileri milletvekillerini seçimlerden sonra kimse göremiyor.
Vatandaşımızda sorunlarını, dertlerini, sıkıntılarını en yakın birim olan muhtarlarla paylaşıyor. Muhtarlarımızda bunları gerekli makamlara bildiriyorlar.
İlçemizdeki belediye meclis üyeleri mahallede ki, esnafın, halkın sorunlarını,
mahallenin dertlerini takip ederek belediye meclisinde dile getirmelerini halk talep ediyor. HOŞCAKALIN