- 574 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Esirlik! Esirlik çeşitli nedenlerle bir insanın başkasının emir ve iradesine tabii olmasıdır. Çileciliktir yani... Bunların içinde tek tatlısı İnsanın kabulü muradı maksudu olan çile AŞK ÇİLESİDİR!
Esirlik!
Esirlikler içinde en kutsalı en kabulü makbulü
Ferhat’ın Şirin için çektiği aşk çilesidir esirlik
Okuyanlar da sağ olsunlar okuma zahmetinikatlanmayanlar da..!
Esirliğin en tatlı çilelisi Aşk çilesidir Aşk öyle bir duygu öyle bir dürtdar ki hem cennetlik hem cehennenliktir. Edepli olanı kutsal olanı cennetlik olanıdır. Şehvet kin kıskançlık hali ise en lanetlik entehlikelihalidiraşk denen duygUudur.
Esirlik sebebleriyle sonuçlarıyla türlü türlüdür . Örneğin Savaş esirliği ve kölelik. İinsanın pazarlarda mal gibi alınıp satıldığı çağlar yaşamıştır insanlık tarihinde.
Öyle ki en çok da kutsal dinlerin egemen olduğu coğrafi toplumlarda yaşanmıştır. Ne acı Ki...
Ort Asya toplumlarında örneğin Türk Boylarında ve Çin’de mançuryada görülmememiş yaşanmamıştır. Araplar yendikleri toplumların savaş esirlerini getirip köle pazarlarında pazarlamışlardır. Öyle çok savaş esirleri getirmişler ki bu köleleştirilen savaş esirlerinden ordular oluşmuş... Ve bu kölelerden oluşan ordu en astından en üstüne değin bunun dayanılmaz ayıbına karşı oluşan bilinçle isyan kılıçları çekilmiş 250 yıl saltanat sürmüş olan KÖLEMENLER (Memluklar 1250-1517) devleti kurulmuştur.
Kölelik daha sonra aynı yolla başta Roma olmak üzere Batıya sirayet etmiştir.Ta ki 1815 yılı Paris İnsan Hakları Beyannamesi ( anlaşmasına ) değin. Yani yine dini kurumlar değil sosyal ve siyasal kurumlarca yasaklanmıştır.
Ne acı ki köleliğin değişik bir versiyonu olan Siyahilerle beyazlar arasındaki aşağılama zihniyeti hala etkinliğini sürdürmektedir.Yani öylesine kurumsallaşmıştır. Aslında ABD’nin Güney Eyaletlerindeki çiftlik ağalarının çıkarlarına hizmet olan bu uygulama giderek toplum içinde kurumsallaşmıştır. Yani ağaların ellerinden çıkarmak ismedikleri iş gücü bu insanlık dışılığı yaptıkları propağandalarla tüm topluma aşılamışlar... Öylesine bir aşı ki... silinmesi izale edilmesi mümkün görülmüyor. Gerçi her toplumda buna benzer ötelemeler, itelemeler hor görmelerin olduğu da zamanımızın sosyal ve siyasal gerçekleridir.
Her neyse!
Bizim konumuz olan esirlik aşk esirliği olup, giriş başlığında ve bölümünde anlatılması gerekenler özetlenmiştir.Arife tarif gerekmez... Nokta!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.