- 527 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AT GÖZLÜĞÜ
Eskiden asil atlar savaşların en önemli unsurlarıydı,Süvari birliklerin sayı ve manevra kabiliyetleri ne kadar fazla idiyse savaşlardan zaferle ayrılma ihtimali o kadar fazlaydı,Atlar,Toplumsal statüde belirleyici bir faktör idi sahibine,Bir çok kahramanlık destanına konu olmuş ve kahramanın,kahraman olabilmesinde en etkili faktör oldugu üzerinde önemle durulmuştur,Asil at kendine kırbacı yaklaştırmaz denilip kırbaç atılan atların kendi ettiklerini biçtiklerine bile inandırılmışız toplum olarak,at,avrat,silah denilip en etkili silahlar arasında yerini almayı bir kez daha başarabilmiştir çünkü kadınların isteyipte başaramayacağı bir şey olmadığına kimsenin bir itirazı olabileceğini sanmıyorum en yenik göründükleri durumlarda bile henüz son hamleyi yapmadıklarına şahit olacaksınızdır.Sonra devir değişti sanayi devrimi ile beraber önlemleri azalsada asaletlerinden bir şey kaybetmediler mesela gelin,gelin arabasına binmiş ya nasip demiş,denmedi,Arabayı alan Üsküdarı daha çabuk geçecekken bile biz hep at’ı tercih ettik.Tabi sanayi gelişirde biz bu sanayinin gerisinde kalırmıyız,asla hadi bu atları yarıştıralım,saniselerin bile milyon değerinde olduğu sportif faaliyetler kırbaçların havada uçuştuğu,iyi atında,iyi olmayan atında dayak yediği müsabakalar.Artık manevra kabiliyetinin pek fayda etmediği ve saniselerin kaliteyi belirlediği bir döneme girdi asaletin temsilcileri ve para kazandıranın heykeli dikilirken para kazanamayanın sucuk yapıldığı bir dönem,kiminin adına film yapıldı kiminin turistleri memnun etmek için adalarda ceseti kaldırıldı.Ve gördük ki herşey degişsede değişmeyen tek şey oldu o’da insanoğlunun bitmeyen hırsı ve açgözlülügüydü,aslında at gözlüğünü takan atlar değil insanların tam kendileriydi.Gözlerini hırs bürüdüğünde ve ellerine güç geçtiğinde insan başta olmak üzere her canlıyı hatta cansız’ı gözünü kırpmadan yok edebileceğine şahit olundu.Atlar,asaletlerinden bir şey kaybetmediler,asaletlerini yitirenler insanlar oldu.Bir hayvanın asaletini,saniselerin ölçen bir zihniyetin insanların asaletini parayla ve güçle ölçmesine şaşırmamak gerekiyor...Neticede insanoğlunun,Dünyaya ya geliş amacını unuttuğunda en vahşi canavara dönüştüğünü bilmeyenimiz yoktur...
Mustafa YILDIZTEKİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.