- 699 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK MİLLETİ KENDİ İNANÇ VE KÜLTÜRÜNE NASIL YABANCILAŞTIRILDI
Türk toplumu 21. y.y. da emperyalist devletlerin işgaline uğradıktan ve kurtuluş savaşından sonra yeni kurulan Cumhuriyet dönemi ile beraber
yabancı misyonerlerin faaliyetlerini Türkiye üzerindeki senaryolarını uygulamaya geçirdiler.
Türklerin örf adetleri kültürleri eğitimleri hatta öz benliklerine kadar milletimize asimilasyon uygulamaya başladılar.
1940-2019 dönemlerine kadar Türk halkı gelecek nesiller kendi kültürüne öz benliğine yabancılaştırılmıştır. Türk halkı tarih boyunca inanç olarak Müslüman bir millettir.
Birlik ve beraberliğimizi bozmak için aile kurumunu yok etmek Müslümanlığı inançları cezalandırarak halkı Müslümanlıktan koparmışlardır.
Toplumda dejenerasyon olarak her türlü haram ve yanlış bilgilerle (moda dediğimiz değişimle) toplumu yönlendirmişlerdir.
Televizyon, sinema, tiyatro, müzik, giyim kuşam, yeme içme, konuşma tarzı, içki, kumar, zina, sigara, gayri ahlaki mini etek modası gibi yanlış örneklerle toplumu etkilemişlerdir.
Misal olarak erkek adam içki içer, kumar oynar, zamparalık yapar, kavga eder gibi topluma kötü alışkanlıklar aşılamışlardır.
Nesilleri kendi kültüründen inancından uzaklaştırmışlardır.
Her 20 yılda bir kaos kriz çıkarmak için senaryolar yapmışlar işbirlikçilerine uygulatmışlardır. Memleketimizde merhum başbakan Adnan MENDERES’ i ve bakan arkadaşlarını astırmışlar ve sonrada bununla övünmüşlerdir.
Sol sağ diye ülkeyi ve insanları bölmüşler ayrıştırmışlardır.
Alevi –Sünni, Kürt-Türk, laik -Müslüman diye senaryolarla ülkenin geleceğine dinamit koymuşlardır. Yapılan darbelerle ülkenin demokrasiye geçişi engellenmiştir.
Türkiye’nin kendi görüşü milli görüşü kültürü son 10 yılda özüne dönüşmeye başlamıştır.
Yani muhafazakarlık. İnsanların inanç özgürlüğüne kültürümüze yaşayış tarzına hep karşı olmuşlardır.
Kendi ülkemizde türban takanlara sen İran’a, Arabistan’a git orda yaşa demişlerdir.
Fakat her geçen gün kültürümüze ve inancımıza yabancı duranlar gerçeği ve doğruları göreceklerdir.
Hak yerini bulacaktır. sivil anayasa çalışmalarının dünya ile Türkiye’nin entegre olmasının yani çağı yakalaması bunun da sebebi Türkiye’nin görüşü milli görüştür.
Kendi kültürümüz ve inancımız gereği başka görüşlerle kesinlikle kıyaslanamayız.
Bunun örneği Somali’ye Afrika’ya ortadoğuya yaptığı yardımlardır.
Bugün geldiğimiz nokta gelecek nesillerimizi kültürümüzü inancımızı yabancılaştırma tehlikesinden korumaktır.
Din, dil, ırk olarak, kültür olarak, gelecek nesillerimize sahip çıkalım.
Nereden geldiğimizi soyumuzu atalarımızı iyi bilelim.
Uygurlar, hun devleti, Göktürkler, Selçuklular, Karahanlılar,
Osmanlı biz bu ecdatlarımızın torunlarıyız.
Atatürk’ün veciz sözüyle kapatalım.
İhtiyaç duyduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur.
Birlik beraberlik sevgiyle kalın yabancılaşmayın
Hoşçakalın
YORUMLAR
Yavuz sultan selimin şah İsmail'le olan çaldıran savaşının ardından yönünü doğuya çevirerek Arap yarımadasını alıp Halifeliği ele geçirmesinden sonra mısırda Memlüklü devletini yıkıp geriye dönerken Halifeliği Araplarda kabul görsün diye 2000 den fazla Arap din adamını getirip dini konuları tamamen o Arap hocalara bırakmasından sonra halk hızlı bir şekilde Araplaştırılmaya başlandı töreleri ve belleği unutturuldu ve halkın Araplar gibi yaşaması dizayn edildi...! Taki Mustafa kemal ATATÜRK belleğini Türklüğünü yeniden hatırlatana kadar... Daha sonra iktidara gelen menderesin " Siz isteseniz hilafeti bile getirirsiniz" sözüyle yeniden geriye o Arap belleğine dönüş başladı...Osmanlı Yavuzdan sonra asla Türkçü olmadı tamamen devleti din esaslı Arap törelerine ve yönetim şekline göre dizayn etti... Menderesin idam edilmesini asla onaylamam ama bu ülkedeki şu an da yaşanılan tüm sıkıntılar 1953 ten gelen menderesin attığı o pervasız adımlarıdır....
Taylan KOÇ tarafından 5/17/2019 5:59:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sanırım siz kültürümüze sahip çıkmaktan bahsederken önce kendi tarihinizi pek iyi öğrenememişsiniz. Osmanlı Türkçü bir idareye sahip değildi. Türk kavramı ATATÜRK ile beraber Cumhuriyet döneminden sonra vurgulanan bir bir değer olmuştur. Osmanlı hükümdarlığının isminin bile hiç bir yerinde TÜRK vurgusu yapılmazken Cumhuriyet sonrasında ülkemizin ismi TÜRKİYE CUMHURİYETİ olmuştur. Adnan Menderes konusu ise Türkçülük konulu bir yazıda asla ismi geçmeyecek bir isimdir. İdam sebebinin bile bununla ilişkilendirmesi çok saçmadır. Örf, adet,gelenek ve muhafazakarlık açısından ise hayatı ile zerrece örnek teşkil edecek bir kişi değildi. Metresi ile olan yaşantısından tutunda zimmetine geçirdiği devlet akitlerine kadar esasen tam aksini temsil edecek bir isim olmasa sanırım başına gelmiş olanlar gelmezdi ki yine de idam edilmesini onaylamam.
Ayrıca zaten 1. Dünya savaşı ile dünyada ölmüş olan monarşinin mi yoksa elleri ile vatanı düşmana teslim etmiş saltanatın mı sonunu getirmiş Cumhuriyet? Yoksa yeni bir ümit ışığı, özgürlüğe açılan tek ve tartışmasız kapı mı olmuştur? Verilen onca şehidin hatırına bence konuşmadan önce düşünmek gerekir!
Tekke, zaviye ismi altında türlü hainlik ve çirkinliğin döndüğü esas günah yuvalarından evirilen ve hala günümüze dek gelmiş olan cemaat evlerinin hali ortadadır. Din din din din diye çığlıklar atıp başımızda gezdirdiğimiz FETÖ sapkınları bunların en bilinen örnekleridir. Adnan oktar ve kedilerinden ve onlar gibilerin din diye sattıklarından, din soytarılarından bizi arındıran ATATÜRK ve Cumhuriyet olmasa dedelerimizin isimleri ya İngiliz, ya Fransız, ya İtalyan, ya Yunan ismi olacaktı muhtemelen.
Sayın bayım, dökülen kanların, verilen emeklerin hatırına günü kurtarmak için böyle söylemler yapmak yerine tarihinizi öğrenin, öğretin
Sevgilerimle...
sami biberoğulları
Türkler tarih boyunca 250 den fazla Devlet kurdukları halde ( Evet yanlış okumuyorsun 16 değil 250 den fazla devlet ) ve bu devletler içinde Göktürkler dışında Türk adı taşıyan devlet olmadığı halde neden sadece Osmanlı Devleti Türkçü bir yapıya sahip olmadığı için hep topun namlusundadır. Selcuklu' nun hangi harfinde var Türk? Hun kendisinden ne zaman, nerede Türk diye bahsetmiş? Karahanlı, Gazneli vs...Var mı başka Türk adını kullanan? Yahu koyunlarımızın adını bile devletimize ad yapmışız da ( Akkoyunlu- Karakoyunlu Devleti gibi ) Irkımızın adını Göktürk dışında devlet adı yapmamışız ama bunce devlet değil tü kaka olan Osmanlı. Neden?
Den(iz)
:)))
Yoruma cevap için teşekkür ederim hocam.
Merhaba değerli hocam
Temel problemlerin altını çizmişsiniz
Gerçekten yakın tarihimizde yanılgılar, sorunlarımız var
Jakoben laiklik anlayışıyla beraber, pozitivist bilim ve modernleşme siyasetinin etkileri görülür
Öte yandan hocam, Osmanlı tarihini sağlıklı değerlendiremediğimiz evreler var
Bu anlamda söyledikleriniz yanlış değil ancak arz ettiklerinizin dışında farklı hususlarda var kanımca
Bir kere Cumhuriyet, Osmanlının yükselme devrini müteakip kurulmaz
Yine İslam kültür ve medeniyeti bazında alırsak Endülüs ya da Abbasilerin seçkin zamanlarını takiben de kurulmuş değil
Demem o ki, gece müspet yatıp sabah kendimizi menfi noktada bulmuş değiliz
Cumhuriyet döneminden öncede Osmanlı ve İslam dünyası ileri, güçlü hüviyetini yitirmiş durumda
Tanzimat ve Meşrutiyet evrelerinden geçmeden Cumhuriyete gelmedik
Masonik sistem Osmanlı'nın son evrelerinde ağını örmekte
Diğer yandan, Osmanlının farklı evrelerinin nüfus üzerinden de okunması gerek
Nüfus bir ülkede hal ve gidiş noktasında istatistiksel bir göstergedir
Tarihçi Erhan Afyoncu, "nüfusumuz artmadığı için bir imparatorluğu kaybettik" başlıklı yazısında ilginç bilgiler vermekte
Söz gelimi, 17'inci asırdan itibaren nüfus dengesi Osmanlının aleyhine dönecekti demekte
Diğer yandan, "Birinci Dünya Savaşı başladığında ise Rusya'nın nüfusu 175 milyona yaklaşmıştı ve Ruslar bu savaşta 12 milyon kişilik ordu çıkarmışlardı. Osmanlı'nın nüfusu ise 22 milyondu ve tarihinin en büyük ordusunu çıkarmasına rağmen askerlerin sayısı sadece 2 milyon 750 bindi. " demektedir
Hani, on beşlilerin yahut lise sonların cepheye gitmesi gerçekliğinin nedeni karşımızda değil mi?
Nüfus, toplumların farklı çağlarda dinamizmini ortaya koymakta etken
Peki kıymetli hocam, Cumhuriyet dönemi neden Osmanlıya karşı olumsuzdu dersek
Siyasi eski yeni zıddiyeti kadar bunu besleyen ögelerde önemli
İmparatorluğun son evresi zaaflardan, sorunlardan uzak değil ki
Askeri mağlubiyetlerden tutalımda geleneksel toplumun eski canlılığını, dinamizmini kaybetmesi, ilimde medeniyette dünyaya hakim olunan çağları artan taassubun izlemesi, vs.
Demem o ki, gerek Osmanlının son dönem ve gerekse Cumhuriyeti kuran aydın ve askeri, siyasi erkân eski haşmeti değil çöküntüyü gözler, güçlü zamanları değil zayıf dönemleri görür
Artı 20'inci asrın ilk yarısında dünya ne merkezde?
Totaliter rejimlerle, komünizmle ırkçılıkla örülü bir dünya karşımızda
Atatürk Türkiyesi ise negatif ülke ve dünya konjonktürü içerisinde bir modernizasyon siyaseti izlemekte
Balkan ve Sadabat Paktı misali eski Osmanlı coğrafyasına karşı mesuliyet duymakta
Hani derim ki, düşünsel bağlamda eleştirel bakılan Osmanlının coğrafi mirasına karşı lakayıt kalındığı söylenemez bence
Diğer yandan erken Cumhuriyet dinin bizatihi kendisiyle değil, taassupla mücadelede
Ancak dünya genelinde 19'uncu asrın üfürdüğü pozitivist cereyanın etkisiyle dinle bağnazlığın birbirine karıştığı görülebilir, ki üstte belirttiğim gibi Osmanlı ve İslam dünyasının yükseliş değil gerileyiş evreleri karşımızda
Gerçi Osmanlı'nın 19'uncu asrıda modernleşmecidir
Hatta paradoksal biçimde bu son asrın 17 ve 18'inci asra göre daha canlı, dinamik yapıya sahip olduğu da söylenebilir
Zaten böyle olmasa Cumhuriyeti kuran kadro yetişmezdi, gökten zenbille inmediklerine göre
3'üncü Selim, 2'inci Mahmut ve 2'inci Abdülhamit dönemlerinin hizmetleri elbette var
Ancak yetersiz hocam!
Askerlik, teknoloji, bürokrasi, anayasa alanlarında bir modernizasyon siyaseti izlenir
Fakat bu, üstyapısal düzenlemeleri aşamaz
Benzeri üstyapısal çizgiyi aşamamak maalesef 1950 öncesinin de problemidir
Bu anlamda, Cumhuriyet döneminde de 1950 sonrasının kimi evrelerinin sunduğu bir gelişme çizgisi var
Ancak dış siyasette de ne yazık ki, 1945 sonrası Amerikanizme boyun eğmekteyiz
Sovyet tehdidi bizi batıya sevk eder ama mahkumda eder
Mesela Atatürk döneminin demiryolu siyaseti çok partili dönemde neden kamyon politikasına dönüşür?
Rahmetli Özal sosyalist denetleme yöntemi derdi demiryolculuğa maalesef
Ve ne yazık ki, AKP çevreleri de demiryolu alanında bu merkez sağ evreleri değil de erken Cumhuriyeti olumsuzluyor, ideolojik zıddiyetin yan etkisi kanımca
Bir de hocam, neden Cumhuriyet dönemi rijit bir Türkçülük siyaseti izler, orada da cevaplar var bence
Bir kere Osmanlı bazı nedenlerle devşirmeliğe ağırlık verirken Türkî yapılara mesafe koymakta
Bunda Anadolu Türklüğünün Kösedağ ve Ankara savaşında Moğollar karşısında yaşadığı sıkıntıların psikolojik etkisi var, Ankara Savaşı ve Fetret devri ile beraber neredeyse yok olmakta Osmanlı
Tabi daha eski çağlarda Türk devletlerini çöküşe sürükleyen bir hizipleşmek geleneği görülüyor
İmparatorluklarımız oğullar arasında bölünmekte, parçalanmakta
Osmanlı bu evrelerden şunu anlıyor, Türk'ün askeri/siyasi düzlemde hasmı yine Türk
Gerek tarihsellik gerekse hanedanı sakınma eğilimi Türkî yapılarla mesafe uyandırmakta Osmanlı'da, hatta devlete karşı isyanlarlada bezeli kıyıcı bir siyasettir Osmanlı'nın Türk politikası
Açıkçası İmparatorluğun özellikle yükselme devrinden itibaren devşirmelik yönetsel alanda etkinleşir, Türkî unsurlar ancak asker, rençber kulvarında yerlerini alabilir
Artı dilsel alanda da bölgede güçlü diller (Arapça, Farsça) ümmet çağınında etkisiyle kültürel alanda hakimiyet kurmakta
Demem şu ki, İslamla Araplaşmayı sanatsallıkla İranı birbirine katmamız bize asıl asimilasyonu Osmanlı döneminde yaşatır sanki
Nihai kertede Fransız ihtilali sonrasının milliyetçilik/ulusçuluk cereyanlarının etkisiyle imparatorluk içerisinde tebaa, kimlik ve bağımsızlık anlayışı geliştirmekte
Hatta imparatorluk içerisinde en son uyanan milliyetçilikte Türkçülük denebilir
En son uyanır ancak rijit, sert bir dalga sahilleri vuracaktır
Yüz yıl öncesinin antropolojik Türkçülük anlayışını müdafaa ettiğim sanılmasın, durum tespiti benim ki
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Kültür Emperyalizmi bu, her zaman saldırır sade bize değil bir dolu topluma. Bu neden ile Türk Toplumu olarak yapacağımız yegane şey çocuklarımıza sahip çıkmak. Ama bunu bugünkü ortamda ne kadar başarabiliriz. Televizyonlarda yüzlerce kanal, kanallarda Türk Toplumu ile uzaktan yakından alakası olmayan onlarca dizi, nasıl etkilenmesin yavrucaklar. Sigara ve alkol kullanma yaşı bile çok aşağılara indi farkındaysanız... İş en önce aile de başlıyor kanımca. Eğer ki anne baba çocuğun belli yaşlarında manevi terbiyeyi verirse çocuklar geleceğe daha sağlam adımlar ile yürüyeceklerdir... Bizi biz yapan İslam Kültürünü ve Türklük Bilincini çocuklarımıza aşılamak ana görevimiz olmalıdır. Manidar bir yazıydı kutlarım...
Türk'ün Türklerden alabildiği, alabileceği, aldığı öyle çok güzel örnekler vardı ki, yeter yeter yeter ve artardı bile. Ülkenin sorunları belli aslında. Ve moda dediğimiz olay, fecii şekilde hızlıca yaygın.
Kenan Evren'de gizli düşmandı makam yarışında.
saygı ve selamlar
kumtaneleri tarafından 5/17/2019 7:14:21 PM zamanında düzenlenmiştir.