- 1046 Okunma
- 19 Yorum
- 2 Beğeni
YELKENLİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yalan:
Bir insanlık ölçüsüdür. Yalan söyleyen karşısındakine vurmuş, yaralamış hatta onu öldürmüştür.
İnsanlıktan çıkmanın ilk adımıdır yalan. İftiranın bir başka söylemidir. Hak hırsızlığıdır. Sıradan biri yalan söylerse ancak karşısındakine zarar verir. Ancak; yalan söyleyen kişi bir yönetici ise ya da bazı kesimler tarafından –saygın- olarak kabul edildiyse zararı bütün toplum görür.
Peki, hep doğruyu mu söylemek gerekir? Evet. Doğruyu söylemenin bazı riskleri vardır Bedelini ödersin. Ama insanlığın da sağlam kalır.
Doğruyu söyleyince insanların başına büyük olaylar geldiği gibi bazen de küçük olaylarlarla da karşılaşa biliniyor. Birçoğunuz gibi ben de emekliyim. Zordur emeklilik. Herkesin bir günü 24 saattir.
Ama emeklinin öyle değildir işte. Vakit geçmek bilmez. Evet. Burada okuyup yazıyoruz. Bizler için iyi bir imkân bu. Bazen bu da yetmeye biliyor. Bazı uğraşlar yapmak gerekiyor.
Ben de kendime yeni bir uğraş bulmuştum. Greyfurdun içini boşaltıp içine strafor koyuyor, kurutuyor,
daha sonra üzerine yelkenler yapıp eşe dosta hediye ediyordum.(Resimdeki yelkenli). Pazara gittim bu uğraşımın malzemesi olan greyfurt alacağım. Pazarcıya:
“Büyüklerden ver.” Dedim.
Pazarcı:
“Abi (iyi ki dayı demedi.) küçükler daha sulu olur alma büyüklerini”
“Sen büyüklerinden ver. Ben onlardan gemi yapıyorum.”
Birden sinirlendi pazarcı.
“ Çek git şuradan. Zaten doğru dürüst satış yapamıyorum. Herkes fiyat sorup gidiyor. Çok az kişi alıyor. Canımı sıkma. Beni mi buldun kafa bulacak? Tezgâhın önünü de kapatma. Hadi yürü yürü."
Bunları söylerken de her an kavgaya hazır gibiydi. Beni gözüne kestirmişti. Kolay kolay her tehdide pabuç bırakmam. Karşılık versem kavga çıkacak,anlatmaya kalksam uzun sürecek etrafımıza toplanacak halk da büyük olasılıkla pazarcıyı haklı bulacaktı. En önemlisi de pazarcıyla kavga etmenin yakışık almayacağıydı.
Güldüm.
“Peki.” Dedim. “Peki”…
Alacağımı başka yerden aldım.
Aslında ikimiz de haklıydık. Ancak haklılık nedenlerimiz farklıydı.
Ben doğruyu söylemiştim. O yanlış anlamıştı.
Bundan sonra mı ne yapacağım?
Belki doğruyu yazdı diye kafası kırılan gazeteci gibi dayak yiyeceğim.
Basit bir olayda doğruyu söyledim diye büyük suçlamalarla hapisler yatacağım.
Ama doğruyu söylemekten vazgeçmeyeceğim.
YORUMLAR
selam olsun günün yazısını kutlarım enişte..iyiki seni tanımışız ve bu gemiden bende isterim ha...gerçek olmasada hayallerimizdeki insanların birbirine kuyu kazmadıgı güzelliklerin oldugu yere biner giderim kimbilir ....hayırlı cumalar ve hayırlı ramazanlar
Bedri Tokul
Bu sene mevsimi geçti greyfurtun.
Seneye emrin olur.
Bir yelkenli kurban olsun sana.
Selamlar...
Doğru ve doğruluk.
Dosdoğru yaşamak ve yazmak ve yaşatmak ve sevgiyi asla azımsamadan doğrulara b/anıp doğru işler yapmak; doğru bir insan olmak...
Değerli ağabeyim, güneşin ışıltısından gözlerimizi alamadık.
Yerine nasıl da yakışmış.
Tüm içtenliğimle tebrik ediyorum.
Ne güzel bir uğraş ki el işlerinde özellikle resimde asla kabiliyetim yoktur bu anlamda inanılmaz takdir ederim böylesi güzel becerileri olan insanları.
Laf aramızda; hayli beceriksiz bir insanım ama sizler beni böyle kabullenmediniz mi?
Ne güzel sizlerin varlığı ve dostluğun ve dürüstlüğün ve de içtenliğin.
Sözüm sözdür Bedri Ağbi.
Siz ne derseniz o: daha sade ve daha duru bir anlatım.
Sizlere olan borcumu ben ödeyemem ki ve işte hayatımdaki en aydınlık pencere.
Çok konuştum affola.
Gittim bile.
:))
Sonsuz selam ve saygılarımla değerli ağabeyim.
Ömrünüz çok olsun.
Bedri Tokul
Ne mutlu size.
Hiç te beceriksiz değilsiniz.
İnsanları dostluğu, arkadaşlığı seviyorsunuz.
Az bir beceri mi bu?
Böylesi bir yürek çok az insanda var.
Hadi bakalım Kardeşim.
Cümleleri uzatmadan bir yazı yaz ki hepimiz hayran kalalım.
Ne borcu?
Dostluğun, arkadaşlığın, insanlara değer vermenin borcu olur mu hiç.
Selam ve Saygılarımla Gülüm Kardeş...
Gülüm Çamlısoy
Yazdım bile.
Gününüz ve ömrünüz hep aydınlık geçsin.
Bedri Tokul
Hepimizin beklentisi o...
Teşekkür ederim.
Selam ve Saygılarımla...
Ellerine sağlık Bedri ağabeyim.
Gemiler güzel olmuş. Müthiş yaratıcılık ve el becerisi. Emeklilik eğlencesi. Doğru söze gelince Senin ne söylediğin değil, karşı tarafın ne anladığıdır. Bazen doğru söz dokuz köyden de kovdurur bilirsin.
Sağlıkla kal.
Bedri Tokul
Zaman bol olunca insan böyle şeylere yöneliyor.
TSK .iken branşım teknik ressamlıktı.
Belki de onun etkisi vardır kim bilir.
Teşekkürler.
Selam ve Saygılarımla vefalı Dost.
Hayatım boyunca yalan söyleyenlerden çok çekmiş bir insan olarak,yine de bazı özel durumlarda yalan söylemeye mecbur bırakılmak..Hani adına ''Pembe yalan'' dedikleri cinsten..Örnek olarak;iki değerli dostun arasını bulmak için,ya da yıkılmak üzere olan bir yuvayı kurtarabilmek adına.!.. En önemlisi de yurt savunmasında düşman kuvvetlerini aldatmak amacıyla söylenen yalan..!! Tabiki bunları örnek olarak belirtmeye gerek bile yok ama gevezelik damarım tuttu,kusuruma bakmayın.. Her yazınız gibi oldukça akıcı,konusuna son derece hakim ve dup durur yalın bir dil..Her türlü övgüyü fazlasıyla hak eden; ki o sebeple de '' Günün yazısı' payesiyle taçlandırılan bu güzel emeğinizi canı gönülden kutluyorum değerli Bedri TOKUL Üstadım..Nicelerine inşallah.. Selam, saygı ve sevgilerimle..
Bedri Tokul
Yunus Emrenin bir dörtlüğünü
değiştirerek aktaracak olursak;
Yalan var götüre başı
Yalan var bitire savaşı
Yalan var ağulu aşı
Yağ ile bal ede bir yalan,,,
Selam ve saygıyla...
"Seni ölüme de götürse doğruluktan sakın ayrılma" demiş Hz.Ömer
Yazınız olması gereken gibi ama pek azımız söylüyordur doğruları. Saygılarımı iletiyorum hocam. Sağlıcakla kalın.
Bedri Tokul
Sağ olun.
Selam ve Saygıyla...
Bedri Tokul
Selam ve Saygılarımla.
CAN DOST;
Yerine ne yakıştı ama..
Sayfa ışıdı şavkından.. Tebrik ederim..
Selamlar / Saygılar
Bedri Tokul
Eğer bir şeyler yazabiliyorsam sizlerin verdiği cesaret ve
dostluklarınızın gücündendir.
Canım gardaşım öperim gözlerinden...
Abi yazıyı cepten okumuştum yorum yazamamıştım. Güne gelince yazmak nasip oldu.
Benim Bedri abim budur işte !
Hiçbir şartta, bedeli ne olursa olsun doğrudan şaşmamalı. Toplumsal sorumluluk ve etkinlik düzeyi arttıkça bu daha da önem kazanıyor. Ama maalesef balık baştan kokarmış.
Abi sen Bedri TOKUL olarak kal. Biz senin dürüstlüğünü, dobralığını ve doğruluğunu seviyoruz.
Seninle ilgili tek üzüntüm geç tanımak oldu.
Yazı yerinde çok şık duruyor. Kutlarım...
Sevgi ve saygılar...
Bedri Tokul
Akdağın suyunden mı, ziyerenin(Ziyaret) kirazından mı
senin kadar olmasa da bir dobralık var damarlarımızda.
Ben de seni seviyorum AMASYA'nın kalesi kadar...
Öperim gözlerinden.
Çok değerli Bedri Hocam, çok teşekkür ediyorum.
Çok mutlu oldum inanın ki.
:))
Bedri Tokul
Siz benim için değerlisiniz.
Ve hep öyle kalacaksınız.
Selamlarımla.
Gülüm Çamlısoy
Sizler de benim için.
abi bir şeyler yazacağım da
iyi olmuş desem satlıkçıyı alkışladığı sanacaklar...
olmamış desem size pısırık diyenlerin gözlerini morartın anlaşılır
yazı olmamış abi..
Dört Düğme'den çağlayan yazılara kıyas etmem olmaz..
yani greyfurt dan bu doğrucu davutluğa varılmaz..
sen bilin!
Bedri Tokul
Her zaman alkışlamak gerekmez ki.
Aslında ben greyfurttan hareketle başka konuları vurgulamak istemiştim.
İyi bir yazar, iyi bir gözlemci olarak sen öyle diyorsan öyledir.
Canım Dostum.
Senin her türlü ikazın başım gözüm üstüne.
Selamlarımla...
İbrahim Çelikli.
teşekkür
sıhhat afiyet dilerim Sn Üstadım
Allaha emanet olasınız
İbrahim Çelikli.
teşekkür
sıhhat afiyet dilerim Sn Üstadım
Allaha emanet olasınız
Bedri Tokul
Yalandan söz ettik ya;
bir konuya takıldı kafam.
Bir insan aynı zamanda hem Erzincan'da
hem de İstanbul'da doğabilir mi?
Ne dersiniz ?
Selam ve Sevgiyle...
Suat Zobu
hem de İstanbul'da doğabilir mi?" Zeka bu işte..
Sen çok yaşa e mi..!
Haa Türkiye’de mucizeler çok oluyor.
Mesela 1983 doğumlu kızınız çok yoğun işleriniz nedeniyle görüşemediğinizden 12 Eylül öncesinde "Baba lütfen biraz da bize vakit ayırır mısın..?" diye yatak odanızın kapısına not yapıştırabiliyor.
Selamlar Can Dost..
Bedri Tokul
Kavun mevsimi gelsin de bi de onu deneyeyim.
Eğer başarılı olabilirsem ilik imalatımı sana göndereceğim Sultan.
Söz.
Sevgiyle kal.
7TEPE
😊 hindistan cevizine de olabilir sanki
Bedri Tokul
Bir Hindistan cevizinin kaç lira olduğunu bilmiyorsun herhalde..
VAY KOCA YÜREKLİM.
SEN ÇOK YAŞA EMİ.
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış. Olsun. Biz zaten onuncu köyün sakinleri değil miyiz?
İyi ki varsın. Hep VAROL KOCA ADAM.
ŞU GÜLÜŞÜN HİÇ SOLMASIN.
Ellerinden öperim Can Dost. Selamlar.
Bedri Tokul
Sen de hep ol.
Adamların en hası....