- 544 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DİN TACİRLİĞİ
DİN TACİRLİĞİ
İkiyüzlü riyakâr engerek yılanı din taciri güruhlar kendilerini İslam’ın temsilcisi yapıp eserlerini sanki dinin kitabı imiş gibi insanlara yutturuyorlar. Pasajlar risaleler diyerek Allah’ın kitabı kuran ile bir tutarak din üzerinden ticaret yapıyorlar. Musa’nın dini İsa’nın dini Muhammedi’n dini dersiniz dini bile bölersiniz. Bilmez misiniz ki din tektir ve Allah’a aittir.
Konuşmalarınızda imam veya vaaz verenler sözde cemaate vaaz verirken İslam olmayanlar için peşinen söze dinine lanet diye başlarsınız. Bu ne küstahlıktır ne aymazlıktır. Cehalet örneğimidir ki Allah’ın bir dinine lanetle başlarsınız. Dincilik yaparak dini çıkar karşılığı pazarlamayı çok güzel başarırsınız. Din adına muskalar yazarsınız. Fallar açarsınız bahta bakar gelecek okursunuz. Yıldızlama sürersiniz sözde insanların kaderlerini okur görürüsünüz. Şirinlik yazıları yazarsınız. Evli çiftleri ayırırsınız. Sevdalıları birbirine bağlarsınız. Bütün bunları gaipten haber alan haberci edası ile sunar servet yığar dini buna malzeme yaparsınız.
Hep yer içersiniz haram helal bilmezsiniz. Doymayan dolmayan midenizi şişirdikçe şişirirsiniz. Sofrada ağzınıza uygun ne bulursanız tabağı da yiyecek misali sünnetleyip silip süpürürsünüz. Ne doymaz ne aç gözlü din ticareti yapan dini malzeme yaparak dine kötülük eden sözde saygın kişilersiniz.
Asla Kuran’ın emrini görmezsiniz. O kutsal kitapta yer alan vahiyleri kendinize göre yorumlarsınız. Aç doyurmaz yetim olanları tanımazsınız. Zengine saygı gösterir fakirin dertlerine ortak olmazsınız. İşin garibi kendinizi din adamı sayar bunu da kibir ve gurur vesilesi yaparsınız. Etik olmayan bu konuyu da çıkarınız için kullanmaktan geri kalmazsınız.
Başa din diye sarık kıça şalvar üstünüze cüppe giyer yellenerek gezmeyi marifet bilirsiniz. Kadınları aşağı görür onları bilmem kaçıncı derece yaratıklarmış yerine koyarsınız. Hem er kişi hem dişi olarak yaratılan insanın takva harici birbirinden farklı olmadığını her iki cinsin eşit olduğunu belirten Allah ayetlerini görmezden gelirsiniz. Kadınları köle gibi kullanıp hizmet eri yerine koyarsınız. Onları nerdeyse eve kapatıp odalık olarak kullanmayı inanç bilir başını kapat ama kıçını aç fark etmez saçmalığına mecbur hale getirmeye dini vecibe saçmalığını kullanırsınız.
Türlü boy ve şekilde sakallar bırakır bunu da dine bağlarsınız. Keçinin erkeği tekenin sakalı gibi uzatıp halk arasında sakal sıvazlayarak dolaşmayı marifet sayarsınız. Dini basit beş şarta indiren zihniyetin parasal yönü olan hacca gider orada olmayan şeytanı taşlarsınız. Dönenden sonra daha da şeytanlaşmış olarak eski alışkanlıklarınızı yaşamaya devam edersiniz. İsminizin başına yeni bir isim HACI ilave etmişsinizdir.
Kim tutar sizi yolda gören de sizi adam sanır ama içi boş kof kütükten farkınız yoktur. İnanç ve iman ancak ve ancak amel ile başarılır. Namaz oruç hac bu başarının sonucu Allah’a yaklaşmak onun koruması altına girmek için birer vesiledir.
Din Allah’ın olduğuna göre insanların sosyal yaşamını düzenleyen ve helaller ile haramları belirten bütün diğer canlı varlıklardan ayırıp dünya nizamını ana hatları ile öğütleyendir. Bütün bu emirleri içinde ihtiva eden kitaplarda birbirlerinin tamamlayıcısıdır. Kuran geçmiş peygamberlere gönderilen vahiylerin bozulan uydurulan tahrifata uğramış hallerinin yeniden düzenlenip son ilavelerinin de yapıldığı Hz. Muhammed’e gönderilen restore edilmiş halidir.
Allah kitapları insanların okuyup anlamaları için gönderildiğini söylerken nedir zorunuz ki Arap alfabesini kutsallaştırmaya çalışma gayretleri. Efendim okurken nasıl telaffuz edileceği Arap grameri ile okumanın daha sevap olacağı başka dille okumanın yanlış olduğu saçmalıkları. Dini kitaplar okunup ne yapmamız nasıl vahiylere göre yaşayacağımızı anlamak için okunur. Yoksa Arap edebiyatı öğretmemiz için değil. Bırakın insanlar bildiği gibi okusunlar. Dini zorlaştırmak dine en büyük ihaneti yapmaktır. Süslü püslü yalan gerçek laflar hurafeler hikâyeler din değildir. Sevabı da günahı da yoktur. İşte böyle yapanlar yüzünden din din olmaktan hızla uzaklaştırılıyor. Bu işler hâkim güçlerin gizli elleri ile yürütülüyor. Biz deki yoz ve çıkarcı köşe dönücüler de balıklama atlıyor.
İslam dini Arapçılık değil akıl dinidir. Martin Luther de İslam’ın akılcılık felsefesinden yürüyerek Hıristiyan âlemin de kilisenin papazların diktasından baskısından İncilin çıkar kitabı olarak kullanılmasının hâkimiyetini sarsmıştır.
Bilmez misiniz ki dinler adalet ve dürüstlük üzere kuruludur. Dinde kardeşlik dostluk sevgi ve barış vardır. Fazla olanı olmayan ile paylaşmak bölüşmek vardır. Hakka hukuka adalete riayet vardır. Neden bu güzel dinin emirlerini utanmadan sıkılmadan kime ve neye hizmet ettiğiniz belli olmadan düşmanlık yaparsınız.
Durmuş Karabağlı