- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIMIZDAKİ ÖNEMLİ GÜNLERİMİZ
İnsanların bilinç altında kalan önemli olayların olduğu iyi veya kötü günleri vardır.
bunlar bilinç altına yerleştimi hiç gitmez. Sürekli kafasını zaman zaman meşgul eder.
Yüreğinde kanayan bir yara vardır veya sevinçli güzel bir olay olarak hatırlanır.
Genelde önemli konular evlilik, ayrılık, doğum, ölüm, hastalık, başarı, para, ihanet, nankörlük .. gibi.
İnsanoğlu duygusal bir varlıktır.
Kabullenmediği olayları bilinçaltına yerleştirir.
Çevremizdeki bir esnaf arkadaş şunları söylüyor. Eşimin erken yaşta rahim kanserinde ölmesi en acı günümdü. Uzun yıllar olmasına rağmen hala yüreğim kanıyor.
Çünkü onun ve benim yarım kalmış yaşanmamış hayatımız vardı. Hala unutamadım.
Bu gidişle de unutmayacağım. İnsanoğlu böyledir. Hayat onlar için süprizler hazırlar.
O süprizler acı veya tatlı olabilir. Önemli olan onun üstesinden gelebilmektir.
Buna sağlam bir iman maneviyat gereklidir. Her canlı ölümü tadacaktır.
Zaman yer yaş fark etmez ölümle bir gün karşı karşıya kalacağız.
Yani burun buruna geleceğiz. Allah hayırlı ölümler nasip etsin.
Çocuklarımızda bizim için bir imtihandır. Hayırlı evlat vardır saygı sevgi nedir bilir.
Birde hayırsız serseri evlat vardır. şükür nedir bilmez. Hep suçlar.
Saygı ve sevgi onun için çıkardır. Kendi isteklerinin olması için gerekirse anne babasına posta koyar, sesini yükseltir, karşı gelir.
Bu tür evlatlar aileye sürekli üzüntü ve sıkıntı verir.
Hayatımızda duygusal anlarımız vardır. annemizi veya babamızın ölümü bizleri derinden etkiler.
Çünkü biz onların bir parçasıyız. Ölünce dünyada yalnız kaldığımızı hissederiz.
Anne en yüce varlıktır. Cennet annelerin ayakları altındadır.
Çünkü anne evladına herşeyi karşılık beklemeden verir. Anne olmak bambaşka bir duygudur.
Baba olmakta öyle. Eşinin çocuklarının üzerine titrer. Onlara karşı maddi ve manevi sorumluluklarını yerine getirir. Genelde otoriter olurlar.
Yoksa her kafadan bir ses çıkar. Herkes kendi başına hareket eder.
Evin reisi babadır. Onu kaybettiğimiz zaman derler ya burnumun direği sızladı. İşte baba bir ailenin direğidir, güvencesidir, her şeyidir.
Şimdiki gençlik ne anne ne baba dinliyor. Biz kendimize yeteriz diyorlar.
Sonra sürekli hatalar yapıyorlar. Önemli gün ve olayları fotoğraflarız, kameraya çekeriz.
Zaman zaman albüme bakıp iç geçiririz. Yaşamımızı yad ederiz.
Kamera varsa cd de seyrederiz. Doğum günü, düğün kutlamaları…vs bizim için önemlidir.
Önemli olan olay değil olayın veya konunun senin için ne kadar önemli olduğudur.
Her olay kendince önemlidir. Hayatımız sağlığımız bizim için değerlidir.
Sağlıksız bir beden mutsuz insan demektir.
Beden sağlığı veya ruh sağlığı maneviyazsızlık geçlerimizin manevi sorunları olur.
Zaman zaman gelgitler hayatın anlamı için değişiktir.
Sürekli çelişkili yaklaşımları vardır. düşünceler projeler değişir
Tutarsızlık vardır, doyumsuzluk vardır.
bunun sebebi de ne istediğini bilmemekten geçer.
Gençlerin bu konularda yardım almaları gerekiyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.