- 436 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM H/1-25
1- İnsanın en büyük erdemleri; geniş görüşlü, aydınlık akıllı, esnek bakışlı ve derin kavrayışlı olmasıdır.
**
2- Aklından her türlü namussuzluk geçse dahi, bunu asla eyleme dönüştürmeyenler de iyi ve namuslu insanlardır.
***
3- Düşmeden düşünmeyenler acılı öğrenir. Böyle kimseler hayatın zorluklarını birkaç kat daha ağır yaşarlar.
***
4- Koltuğu en değerlisi olan idareciler, onu kaybetmemek için her şeyi göze alabilirler.
***
5- İnancı uğruna gerektiğinde kendini feda etmeyenler, inancında samimi olmayanlardır.
***
6- İnsana en ağır gelen yük, kimseye anlatamadığı hikâyeleridir.
***
7- En talihsiz insanlar konuşacak kadar zekâsı, susacak kadar aklı olmayanlardır.
***
8- Hayalde işlenen günahlara ceza verilseydi, ceza almayan insan kalmazdı.
***
9- Ne acıdır ki; dünyadan göçenlerin, pişman oldukları şeyler için, dünyadakiler birbirlerini yiyorlar.
***
10- Adalet halkın güveni, idarecilerin süsü, mülkün temeli ve devletin dinidir.
***
11- En ağır fakirlik; elin cepten boş çıkması değil, elini uzattığında tutacak bir el bulamamandır.
***
12- Düşünen sorgulayan insanların kafası acımaz ama bunları yapmayanların canı acıyabilir.
***
13- Bulutlarını yanlarında taşıyanlar, gittikleri yerin güneşini göremezler.
***
14- Bence, ne kadar denilse de, güzellik izafidir,
Kur’an’ı yaşamak, güzelliğe gerek ve kâfidir.
***
15- Cesur, bir kere şerefiyle ölür, korkak, her gün şerefsizce ölür.
***
16- Şartlar ne olursa olsun, gerektiğinde, gerekeni yapan kahramandır.
***
17- Hayat en iyi öğretmendir. Fakat, önce sınav yapar, sonra pahalı öğretir.
***
18- Birini eleştirmek, onu sevmediğimiz anlamına gelmediği gibi, bunu yapmamakta sevdiğimiz anlamına gelmez.
***
19- Efendisi olmamız gereken teknolojinin, kölesi olduk.
***
20- Güzel ahlak Müslümanlara, olmayanlardan daha çok yakışır.
***
21- Doğa çöp üretmez. Çöp sandıklarımız henüz nerede kullanılacağını bilmediğimiz malzemelerdir.
**
22- Kendine saygı onur, etrafına saygı şeref, Allah’a saygı takva, her şeye saygı medeniyettir, ama ilki olmayanda hiç biri yoktur.
***
23- Dün İnsan derdi ki; Allah’ım Şeytana uydurma, onu başımdan defet,
Bugün neredeyse şeytan diyecek, Rab’bim insana uydum beni affet.
***
24- Aşırı ve yersiz tevazu, göstereni gösterilenin kölesi yapar.
***
25- Sana daima hayır dese de hayat,
Sen hep hayırlısı de hayata inat.
VAVEYLA adlı şiir kitabımdan)
A.Hktnkçmz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.