- 1531 Okunma
- 13 Yorum
- 3 Beğeni
Ayşe Kadın Fasulyesi veya Öküz Altında Buzağı Aramak..!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
.
Elhamdülillah hepimiz Müslümanız.
Bizim evde uydu kanalı var. Abartmıyorum 500 tane falan tv kanalından en az 400 tanesi dini kanal. Koskoca siyasi partiler bile bir tv kanalı açamazken bunlar parayı nereden bulup da tv kanalı açabiliyor o da ayrı konu. Sakallı, cübbeli, sarıklı kişiler habire konuşuyor; dini konularda ahkâm kesiyorlar. Sanırsınız bir yerlerin şeyhi. Bu kılık kıyafetle ilgili yazı-şiir önceden de yazdım, daha da yazarım. Bu defa konumuz o değil. Bu kanalların çoğu küçük kanallar ama mutlaka az da olsa izleyicileri vardır. Hele işin içinde ulusal kanallar olunca olayın boyutu değişiyor, hitap edilen kişiler bir anda milyonlara çıkıyor.
Herkes istediğini konuşup yazabilir ama iş dine gelince orada biraz durmak lazım. Konuştuğunu, yazdığını ince elekten elemelisin.
Özellikle din görevlilerinin çok dikkat etmesi gerek. Yanlış söylememelisin. Bunu bilerek yapıyorsan büyük günah..
Bu tür şeyler hep bana mı denk gelir bilmem ama geliyor işte. İlk 4-5 kanalın içinde olan ulusal kanallardan birinde bir din görevlisi, önünden birazı ağarmış kara sakalıyla “Ayşe Fasulyesi demelerine falan öyle kızıyorum ki –‘bizim evde böyle şey asla söylenmez’, diye anti parantez belirtiyor- resmen Ayşe Validemizle dalga geçmek, onu küçümsemek için uydurulmuş şeyler. Ayşecik, Fatmacık demek onlarla alay etmek, küçümsemektir” diyor..
"Mehmetçik" demek de peygamberimizi küçümsemek mi oluyor bu durumda..
Peh, peh, peh..
Etmeyin, eylemeyin, bu kadar basite indirgemeyin n’olur. Bir kere onun adı “Ayşe Kadın Fasulyesi”dir. Muhtemelen Anadolu’nun bir yerinde birileri tarafından öyle isimlendirilmiştir. Tıpkı sırık fasulyesi, çalı fasulyesi vb. Belki de bir yerlerden tohumunu bulup getiren, bahçesinde yetiştiren Ayşe isimli bir kadındı kim bilir. Ben bu güne kadar bu fasulyenin adı söylenirken ne Ayşe Validemizle alay edilme anlamında söylenildiğini duydum, ne de öyle algıladım.
“Araplara hakaret etmek için Arap Sabunu diyorlar” dedi aynı görevli.
Haklıydı; çünkü bizler İsveç Çeliği derken İsveçlilere, Çin Malı, Japon Malı, Alman Malı derken Çin, Japon ve Almanlara, Hollanda İneği-Montofon derken Hollandalılara hakaret etmiyor muyuz?
Köpek ismini Arap koyarak da Araplara hakaret ediliyormuş. Rengi kara olan köpeğe öteden beri Arap denilir, bu Araplara hakaret anlamında asla değildir..
“Mevlana Kasabı yazmış levhasına” diyor, “neyi kesiyorsa”, diye de ilave ediyor. Etme Hoca ya; saf vatandaşımız o ismi koyarken Mevlana’yı kesmek, ona hakaret etmek anlamında koymamış o ismi. Hakiki Konyalı olduğunu, Konya’yla alakası olduğunu belirtmek için koymuş.
Ben iyimser düşünüp art niyet olmadığını söyleyerek o hainleri (!!!) aklamaya mı çalışıyorum..? Eğer öyle düşünüyorsanız KOCAMAN BİR EVET. Zira benim saf Anadolu insanım, saf Türk Milletim halisane düşünüyor, küflenmiş beyinlerinde kırk türlü hınzırlık taşımıyor..
Suat Zobu
YAZIMI GÜNÜN SEÇKİSİNE ALAN SEÇKİ KURULUNA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE..
HAYIRLI RAMAZANLAR..
.
YORUMLAR
Televizyon eskilerin deyimi ile aptal kutusu ne yazık toplulukların algılarını yönetmek için çok kullanılıyor. Şimdilerde başka araçlar da var telefon, sosyal medya, internet gibi. Malesef ki daha çok küçücük yaşta gerek bilgisayar oyunları gerek dizi vs gibi yapımlar ile beyin yıkanıyor. Dini konulara gelince liyakat sistemine göre görevlilerin görevlendirilmediği, bilmem hangi para babasının bastırıp o koltuğu işgal ettiği, işini layıkı ile yapanların korunamadığı bir sitemde her şeyimiz allaha emanet. Eski TRT denetimlerini gerçekten özler oldum.
Yazınızı geç farketmiş ve geç okumuş olmaktan müteessirim. Ayrıca güne gelmiş yerini de haketmiş kutlarım.
Konu çok özel anlatım çok güzel.
Saygılar
Suat Zobu
Şu bloglarımı da okuyun lütfen:
https://www.edebiyatdefteri.com/143885-baskasinin-tarlasinda-namaz-kilmak-caiz-midir/
https://www.edebiyatdefteri.com/111516-dinde-kil-tuy-kiyafet-onemli-mi/
https://www.edebiyatdefteri.com/141129-bizim-kutsallarimiz-vardi/
https://www.edebiyatdefteri.com/107717-peygamberimize-ait-oldugu-soylenen-esya-resimleri/
Selam ve saygılarımla iyi günler dilerim.
Bedri Tokul
Başaramadım.
Sağlık olsun.
Selamlarımla
Gülüm Çamlısoy
Size ulaşamadım bir türlü.
Dile kolay, değerli hocam: ben yıllardır sizlerin arasındayım.
Hele ki hayatın asla yolunda gitmediği son bir kaç seneyi de saydık mı.
Sizlere çok şey borçluyum ben ve sizler adeta benim tutunduğum dalsınız, kıymetli hocam.
Has-bel kader yaşarken has-bel kader yazıyorum.
Siz inanılmaz değerlisiniz.
Ve benim büyüğümsünüz.
Hani olur da; bilmeden yaptığım bir hata varsa defalarca özür dilerim.
Tüm samimiyetimle yazıp paylaşıyorum ben ve tüm samimiyetimle sizlere sığınıp güç alıyorum.
Dilediğiniz an bana ulaşabilirsiniz.
Saygım sizinle ve en iyi dileklerim de.
Hadi buyur?
İş isimlere kadar geldi demek ki.
Canım Dostum.
Bu konuyla ilgili bir anım var. Paylaşmak istemiyordum ama artık şart oldu.
Geçen yıllardaydı.
Bahçede oturduk sohbet ediyoruz. Bir yandan çekirdek yiyor, kabuklarını da masaya serdiğimiz
gazetenin üzerine atıyoruz. Akşam oldu evlerimize gideceğiz. Ben kabuklarla beraber gazeteyi topladım
çöpe atacağım.Komşulardan biri gözlerini böletti:
"Napıyorsun sen?"
Şaşırdım.
"Napıyor muşum?"
"Elinde ki gazetenin başlığını tersten oku bakalım.
"Okudum NAMAZ oluyor"
"Yaaa...Gördün mü?"
"Eee..."
"Bu mübarek çöpe atılmaz. Ya üzerine basan olursa. O çöplerin içinde kirlenirse günah olmaz mı?"
Kalktı yerinden çekirdek artıklarını çöpe döktü. Gazeteyi öptü. Sonra çıkardı çakmağını yaktı.
"Şimdi oldu işte. Yaktım onu dumanı Allaha ulaştı."
İnanmakta güçlük çekiyorsun değil mi?
Aynıyla vaki Canım Dostum.
Bu konuyu anlatınca şimdi yine sinir bastı işte...
Öperim Dost gözlerinden.
Şimdi aklıma geldi. Karısının ismi Ayşe olanların da karısıyla yatmaları da günahtır.
Yandı Ayşe'lerin kocaları desene...
Bedri Tokul tarafından 5/13/2019 4:21:52 PM zamanında düzenlenmiştir.
kemal sunal'ın rumuz-u şerfileri konusu da aynı mihvalde..
hala tv izleyen kaldı mı? elbette kalmıştır, hangi kesim tv izliyordur hangi kuşak?
ilkokul 3-4 e kadar çocuklar (ellerinden telefon pc ve internet yoksa) bir de artık eleklerini asmış herhangi bir ilmi çalışması olmayan veya dizi müptelaları dışında pek tv seyredildiğini düşünmüyorum..
lakin tespit doğru...
tv açıp devamlı ve durmadan din diyanetten bahsedecek kadar parayı nereden buldukları konusu ise ayrı bir araştırma gerektirir..
selam ve saygılar
Yazınızı çok ilgi ve beğeniyle okudum.Son günlerde aile içinde bu konuyu konuşup gülüyorduk.Pazarda 2 haftadan beri dikkatimi çekmişti Ayşe Kadın yerine fasulyelerin üzerinde Ayşe Hanım yazıyordu.Demekki 12 Liraya çıkınca fiyatı, kadınken hanım olmuş bizim fasulye diye gülmüştük.Altında bu buzağıyı aramak hiç aklıma gelmemişti sizi okuyuncaya kadar.Pes diyorum artık pes.Saygılar...
Suat Zobu
Pazarcı da uyanıkmış.
"Fasulye vasıtasıyla Peygamberimizin hanımıyla dalga geçmek" tövbe tövbe şeytanın aklına gelmez.
Duyulmuş şey değil.
Büyük onur verdiniz sağolun. Selamlar, hayırlı Ramazanlar..
Bu ülke cahil din adamlarından da çok çekmiştir, hala da çekiyor. Diyanet İşleri Başkanlığının ve RTÜK'ün bu konularda titizlik ile kontrol yapmaları lazım. Televizyonlarda dini programları izleyeceğine millet, alsın eline bir Kur'an meali okusun, ama yoook okumazlar, neden? Televizyon seyrettikleri zaman hazır lop gelir bilgi, öyle zannederler. Bazı zaman radyolarda dini sohbet programları oluyor, dinleyiciler telefonla bağlanıp sorular soruyorlar, o kadar saçma sorular duyuyorum ki, afallıyorum billahi... Şimdilerde din adamlarımızın bir çoğu İlahiyat Fakültesi mezunu, eski dönemde Kur'an Kursunu bitirip müezzin ya da hoca oluyorlardı, sanırım büyük ölçüde bunun önüne geçildi... Gayet isabetli ve yerinde... Kur'anın Arapça'sını hıfz etmiş ama anlamından bihaber hocalar olmamalı artık toplumun dini hayatında... Kutluyorum güne gelen bu yazınızı yürekten..
Suat Zobu
Onur verdiniz Ustam sağolun.
Selamlar..
Güzel,öğretici bir yazı ama bu satırların arasından da "sizi kafirler" derlerse sakın şaşırmayın.Özür dilerim,sözüm tabi size değil.Dinimizi bu yobazlardan öğreneceğiz biz sanki.Herşey yolunda,bitti de bir Ayşe kadın fasulyemiz mi kaldı.Allahım çıldırmak elde değil.Bu münasebetsiz konuşmaları yapacağına neden,yetim hakkı konuşulmuyor,kadına her türlü şiddete hayır demiyorsunuz,çocuk Istismarına tepki göstermiyorsunuz,insanları bilinçlendirmiyorsunuz,kul hakkından bahsetmiyorsunuz,haramı helali insanlara öğretmiyorsunuz,birlik beraberlik sağlıyacağınız yerde insanları ayrıştırıyorsunuz.Beyinsiz kafalarınızı kuma sokup uğraştığınız şeylere bakın.Dini herşeye alet edip insanların beynini bulandırıyorsunuz.Yazık,çok yazık.
Duyarlı kaleminizi kutluyorum,teşekkür ederim
Suat Zobu
Diyen desin hiç umurumda değil.
Ben mimarım. Okuyan ve yazan biriyim. Kur'an-ı Kerim'i Arapçasından okuyabiliyorum. Türkçe mealini okuyup Allahın bize ne dediğini anlayabiliyorum. Ailem, yedi sülalem yedi ceddim tertemiz Müslümanlar. Ben dinimi, ilkokulu bile zar zor bitirmiş birinden öğrenecek değilim.. Öylesinin bana verebileceği fazla bir şey yok.
Selam ve saygılar sunuyorum. Hayırlı Ramazanlar..
Suat Zobu
Sevay
Sevay
Sevay
Sevay
Suat Zobu
Bundan yıllar önce bir işadamının son model Jeep'inin dikiz aynasına şeyhinin kullanılmış çorabını astığını görmüştüm. İşte dinimiz bu zihniyetten kurtulmalıdır.
Onur verdiniz her zaman sağolun.
Selamlar..
Suat kardeşim güne gelişini yürekten tebrik ediyorum.
Ayrıca güne seçen seçki kurulunun cesaretini, algı düzeyini yürekten kutluyorum.
Bu yazıda bana yanlış olan tek bir cümleyi birisi gelip yazsın. Yazamaz !
Ayrıca yazını haklı bulup da yazmaya cesaret edemeyenlere de sevgi ve selamlarımı iletiyorum.
İlk harfinden son noktasına kadar gerçekleri haykıran yazını saygıyla selamlıyorum.
Suat Zobu
Saygı bizden sağol kardeşim. Selamlar..
Aaa sen ne yaptın Suat ?!
Şimdi seni dinsiz, kafir, münafık ilan edebilirler !
Hırsız seviciler, haramzadeler, İslam Dini'ni her türlü pis işlerine paravan olarak kullananlar, Cuma Müslümanları...
Onların gözünde biz kafiriz. Hele de Arapça lügata karşı değil miyiz ? Biz gavurun önde gideniyiz !
Her şey bir yana yerden göğe kadar haklısın Suat kardeşim. İslam dini bu ülkede dumansız sanayi...
Hurafe dinlemekten, boş muhabbetten bıktım, bezdim.
Bunlar üfürükle uzay mekiği düşürür, cennete götüren terlik satar, yanmaz kefen pazarlar, cennetten tapu dağıtır eleştirilmez. İslam Dini'ni istismar için kuyruğa girenler görülmez ama sen bunu yazınca tu kaka olursun.
Hele Ramazan geldi ya, mübarek ay çıkıncaya kadar kütük ağlatanları dinle dur.
Yazının altına değil imza atmak, kalıbımı basarım.
Tebrikler kardeşim. Bu kadar din istismarcısının arasında böyle bir yazıyı yazmak yürek ister.
Bence günün yazısı olmalı...
Sevgi ve saygılar.
Suat Zobu
İslamiyet akıl, mantık, iman dini malum. Ben meraklı biriyim, araştırıp okuyorum. Çok şeyi hepimiz doğru mudur yanlış mıdır algılıyoruz, o kapasiteye sahibiz şükür.
Ben bilmediğim bir şey olursa sorarım da. 2x2=4 olduğunu bile bile bunu başkasına sormanın hiçbir anlamı yok. Başkası da bunu ilk kez duyanlara öğretmek açısından okulda, camide ders vermek açısından söylüyorsa ona da saygı duyarım. Ama biri çıkıp da yanlış olarak 2x2=3 veya atıyorum 5-7 falan derse ona sessiz kalamam. Biliyorum ki sen de öylesin. Hele hele bunu hinliğe vurup kasıtlı olarak 4'ün haricinde bir şey söylüyorsa işte o zaman hiç duramam.
Öyle uç noktalar duyuyoruz ki..! Hep bana mı denk geliyor bilmem. Geçen gün bir dini kanalda iki kadın program yapıyor. Sabah uyandın abdestin yok haliyle. Abdest alacağın yere kadar nasıl gideceksin ?????? (HER ŞEY BİTTİ DE BU MU KALDI DİYECEKSİN. BAŞKA ŞEY DE DİYECEKSİN DE ORADA BİİİPP VAR.) Sunucu öbürüne diyor ki "(Bir isim söyledi, her ikisi de o ismi tanıyor sanırım) Falanca abdestsiz yere basmamak adına diyor ki, 'Yataktan çıkmadan teyemmüm yapıp, abdest alacağın yere kadar gideceksin, orada normal abdestini alacaksın' diyor" dedi.
Öbürü çok büyük bir sorunun, TOPLUMSAL ÇIKMAZI OLAN BÜYÜK SORUNUN çözülmüşlüğü memnuniyetinde "Aaaa ne güzel..!" dedi..
Senin böyle büyük TOPLUMSAL bir sorunun çözülmüş olmasından haberin bile yok tabii.. :))) Bu kardeşiyin kıyağını unutma..
Selam ve saygılar Kardeşim. İyi ki varsın..
Can dost şehir dışındayım.yazını tel
Dan okuyamıyorum. Dönünçe inşallah okurum
Ķusura bakma emi
Suat Zobu
o gülen yüzünü göster, sadece bir "NOKTA" koy yeter. Tüm sayfa bir anda aydınlanıyor, sevgi doluyor..
KOCA ADAM İYİ Kİ VARSIN. SAĞOL..