- 823 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
artık bundan sonra hep belediye arabasıyla yolculuk edeceğim.çok eğlenceli...
bugün salı .evde sıkıldık.eşimle birlikte izmir-Tire ilçesine gezmeye gitmeye karar verdik.hem bu gün orasının pazarı.yani gezip dolaşmak için ideal bir gün.hava da güzel.günlük güneşlik.düştük yollara
önce evden çarşıya kadar yaya yürümek lazım.en aşağı on beş yirmi dakika.olsun.ben zaten her gün üç beş kilometre yürümeye çalışıyorum.bazen de tembellik edip evden hiç dışarı çıkmıyorum
saati baktım internetten kaç ta eshot yolcu arabası var diye.8.35 uygun geldi.bu iyi dedim.giderim dedim.evden çıktım.epeyce yürüdükten sonra arada tanıdıklara da selam filan vererek arabanın kalkacağı durağa kadar geldim.
arabayı kaçırmayalım diye yolda hızlı hızlı yürüdüğümüzden dilim dışarı çıktı zor soluk almaya başladım.eeee sen onbeş dakikalık yolu on dakikadan az almaya çalışırsan olacağı bu tabii...
araba seni beklemez,sen arabayı bekleyeceksin.bekledim.bekledim. hem de yarım saatten fazla bekledim.bir türlü de gelmedi namussuz araba...
durakta epeyce de bekleyen yolcu vardı.geç kaldı diye de söyleniyorlardı.birisi de önceki arabayı kaçırmış,kendisine kızıyordu.
bir çay içmeye karşıya gittim.ben gittim o geldi gitti.bakakaldım diyordu.
herkesle de hemen tanış olduk hepimiz.hani elimizden gelse evimize davet edeceğiz yani.o derece...
bekleyen insanlara baktım.çoğu 65 yaş üzeri .hani şu bedavaya gidip gelenler var ya hepsi onlardan.70 lik seksenlik insanlar.yahu sizlerin işi ne bu arabalarda.otursanız ya evlerinizde.
45 dakika gecikmeyle köşeden göründü eshot arabası.kapılar açıldı.o yaşlı insanlar bir canlandı ki sormayın.içlerinden birer canavar çıktı sanki.birbirlerine ite kaka yer kapmak için arabanın o daracık kapısından içeriye hücum ettiler.
eeee onlar koşarak yer kaptıkları için de ben ayakta kaldım.otobüs tıklım tıklım.iğne atsan yere düşmeyecek.kapan kaptı kapamayan benim gibi ayakta kaldı.düştük yollara. şoförde her belediye durağında bekleyen yolcuları ala ala düştü yollara.45 kişilik arabada en aşağı 120 ya da 130 kişi varız.belki daha da fazla.çünkü ayaklarımızı koyacak yer bulamadık.
araba bir de hızlı gidiyor ki ,dönemeçlerde de savruluyoruz.ayaktakiler oturanların üzerine doğru mecburen eğiliyor.oturanlarda ayaktakiler kızıyor.üzerime neden eğiliyorsun diye.çok çok yaşlı bir amca da bana kızıyor.üzerime fazla eğilme diye.bak sen...hem yer bulmuş oturmuş beş kuruş da para vermemiş bir de bana atarlanıyor...
başımı nereye çevirsem başka bir macera.hepimiz kırk yıllık dost olduk konuşuyoruz.kimisi izmirin diğer ilçelerinden gelmiş.sabahın köründe çıkmış evinden.şu insanlara da gezmek dedin mi canlanıveriyorlar.yahu senin işin ne sabahın köründe yollara çıkıp bu rezillikleri katlanmak.otursana sen evinde...
hem söylene söylene gidiyoruz hem de sohbet ediyoruz hepimiz.şöyle bir baktım arabanın içerisine.on tane 45 yaş altı bir alllahın kulu yokkk. hepsi sabunluk...
bir ara gözüm bir tanıdığa takıldı.eski işyerimden bir bey.aaaa o daha hala çalışıyor mu ki?saçlarını da kısacık kestirmiş.boyamış da galiba.çünkü en aşağı 60 dan fazla.hala çalışıyor.sanırım zorunlu emekliliğini bekliyor.hani 65 yaş üstünü devlet ya da millet çalıştırmıyor ya.
bizler sohbet ede ede gelmişiz Tire’ye.araba her durakta yolcu indirip bindirdiğinden bir saate yakın zamanda ancak vardık.Öğretmenevi önündeki durakta indik çoğumuz.orası çarşıya daha yakın.
hepimiz dağıldık koyunlar gibi pazarın içerisine.akşama kadar da gezdik dolaştık.arada da gördükçe birbirimizi selamlaştık.geriye kaçta döneceğimizi kararlaştırdık.
sayılı saatler geldi geçti tabii.gene bindik eshot arabasına .gene aynı şeyler.hurra bir koltuk kapma telaşı.eee ben gene ayaktayım tabii ki.rezil zebil düştük dönüş yolculuğuna.
sabah tanıştıklarımız da var arabada.yeni tanışacaklarımız da.selamlaştık hepimiz birbirimizle.eeeee en aşağı 45 ya da 50 dakika yan yana dip dibe göz göze yolculuk edeceğiz hepimiz.yahu ben ömrümde akrabalarımla ya da ailemle bu kadar konuşmadım,anlatmadım bir şey ya.
önümdeki bayanlar bir ara bağırmaya başladılar. birisi habersiz resmini çekmiş telefonuna bir de faceye atmış fotoyu.vay sen nasıl atarsın benim fotomu internete diye bağırıyor yaşlı kadın.sanki mübarek on beşinde.sil hemen onu diye de bağırıyor.yahu paylaşmış kadın fotoyu silse ne olacak.ya seni kim tanıyacak o kadının sayfasında diyorum.olsun diyor.izin vermem.karakola çektireceğim otobüsü diye bağırıyor.
araya diğer yolcular girdi de bir de karakollarda sürünmekten kurtulduk.ben kızmayı bıraktım insanları incelemeye başladım.herkes bir başka alem.arkadaki iki yolcu tartışıyor.kadının kocaman çantası var omzunda.dibindeki adama yanımdan çekil bana değme diyor.adam da afallıyor.asıl sen bana değiyorsun diyor kocaman çantanla.
iki üç koltuk arkadaki yaşlı kadında söyleniyor araba çok dolu diye.hem yer bulmuş oturmuş hem de söyleniyor.dolmuşla git o zaman dedim ben de.olmaz diyor o paralı...
yanıbaşımda ben gibi ayakta giden beyle de konuşuyoruz arada.beş dakika da hayatını anlattı.adam celebmiş.yani hayvan alıp satıyor.dana almaya gelmiş kurbanlık satmak için.her hafta da geliyormuş.ama ben sizi hiç görmedim dedim.erken gelip geç gidiyorum dedi.hımmm dedim o yüzden görmedim ben hiç sizleri.her şeyden konuştuk hatta aldığımız maaşlardan bile...ben gene iyi alıyorum benden sonrakiler daha az emekli maaşı alıyor dedi.sen benden iyisin demek deyip bu sefer de işyerlerimizdeki görevlerimizden konuşmaya başladık.sohbet koyulaştı.
sabah tanıştığım akşam da tekrar karşılaştığımız insanlarla kırk yıllık dost gibi olduk hepimiz.eee artık bundan sonra her arabayı bindiğimizde sohbet ederiz gayri.
şu eshot belediye arabaları da iyi bir şey ya.insanları mecburen kaynaştırıyor.stres attırırıyor.herkes birbirine kızıyor,bağırıp kavga ediyor koltuk kapmak için.arada şöfore de bağırıyor fazla yolcu alıp durma nefes alamıyoruz diye.çok eğlenceli bu belediye arabaları ile yolculuk etmek.artık bundan sonra dolmuşla ya da özel arabayla yolculuk etmem.kimle kavga edeceğiz kimle tartışıp bağıracağız sonra.hem stres attık hem deşarj olduk hem de bir sürü tanıdık dost edindik.
artık bundan sonra hep belediye arabasıyla yolculuk edeceğim.çok eğlenceli.yalnız bir kusuru var ayakta gidip geliyorsun.olsun.o kadar kusur kadı kızında da olur...
candan
1.5.2019
çarşamba-01.55
izmir