BİR, İLK VE TEK
BİR’ ler önemlidir. Her şey BİR ile başlar.
Allah BİR’dir meselâ.
BİR çiğnem ettir insanoğlu.
BİR nefestir hayat.
BİR; İLK, TEK’ tir aynı zamanda.
Âdem BİR İLK’ di,âdemoğlu TEK.
BİR hayalle başlar tüm gerçek.
Çift çift yaratılsak da varlığımız TEK.
Dünyamız TEK, Ayımız TEK...
BİR adımla büyür bütün çocuklar. BİR gönül almadır küçük mutluluklar. BİR lokma ekmek için çırpar kanadını kuşlar. BİR ışıkla aydınlanır odalar... BİR güneşe doğar yarınlar.. BİR kazan, BİR kepçe, BİR kurulu düzen, BİR çatım, BİR kapım olsun ister insan. Dedim ya BİR, İLK’tir, TEK’tir aynı zamanda.
İLK bakış,İLK selam, İLK merhaba, İLK duyuş, İLK dokunuş, İLK doğuş, İLK varoluş, İLK namaz, ( ahhh o ilk namaz yok mu, o ilk namaz... tadına doyum olmaz..).en büyük öğretidir İLK iyilik, İLK kötülük, İLK tecrübe ...İLK ayrılık koyar insana en çok, ve İLK ölüm...
Ilk varoluşlar ilk yok oluslardir ölüyü ve diriyi ayıran
Ilk şiddettir savaşları çıkaran
Ilk atan adimdadir sulh fermanlarınin büyülü sırrı
Güzellikleri TEK olduklarından, acıları İLK olduklarındandır.İLK şoku atlatana kadar tüm hamlıklar. Başa ilk düşen aktadır farkındalıklar. BİR olduklarından uyumu yakalar kalabalıklar.
Hep buldumcuktur İLK çocuklar meselâ. Evimizi saran o cennet misafirinin kokusunu İLK duyduğumuz andan itibaren unutamayacağımız BİR tat alırız. İLK o zaman ev yuva, kadın ana olur. İLK babadır çocuğu saran,İLK anadır kucağa alan. O cennet kokusudur baki kalan.
İLK tohumla yeşerir dünya, İLK çiy damlası, İLK goncadır baharın müjdecisi.
Nedendir bilinmez hep İLK okul anılarımızdır en çok hatırımızda kalan. Kim bilir belki de sadece çocuk saflığındaki mutlu anları biriktiririz farkında olmadan. TEK olmak, İLK olmak BİR olmakta toplanır tüm şaheserler.
En özeli, en güzeli bulmak gibi her güzellik, İLK ve TEK olmanın gövdesinde gelişir.
BİR BİR sıralarız askerlik anılarımızı bıkıp usanmadan!!!Neden mi? Çünkü İLK ve TEK’tir de ondan.Yeteneklerimizin İLK keşif hikayesi TEK öğretmene, TEK kişiye aittir.Güzellikler hep TEK’ dedir.. İLK’ dedir.
Heyecanı tatmamız İLK’ dedir. İLK kez denizi görmek, İLK yağan karı görmek, İLK kez uçağa binmek ... İLK ve TEK olmak, abi olmak, abla olmak, öncü olmak gibi bir şey... Şimdi anlıyorum ki BİR, TEK başına eşşiz bir değerdedir. Öyle nev_i şahsına münhasır değerdedir ki sağına binlerce sıfır koysanız çoğalmaz, soluna milyonlarca sıfır atsanız azalmaz.Onun niceliklerle işi olmaz. İlgi çeker, tepki çeker ona bir şey olmaz.
Peygamber hasleti vardır onda. Övene de BİR, yerene de. Lokomotiftir çeker.
İLK ve TEK bulduğumuz her şey
değerlidir.Tıpkı hep hayalini kurduğun üniversitenin kapısına İLK adımını attığın ilk gün gibi...
Hatta bir adım daha ileriye gidip, hayallerinin mesleğine kavuşacağına artık hiç şüphesiz emin olduğunu ve inandığını hissettiğin o İLK anı, unutmamak adına sakladığın İLK şükür vesilesi, küçük bir dal parçası bile olsa değerlidir....İLK ders hatırası...
(Sene 1993. OMÜ Resim-İş Öğretmenliğinde ilk dersimiz. Desen Atölyesi’ ndeyiz. Rahmetli Hilmi ÖZBAY hocamızın İLK merhabası, ’dışarıdan bir dal parçası bulun gelin ’ 😊
Her insanın merhabası başkadır.
Kimi’ Ne haber? Nasılsın?’ der; kimi de ’çay var içer misin? ’Kendine hastır, TEK’ dir merhabamız bile😊
İLK’ leriniz hep güzel hatırlanan YEGÂNE anılarınız olsun. İLK cinayetlerin canilerini, İLK kötülüklerin acılarını tatmasın hiç kimse...😌 Ölümün bile güzeli olsun.😔Bir kuru selama hasret kalmayın inşallah.
Çaya çağıranınız, hayal kurduranınız, mutlu anlarınız çok olsun.
Güzel anılar biriktirmek için;
Yuvanıza giren ilk bebek kokusunu unutmayın emi. Unutanlar var bu dünyada...yoksa kendi bebeğinin kokusunu unutmasaydı bu kadar zelil olabilir miydi?
Rabbim cennet kokulularımızı cani ellerden korusun.
Hadi çocuklarımız güzel hayaller kursun.
Tek olan, BİR olan RAB’den İLK isteğimiz bundan sonra rızık yerine illa edep, illa edep olsun.
Bu da bizim uykularımızı kaçıran gecelre İLK selamımız olsun.
MERHABA GÜN BATTI/ MI MERHABA.
SABAHA UMUT KALDIYSA
UMUT VER BANA
DAĞITAYIM ÇOCUKLARA...
Ülkü KARA (BİR kaç gündür 5 yaşında BİR kız çocuğuydum. Bugün öldüm ) 25 Nisan 2019
Hani kapı önleri çok güvenliydi anne!!! Bana kapı önünde oyna uzaklaşma diyen sen değil miydin çocukluğumda.
#illâ #edep #illaedep
HANİ KAPI ÖNLERİ GÜVENLİYDİ ANNE!!
BAK SELAMDAN KORKAR OLDU ÇOCUKLAR
BİLMEM ARTIK HÂYIR GETİRİR Mİ CUMALAR.
ÜLKÜ KARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.