- 1951 Okunma
- 21 Yorum
- 6 Beğeni
Çocuk Öldü!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İstismar, cinsel anlamda kötüye kullanımla birlikte başka anlamları da kapsayan geniş bir kavramdır. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 1999 yılında, istismar ve çocuğa kötü davranışı, “Çocuğun sorumluluk, güven ve yetenek ile ilgili genel durumunda, çocuğun sağlığına, yaşamına, gelişimine ve değerlerine zarar verebilen, fiziksel ve/veya duygusal kötü davranışı, cinsel istismarı, ihmali, her türlü ticari çıkar için çocuğun kullanılmasını içeren davranışlar” şeklinde tanımlamıştır.
Bu tanıma göre, çocuğun olay ya da durumu istismar ve şiddet olarak algılamaması veya yetişkinlerin istismar olarak kabul etmemesi yapılan davranışı istismar kapsamından çıkarmaz. Çocuk istismarı olarak tanımlanan bu davranışların, mutlaka çocuk tarafından algılanması veya yetişkin tarafından bilinçli olarak yapılması şart değildir.
Pedagoji Derneği
Bazı konular vardır ki tartışmaya açık değildir, olmamalıdır da bence. Bunlardan en önemlisi istismar ve tecavüzdür. ”Çığlık atmadı”, “Yarım kaldı”, “Öldürmedi”, “Rızası vardı.” İyi hâl indirimleri ile cezalar azmettirici olduğu sürece; bu sorunu önleme noktasında kördüğüm olarak kalır. Çocuk ya da yetişkine tecavüzün herhangi bir açıklaması; hafifletici sebebi, “AMA”sı, “FAKAT”ı olmamalı.
Kız çocuğu, erkek çocuğu ve ya kadınlar: Yaşı beş olsun, on beş olsun, yirmi beş olsun hatta atmış-yetmiş olsun. Fark eder mi rakamların büyük ya da küçük olması? Yaşı ne olursa olsun tecavüzün, tacizin ölçüsü küçülmediği gibi “ Bir kereden bir şey olmaz” diye de hiç kimse hafife alamaz, almamalı. Çocukların istismar edilmesini mazur gören insana ya da kuruma ben makul bakmam, bakamam. Kim söyleyebilir ki tecavüzün suç olmadığını. Kimse söylemez, söyleyemez.
Masmavi gökyüzünün altında: Çıkmaz dar sokakların küf kokan duvar aralarına sıkıştıranlar; elinden oyuncağını, yüzünden rengârenk gülüşlerini çaldılar… Çivisi çıkmış, yetersiz kanunların bedelini en acımasız şekilde masum, günahsız, savunmasız çocuklar öderken:
Acısını hissettiniz mi?
Ya sesini, sesini duydunuz mu?
Sızlayan ruhunu, kanayan yanlarını gördünüz mü?
Ne çok acı var…
Ne çok şiddet var…
Ne çok zalim var…
Ne çok zulüm var...
En çok ağzı süt kokan, Yusuf yüzlü çocuklar var…
Dün bayramını kutladığımızın, bugün cenaze namazı kılınıyor.
Haberiniz var mı kanun yapıcılar?
Çocuk öldü!
Şimdi söyleyin; hangi sular temizler bu kirliliği...
Söyleyin; hangi toprak kabul eder kan güllerine sarılmış serçe yürekli kefeni...
Nuray ÇAKMAK/24/NİSAN/2019
YORUMLAR
En kalbi tebriklerimle kutluyorum duyarlı onurlu yüreği...
Ayakta alkışladım
Alnından öperim böyle yazarın
Saygılarımla
Nuray Çakmak
Affetmeyin bizi çocuklar
Yazılarımız ve yorumlarımız size olan sevgilerimizi yansıtmalıydı.
Başımız önde mahçupuz. Kime güvenip salalım sizi hayatın acmasız koridorlarına.
Değerli kalem, can yakan bir yazıydı ve okurken bile böyle akarsa gözlerimiz, o anne babalara Allah sabır versin:( Rabbim tüm çocukları böyle iğrenç yaratıklardan korusun.
Nuray Çakmak
Çocuk bunlar çabuk unutur diyorlar ya kahroluyorum. Oysa çocuklar asla unutmaz yetişkin olduklarında bile. :((
Nuray Çakmak
Sevgilerimle.
çocuk kelimesinin yanına oyun gelmeli, saflık gelmeli ve hiçbir kelimenin yanına tecavüz gelmemeli...
gördükçe, yaşadıkça, okudukça nereye koymalı utancımızı.
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim saygılarımla.
Bunları tabi ki insan sınıfına sokamayız. Çocuklar bizim canlarımız. Allah bütün evlatlarımızı korusun. Verilen cezalarda asla hafifletici sebepler girmemeli araya, kravat taktı diye mahkemede indirim olmamalı, katılıyorum bu düşünceye de... Vicdanlar körelmeye görsün her şey beklenir bu tiplerden...
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim saygılarımla..
Hayvanlardaki içgüdüsel kabalık ne yazık ki insanların bilinçlerinde de görülebiliyor. Neden? Şimdi bu yazınızı bir okur olarak okumakta var bir yazar olarak okumakta var. Ben genel okurluğumdan ziyade bir yazar olarak ön yargılı bakıp kendi yazılarımın okurluğunu buraya lanse etsem sırıtır. Bazen masum bir şiire de olumsuz yorumlar düşebiliyor. Bilim alanındaki günümüz disiplinleri insanların ve toplumların davranış bilimine yönelmiştir. Davranışlarımızı günümüz koşullarında kontrolden öte yönetebilmek önem arz etmiştir. Davranışımızda ki ufak bir zafiyet kötü duruma düşmemize neden olabilir. Ben buna benzer olayı yaşadım. Delikanlık çağlarımda bir pazar yerinde bir çocuk bana vurdu kaçtı. Pazara gelmiş bir kadında bana dönüp koşsana peşinden sende vursana demişti. Ben koşamamıştım. Koşsaydım bir kaza olsaydı bu her türlü ön yargılara bağlana bilirdi. Çocuk istismarı yapan yetişkin akıl sağlığı bozuk değilse toplum olarak bir davranış sorunumuz, problemiz vardır. Bu açıklaması da toplumsal olaylarda sürekli kurban verişimiz olduğumuzdur. Faili cinayetler, çocuk gelinler, töre cinayetleri vs. Ve çocuk kurbanlarımız. Ekmek almaya bakala giderken bile başına gaz bombası fişeği denk gelebiliyor. Yine ikinci bir neden yasa dışı mafya vari örgütlerin üyelerini bir birbirine bağlayan aralarındaki açıklanması güç sırlarıdır. Bu sokaktaki kedilere canilik yapmak gibi çocuklara yapmakta olabiliyor. Olmaması lazım. Bende kınıyorum. Ama neden diye düşünmeden de edemiyorum.
Nuray Çakmak
Yorumunuzda yazdıklarınız hepsi yaşanılan ve doğru şeyler.
Düşünmek lazım!
İrdelemek lazım!
Sorgulamak lazım!
Çocuklar sussa bile, bizim konuşmamız lazım!
Yazmamız lazım...
Saygılarımla.
Nuray Çakmak
Kutlamak adına yeniden geldim.
Yüreğinize sağlık.
İlahi Adalete olan inancımız sayesinde kimse bizi yolumuzdan alıkoyamaz.
Ödün vermeden.
Başımız öne düşmeden.
Çocuklarımız için ve de insanlığımızı soldurmadan-gerçi geride kalan az sayıda insan ve iyilik ile-elbet bu gidişat sona erecek.
Acımız büyük.
Solan güneşe sahip çıkacak olan yine bizleriz.
İnandığımız sürece ve de mücadeleyi elden bırakmadan.
Kötüye, kötülüğe ve zalime lanet olsun.
Nuray Çakmak
Çok anlamlıydı Nuray Hanım'cığım.
Biz öldük çoktan öldük.
Yazık çok yazık bu düzene.
Adı düzen ama yoldan çıkmış her şey ve herkes.
Emeğinize sağlık.
Sevgimle.
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim yorumuna sağ olasın sevgilerimle.
Ölen çocuk değil? Ölen insanlık!
İnsan olan yapmaz, böyle şeytanlık.....
Nuray Çakmak
İnsanlık!
Teşekkür ederim saygılarımla.
Nuray Çakmak
Ama ben; masmavi gökyüzüne bakmaktan mahrum bırakılan ve soğuk yüzlü dört duvar arasına hapsedilen çocukları görmekten utanıyorum !
Teşekkür ederim sevgilerimle.
tek söyleyebileceğim şey kanunlar yetersiz bu konuda zira kanun yapıcıların çoğunluğu erkek. Hele de belirli kesim söz konusu olunca affedilmesi kaçınılmaz oluyor, mecburen diğerleri de aynı hakka sahip olduklarını düşünüyor. Konu çocuk olmasa da rızası dışında her tecavüz en şiddetli biçimde cezalandırılmalıdır buna 18 yaş altı rızalı birliktelik olsa da dahil edilmelidir. Asırlardır var olan ama çeşitli sebeplerden dile getirilemeyen durumlar artık alenen yapılıyor. Cinsel istismar diye hafifletilmemelidir bu düpedüz sabiye tecavüzdür. Ahlak çöküyor zamanımızda ahlakın olmadığı yerde insanlık da kalmaz. Çocuklara sahip çıkılsın denilemez zira aile içinde de var bu durum. O bebeğe ( çocuk bile diyemiyorum) yapılan davranışı şiddetle kınıyor ve bu tür sapıkça eğilimleri olanların ( bu duruma pedofili deniliyor hastalık olarak düşünülmesin) gerçek anlamda cezalandırılmasını bir anne olarak istiyorum.
İnsanım demeye utanıyorum.
Nuray Çakmak
Çocuğa sahip çıkılsın deniyor. Denmesine deniyor da evde durum farklı mı?
Aile içi yaşananlar akıllara zarar ablacığım. Teşekkür ederim harika yorumuna sevgilerimle.
Bir ülkede adalet kalmamışsa
ki bunu istatistikçiler dün açıkladı dünyada sondan ikinciymişiz
birinci FİNLANDİYA neden bizde bir FİNLANDİYA değiliz diye iç çektim acı acı
oysa Ulu önderimiz ATATÜRK ün Kurduğu Cumhuriyet o yıllarda Finlandiya tarafından
örnek alınırken
bu dahada acı veriyor kalbime
neden???????????? Güya vatanseverlik muş, mış larla olmuyor
Türkiyede acilen liyakata dayalı eğitim seferberliği başlatılmalıdır.
Kurtuluşumuzun tek reçetesi budur
Çocuklarını iyi eğitemeyen bir ülke yok olmaya mahkumdur
saygılarımla
Nuray Çakmak
o ülkede adalet, hak ve hukuk hiç olur...
Teşekkür ederim güzeldi yorumunuz saygılarımla.
dedik ki
önce bu rezil eziyeti hayvanlara yapıyorlar, ses gelmeyince çocuklara ve engellilere yöneliyorlar
kimse duymadı hatta saldırıldı bize
duydunuz mu el kadar sabinin sesini diyeceğim ama ne çare ki sabi öldü
"bu ülkede dört şey olmayacaksın
kadın çocuk,ağaç sokak hayvanı " kesinlikle öyle bir kılıf bulup yok ediyorlar.
sabah otobüste 3 kadın konuşuyordu
o yaşta çocuk sokağa bırakılır mıymış, sahip olunmalıymış, hep hırsız mı suçluymuş vik vik vik vik
ne demiştik
çocuk öldü evet o kurtuldu geride can çekişen salak bir insanlık kaldı akıldan yoksun olduğu için sabahleyin de o can çekişen insanlığı kadınların öldürdüklerini gördüm
teşekkürler
Filiz Şahin. tarafından 4/25/2019 9:52:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
Nuray Çakmak
Dünden beri gerek sosyal medyada, gerek bulunduğum ortamlarda
dikkatimi çeken şu cümle oldu.
" hayvan mısın be adam ?"
Ama ben şu ana kadar henüz bir hayvanın, bir ülkede, bir şehirde, bir mekanda insana tecavüz ettiğini duymadım ve okumadım.
Ki; hayvanlara tecavüz edenleri çok gördük ve okuduk.
Evet sizinde yazdığınız gibi "sabi öldü." Şimdi ne olacak. Hani olur ya zanlı bulunursa,
devletin güvenlik kurumlarından ön kapıdan girecek, arka kapıdan çıkacak.
O kadar çok örneklerini gördük ki ve ben hiç şaşırmayacağım. :(((
Sevgilerimle.
Nuray Çakmak
Filiz Şahin.
Güne yakışmış can-ı gönülden kutlarım.
Evet
Çocuk öldü...
Aslın da ölen sadece çocuk değil insanlıktı.
Ne anlamlı bir yazı bu !!!
Teşekkürler...
Nuray Çakmak
mala tecavüz,
kadına tecavüz,
kız ve erkek çocuklarına tecavüz,
cana tecavüz,
hayvana tecavüz,
düşüncelere tecavüz…
Bu nasıl dünya, bu nasıl insanlık...
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuza kıymetli hocam saygılarımla.
Yasalar bu konuda çok yetersiz ve hiç bir caydırıcılığı yok.Medya aracılığı ile duyup gördüklerimiz .. ya göremediklerimiz ?
Allah ıslah etsin ruh hastası bu şerefsizleri.
İDAMMMM...!!!çözüm bu Nuray hanım .
Nuray Çakmak
Millet Çöker
Ülke Çöker
Kanunlar çöker
En önemlisi de kanun yapıcıların vicdani, adaleti çöker!
Sevgilerimle.
Allah insan ve hayvanı yaratırken ayırt edici olarak aklı düşünme yetisini vermiştir, bu olayı yapan görünüşte insan özünde hayvandır, hayvan dürtüleriyle hareket eder nefis tatmininde aile bireyi olması yada yaşı, cinsiyeti fark etmez.
Bu durumda bu hayvani dürtüler taşıyan insanlardan korunmanın yolu başta eğitim olmak üzere kanunlarla sağlanır, kanunların caydırıcı olmadığı adaletin sünger gibi olmasından kaynaklıdır, yasalar kişiye , zümreye göre ayrı ayrı işlerse sonuç her kez kendi kanununu yürütür.
Tecavüz, taciz ve vatana ihanet suçlarına idam istiyoruz.
Nuray Çakmak
Bu yapılanın bir tanımı yok, ya da var da ben bilmiyorum.
Hayvani dürtülere yüklemek yanlış olur hocam. Çünkü hangi hayvan böyle bir eylemde bulundu bunu da bilmiyorum.
Saygılarımla.