- 575 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Aitlik İlişkisi 1
Aitlik ilkin katı yalıtımlı bir alan ile az çok düzenli ve kontrollü enerji salınımı veren bir sağlatan kolektif hareketin içinde olmaydı.
Aitlik ikinci aşamada yine sağlatan yalıtımlı bir alandı. Ancak yalıtımın katılığı ilk duruma göre az biraz esnemişti. Ve bir alan içinde kolektif sağlatanla olmayı üretim ilişkisi ve üretim hareketi üzerinde dönüşmeydi.
Aitliğin kolektifçe belirlenen temelleri üzerinde kolektif oluşa ağırlıkla ve sıkı bir katılım sorumluluğu vardır.
Aitliğin, kolektif sonuç ortaya koymasıyla mutlak bir yetenek ve ihtiyacına göre pay alma “hakkı” vardır. Hak ilkin kolektif durum oluştan belirmişti.
Sorumluluğun da temel düzlemler üzerinde akış yönünde olmakla akışa aykırı durumlara karşı bir skala direnci vardır. Bu tutum kolektif yapı olan kolektif durum enerjili momentumunun korunmasıydı.
Kısaca aitliğin bir sorumluluğu, sorumluluğunda bir direnç ilişki akışı vardır. Her biri kesikli sürekli ve çevrimli enerji durum paketleridir. Ya da boşluklu tanecikli alan hareketinin kategorizesidirler.
Kişi dışta davranmaya başladığında genlerinden hareketle davranır. Ancak kişi dıştan davranmaya başladıktan sonra kişi artık bencilliği ya da genlerinden ibaret (oluşuyor) değildir.
Hele hele kişi kolektif bir sosyal hareket ve kolektif bir toplumsal hareket içinde olduktan sonra, kişi artık hiçbir şekilde salt benciliğiyle genlerine ait oluşma değildi.
Burada bir paradoks ortaya çıkacaktı. Genlerden veya bencillikten ait olmayan insanın öznel gelişmesi içinde kaostan ya da tedirginlikten veya stresten kaçınma stratejisi uygular.
Bu strateji; beyin kapsamını akıl almaz düşünce oyuk alanlarına bölen düşüncenin fazla enerji harcanmasını gerektiren, enerji harcama durumlarından kaçınma stratejisidir.
Bu strateji durumu temel durumla olan bencilliğin davranışı içinde de vardır. Ama bencilliğin stratejisi sadece bir kaçınma stratejisidir.
Bu nedenle genlerinden veya korunan yasa olan kişi bencilliğinden fazla olan insanın öznelliği bu kaçınma stratejisi gereği öznelliğin GROTESKİ tutumlu anlama içinde olmasına neden olmuştur.
Yani groteski ilik bu hali ile kişiyi fazla enerji sağlama yorulmasından kaçındıran savunma durumuna çare olan bir merhemdir. Yani groteski anlama beyinsel ataletle olan beyni karasızlıktan kararlı durma geçiriştir. Dengesiz durumdan denge durumuna geçiştir.
Yani grotesk ilik haz ve elem kriterini aşan bir beyin yatıştırıcı durumla kişi özelinde haz veya elem durumuna konumlanan basit hareket ettirici tepki koyuş çevrimlerin başlatmasıdır. Bu da atalet yasasına (hareketin korunumu yasasına” uygundur.
Beyin neden yatıştırılıyordu? Beyin kendi atalet durumuna göre ardı arkası kesilmeyen çıvlamalardan kaynaklanan bir yorulma ile baş başa kalıyordu.
Bu çıvlama kişide fazla enerji kayıplarını oluşur. Kişi çıvlamaların karşılık yanıtını olacak dönütlerin, kesikli sürekli çevrim döngülerini oluşturamaz.
Kişi de çevrim döngüleri oluşamayan çıvlamalardan yorulur. Yani kişi bu çıvlamaları düzenli enerji döngülü bilme, bulma gibi kararlı durumları içindeki kategorize edici enerji paketleri haline getiremez.
Düzenli çevrim içinde kontrollü enerji paketi olamayan enerji kişiye, kaos yansımayı verir. Kaos yansıması kişilerde tedirgin edicidir. Tasa vericidir. Kaygı düşünmenin en verimsiz en çok enerji harcanma biçimidir.
Enerji sağlamanız kısıtlı olunca, kaostan kaçınmanız da zorunlu olmaktadır. Bilme, bulma, nedenle düşünme olamayan enerji sarmalı ancak groteski anlama içinde adeta düzenli enerji paketi gibi yansıyordu.
Groteski ilik enerji için öznel dünyanın enerji tuzaklamasıdır. Çıvlayan beyinsel enerji groteski anlama kılındığında o çıvlama hep groteski yanıtla çevrime girdiğinden çıvlama artık kişi mantığına kaos durumla yansımaz oluyordu. Artık kişi groteski ilik içinde dingin ve sakindi.
Kararsız durumdan groteski mana modülasyonlarıyla zihinsel karşılığını oluşturan tuzaklanmakla kararlı duruma geçiyordun. Kaosun beyin alemi içinde çıvlama yorulması yapmasından ötürü kişiler groteski iliği adeta bir yatıştırıcı olarak kullanıyorlar da diyebiliriz.
Groteski ilik bir çeşit anti deprasandı. Beyin kaostan kurtulmak için inanç üretiyordu.
Hele de groteski iliğin anti depresan olması, yani zihinsel çıvlamalı düşüncelerin kararsız durumdan groteski ilikle kararlı denge durumuna geçişi köleci sistemle birlikteydi.
Kolektif düzenlilikten benciliğe olan tamah etkilerle vaz geçilmişti. Kolektif iliğin yerine bir şeyler de konamıyordu. Huzursuzluk tedirginlik artmıştı. Tedirginliğin kolektif düzenli enerji paketleri yerine sanalı olan inanç enerji paketleri kondu.
Köleci sistemle birlikte beliren bu tarz köleci öğretiler içinde kotarılan inanç, ahit ve biatti dinler ile ortaya çıkan ikrarın bir yatıştırıcı olmasıydı.
Söz gelimi kolektif düzenli enerji alanı içinde payın karşılığı kolektif güç ve kolektif sahiplik olan enerji düzenli enerji paketi olan bilgi imajlarıydı.
Köleci sistemde kişinin kolektif iliği şirk sayılmakla payı elinde alınan kişi en temel durumla kaygı ve kaos içine düşmüştü. Kaosun kolektif karşılığı yoktu. İçi içini kemiriyordu. Bir türlü sağlatan düzenli enerji konumuna geçemiyordu.
Elinde alınan somut paya payın zıttı olan negatif durumla rızk dendi. Payı veren mülk kolektif iliğinin yerine de neden olaraktan kolektif iliğin negatif zıddı olan “ortak tanımaz iradenin imajına da mülk EL malik dendi. Yani mülkün rızk olarak tek takdir edici sahibi, El’di.
Nasıl dengesizlik içinde dengeye gitmekle denge, kararlı yapıyı düzenli kontrol edilebilir bir enerji konumları ortaya koyuyorsa;
Aynı biçimde düzenli oluş ta, zıt yönden din ve inanç öğretili cehennem, ceza, hesaba çekilme, ateşte yanma gibi yığınlarca köleci öğretili kısıtlanmalardan kaynaklı engelleriyle kişinin ruh sağlığını bozuyordu. Yani denge içinde kişi engellere takılıp tökezlemelerle dengesizleşir.
YORUMLAR
Aitlik.
Ait olmak.
Bir istem bir yaratılışın nihai erişimi.
Bir dürtü bazen nesnel bazen öznel içeriği ile hayatı rayına oturtmak adına bazen rayından çıkaran.
Yeniden okumak gerekiyor yazarın muhtevaya getirdiği yaklaşımla beynimizin ırmaklarında salınan düşünceleri de hizaya sokmak adına.
Var olunuz değerli hocam.
Kandiliniz mübarek olsun.
Saygılarımla.
Bayram KAYA 1
Öncelikle ben de sizin kandilinizi tebrik ederim.
Bilimsel felsefeye olan ilginize imrendim
Anlamlı telakki ettiğim yorumunuzu; hasbel kader yazıma yapılan yorumlar içindeki bir yorumu etkili yorum olarak seçmek sık baş vurduğum yöntem değildir.
Saygı ve mutluluk dileklerimle.