- 724 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SORUMSUZ YETKİLİLERE SORUMLULUK YÜKLEMEK
Sorumsuz yetkililer evet bu başlık son derece ilgimi çekmekle kalmayıp güne gündeme o kadar uygun olduğundan dolayı irdelemek ve bir çoğumuzun hayatında zamanlı zamansız sorunlara sebep olan bu hastalıklı düşünce sahiplerini tanıma fırsatı olabilir.
Anlaşılacağı üzere sorumsuz yetki sahibi olanların hiç bir sıfatı olmadığı için bu yakıştırma uygun düşmüştür ve bilindiği gibi bu bir meslek değil buna yancılık diyebiliriz,yağcılık diyebiliriz,kapı kulu diyebiliriz,çantacı ve daha çok şeyi yakıştırmak pekala mümkündür şimdi buraya kadar yapılanlar genel bir analiz sonucuydu.
Birde bunların resmi olan ama gayri resmi davrananları var işte bizim önceliğimiz de bu gayri resmi olanlardır nedenlerine tek tek bakmaya hiç gerek yok çünkü ast ve üst amir ve memur ilişkilerinde önce hiyerarşi olmalı ki bu olmazsa olmazıdır sistemin yürümesinin temelidir prensipler ve kurallar kolaylıkla değişmez kanunları iyi irdelediğinizde anlarsınız koruyuculuğu ne kadar önde tuttuğunu işte bizlerinde uyması gereken esas olan kanunlardır yasal olarak belirlenmiş görev ve yetkiler neyse kamu görevlisi onu ifa etmekle sorumludur kendi duygu ve düşüncelerini karıştırmaya hakkı yoktur şayet yasa dışına çıkıldığında konusu suç teşkil eden bir fiili işlemiş olur ama yasanın dışına çıkmadan görevinin gereğini yaptığında duygularıyla değil yasal görevini ifa etmiş olur. Ancak günümüzde ne çok ihlaller var saymakla bitmez buralarda yazmaya kalksam günler hatta aylar sürer..şimdi geriye dönüp baktığımızda anlamamız gereken haklarını bilmek onları savunmak ama en önemlisi yasal zemin içinde kalmak koşuluyla sorgulamak neyi diye düşünmeyin önce kendinizi sonra yaşanılanları muhatap olduğunuz görevlileri tanık olduğunuz olumsuzlukları yani aklınıza gelebilecek ne varsa önce sorgulayalım ki doğru ne eğri ne görebilelim görelim ki bir sonraki adımlarımız daha sağlam olsun.
Örneğin hak aramak için hakaret edilmez muhatap aşağılanmaz şayet bunu yaparsan senin ne farkın kalır ki işte onun için hak aramalarında sorumsuz yetkililerle karşılaştığınız da önce haklarınızı iyi bilin ki savunmanız sağlam olsun savunma sağlam olunca sorumsuz yetkili sorumluluğunu hatırlayacak ve göreceksiniz davranışları neredeyse tamamen değişecek bunun sebebi sorgulayan birinin haklarını araması noktasında yasanın vermiş olduğu koruyucu kavramını öncelikli olarak kullanabilmesi becerisidir.
Sizlerde gündelik hayatınızda karşılaştığınız olayları fırsat buldukça sorgulayın doğru ile yanlışı çok daha net bir şekilde ayıra bileceksiniz ve bu düşünce tarzı sizi hep bir adım öteye taşırken farkında olmadan bir çok şeyi düzeltmiş olacaksınız.
sorumsuz yetkililere sorumluluk verilmiş olması onlara sorumluluk yüklemesi demektir buda görevlerini yerine getirmeleriyle neticelenir bunun denetimini hak arayarak yapmanın aslında ne kadar kolay olduğuna da tanık oluyoruz.
Yani anlatmak istediğim hak aramanın yasal bir zorunluluk olduğu gibi haksızlık yapmanında suç olduğudur her ne görev ve yetkiye sahip olurlarsa olsunlar yasanın dışına çıkıldığında suç işlendiğini herkes bilir dolayısıyla denetim görevi sorumluluk sahibi olan milletin ta kendisidir yerine getirmesi için sorumluluk alması yeterlidir.
Sorumsuz yetkililer öncelikle sorumluluklarının gereğini yerine getirmelidir ve bunu yapmak yasal zorunluluktur.
"Sorumluluk almak için sadece yaşanılanları ve yaşadıklarınızı tanık olduğunuz her şeyi tarafsızca sorgulayın".
Mehmet DEMİR
10.04.2019 AN"KARA"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.