- 604 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOK SESLİLİK DEMOKRASİ
Cumhuriyet demokrasi millet
Bu değerlerin anlamını herkes bilir Halkın kendi kendini idari şekli cumhuriyettir. Kendi seçer. Seçtikleri milletvekilleri yasama görevi yapar. Demokrasi katılımcı ve çok seslilik aynı zamanda hoşgörüdür. Bir bireyin yaşam hakkı demokrasiden geçer. İnsanın beklentileri özgürce yaşam hakça ve hukukça yaşama hakkı insani değerlere sahip çıkma özbenliğine manevi duygularına inancına saygı duymak yasakçılığa ve eğitimsizliğe son vermek. Her birey eğitimde özgürlük A’ dan Z’ ye bilinçli bir toplum örf adet ananevi duyguları özbenliği değerlerine sahip çıkmak. Kısacası toplum olmak. Bunun adı demokrasi yaşıyorsam bende varım demek. Değerler üzerine kurulmuş gelecek. Herkesin doğrusunu ortada buluşturan demokrasi çok seslilik. O zaman yaşasın demokrasi hak, hukuk, özgürlük, insani değerler. Yaşasın Atatürk ilkeleri.
ATATÜRK İLKELERİNE SAHİP ÇIKALIM….
Cumhuriyetçilik: Atatürk için demokrasi her şeyden önce bir özgürlük sorunuydu. Atatürk için Kemalizm Cumhuriyetçilik ilkesi ile Demokrasi eş anlamlıydı.
Milliyetçilik: Din, Dil, Irk ayrımından uzak ortak yurttaşlık temelidir. Cumhuriyetin bütünlüğünü korumayı ülkenin birliğini tehdit edecek unsurlardan ayrılıkçı akımlardan engellemek amaçlı.
Halkçılık: Bütün insanlar yasa önünde tamamen eşit muamele görmek zorundadır. Sınıf, aile, fert, arasında bir ayrım yapılamaz. Türkiye halkını çeşitli sınıflardan oluşan bir bütün olarak değil sosyal yaşamın gereksinimlerine göre çeşitli mesleklere sahip olan bir toplum olarak görmek.
Lailklik: Din işleri ile devlet işlerini birbirine karıştırmamak. Din ve vicdan hürriyeti. Din bir vicdan sorunudur. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir. Dine saygı göstermek düşünüşe ve düşünceye saygı göstermek.
Devletçilik: Ülkenin genel ekonomik faaliyetlerinin düzenlenmesi ve özel sektörün girmek istemediği veya yetersiz kaldığı yada ulusal çıkarların gerekli kıldığı alanlara girmesini öngören ilkedir. Ülkeyi refaha ve bayındırlığa eriştirme amacındadır.
İnkilapçılık: Eski düzenin geçerliliğini yitirmiş kurumların yerlerine çağın gereksinimlerini karşılayacak kurumları koymakla ilgilidir. Kemalizm bununla yetinmemekle devrimciliği aynı zamanda sürekli olarak yeniliklere değişimlere açıklık biçiminde anlatmakta kalıplaşmaya karşı çıkmaktadır.
Türk ulusu Atatürk ilke ve inkılaplarına sıkı sıkıya sarılmalı bu yolda mücadele vermelidir. Atatürk ilkelerinin açılım anlamı millete iyice anlatılmalı yaşam tarzımız ve toplum değerlerimiz korunmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.