- 997 Okunma
- 9 Yorum
- 4 Beğeni
Zamanıız insanı zalimdir
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsan Allah’tan uzaklaşmaya görsün, insanlıktan çıkar… İnsan kanundan korkan varlık değil, onu sadece Allah sevgisi terbiye eder..İnsan bu kadar zalimleşecek miydi? Denizlere fabrika artığı akıtan insan düşünmez mi ne hakkım var buna diye…
Zamanımız insanı zalimdir. Yoldaki logar kapağını alıp satabiliyor… Sınırsız zalim… Tespit edilen zulümleri bunlar ya tespit edilemeyenler sadece İlahi kameranın kayıtlarında tutulanlar…
İnsanda Allah korkusu kalmamış. Zamanımız insanı zalimdir.İki dünya savaşı yaşaması da dünyanın bundandır. Paraya tapan insanların işi bu büyük savaşlar ve süre gelen savaşlar…
İnsanı Allah sevgisine çekmekten başka seçenek yok… Yıllarını birlikte geçirdiği eşini öldürenlere ne demeli. Toplumu zehirleyen uyuşturucu mafyasının kanundan korkusu var mı?.. Çözüm belli.
İnsandan zarar görmeyen varlık yok zamanımızda, ormanı yakanlara ne demeli… Ufak bir menfaat uğruna yapmayacağı şey yok artık insanın… Allah sevgisini nasip etsin insan zamanımızda çok bozulmuş bir şiirimde “Ağlıyor deniz, ihanete uğramış sevgili gibi” demişim
Küçüğümüz büyüğümüz zararlı olma yarışında, duadan başka silahımız da yok, duaya sarılalım. Dünyamıza huzur gelsin diye
Yalanın bini bir para… Söz verir sözünde durmaz, zamanımız insanına nasıl iyi diyebiliriz.
Aç gözünü iyi bak zamanımız insanı zararlı. Dinden uzaklaştığı derecede insan zararlı olmuş… Elini vicdanına koyan yok… Vicdanını susturmuş zamanımız insanı… Ederini kaybetmiş insan…
Eşkiya dünyaya hükümdar olmuş… Dünyamız kötülere kalmış… Düşenin elinden tutan kalmamış… Gül sürelim her yaraya yani Allah’ı ve peygamberi sevdirelim…
Dertli Balıkçı
Ah gönlümün denizleri gibi şimdi denizler …
Günlerdir boş balıkçı ağları
Bilirim:
Ağlara takılan
Altındır gümüştür
Gelinlere gerdanlık
Bebelere süt…
Ah çeyreği kalmış ekmek deniz
Çöp dökmediler
Yüzüne tükürdüler
Ağlıyor deniz
İhanete uğramış sevgili gibi
Hep boş
Balıkçı ağları
Denizin dizlerinde dertli balıkçı
FacebookTwittergoogle_plusEmailPrint
YORUMLAR
İnsan doğası gereği kan dökücüdür,ister bilimsel olsun(homosapiensin diğer türleri avlaması)
ister teolojik olarak(kabilin,habili öz kardeşini öidürüşü,istersede yağma,talan ekonomisi ve din adı altında ,ilk çag,ortaçağ,yakınçağ boyunca yapılan sömürge ve sömürü sistemi insanı dahada bozmuş ve ahlaksızlaştırmıştır arkadaş yazmış islam dinin insanı güzelleştirici ve insanlıktan taraf yönlerini kendince bahsetmiş bende müslümanım ama herkes gerçekleri söylemeli dinimiz köleliği kurandan ayet olarak kaldırmamıştır,kölelik kurum H.Z MUHAMMETTEN,4 halife döneminden,Emeviler,Abbasilar,Memlüklüler,Osmanlıya kadar devam etmiştir köle alınan,satılan ve bütün hakları efendisinin elinde olan aciz bir varlıktır İslama bile girişi sahibinin elindedir(çünkü sahibi müslüman olduğunu kabul ederse ,müslümandan köle olamayacağı için kölelilği düşer),Şarap içmeyi yasaklayan kuran ayeti varken köleliği kaldırıcı hüküm yoktur ve din değiştirip(müslümanlıktan dinsizliğe dönen ) mürted kabul edilip,kanı mubah yani helal olur şimdi yazıyı bu bahse edilen konularda okunduğunda gülünç olduğu görülecektir,insanı insan olarak sevmek dinin,milliyetinden,etnik kimliğinden değil şahsına topladığı evrensel normlarda(doğruluk,hoşluk,yumuşaklık,sırdaşlık...........)daha değerli olacağı ve ahlaksal normların üst normlarda toplandığıdır mesala insan köle edilemez,meta mal gibi satılamaz,kendi köle olmak istese bile olamaz,fkir özgürlüğüne sahiptir gibi selamla
malesef görmekteyim eyyamcı ve eyyamcı öğretiler parlatılmaktadır ama insan kendini sınırlayan bütün kölellik zincirlerini kırıp özgürleşecektir,sağlıyacak tek değer evrensel ğitimdir,selamla.
O kadar sık sorguluyorum ki, değerli hocam ama öncelikle kendimi.
Yolunda gitmediğinde bir şeyler ilk olarak kendimi suçluyorum oysaki aynı insanım ve zaman geçtikçe her şey ve herkes kabuk değiştirdi ve de kimlik.
Anlamsızlıklar saklı hayatın her anında.
En basit olayda bile birileri birilerine üstün olma çabasında ve illa ki canı yanıyor insanın.
Sevgiyi dilinden düşürmeyen insanlar an geliyor nefretini boca ediyor üstünüze.
Sebepsiz ve anlamsız acılar yükleniyoruz illa ki karşı tarafın ansızın seyreden bir atağı ile kendimizi bir anda yerde buluyoruz.
Tamam, herkes herkesi sevmesin ama durduk yerde bir insan/insanlar yine cephe alır ki?
Her an mı?
Herkes mi aynı?
Bunu düşünmekten yorgunuz.
Zarar görmek: sürekli, biteviye ve neden?
En ufak kusurda aşağılanmak.
Hatta bir gülümsemenin ve içtenliğin yanlış anlaşıldığı.
Gruplaşma.
Yalnızlığın bile yargılandığı.
Kısaca: kimin kime gücü yetiyorsa.
Mazlum ve zalim.
Artık ben de biliyorum ki: zamanımız insanı zalim.
Bunu görmezden gelip tüm iyi niyetimle dokunmak isterken birilerinin yüreğine ve vicdanına anlamadığım bir sebeple illa ki zarar görüyorum.
Suçlanmaktan ve canımın yanmasında çok çok sıkıldım.
Yüreğinize sağlık: güzel bir konuyu anlaşılır biçimde kaleme almışsınız.
Saygılarımla, değerli yazarım.
Değerli Dostum.
Allah sevgisi ve korkusu mutlaka olmalı. Buna bir Müslüman olarak asla ve asla itiraz edemem. Lakin bence bundan da önemlisi ve üzerinde durulması gereken bir başka konu var. Eveti Allah sevgisi ve korkusundan da önemli bir konu var. Örneklerle açıklamaya çalışayım:
İnsanımız Allah sevgisi ya da Allah korkusuyla Camiye gidiyor ancak cami kapısında gelişigüzel bıraktığı ayakkabıları sebebiyle hem oldukça çirkin bir görüntü oluşturuyor hem de diğer insanların camiye girişlerinde sıkıntı meydana getiriyor. Oysa Dinsiz dediğimiz Japonlar giydikleri ayakkabı veya terlikleri düzgün bir şekilde sıraya koyup ibadethanelerine öyle giriyorlar. Bu ahlak eğitimiyle ilgili bir durumdur.
Bizde vatandaş zina ederken Allah'tan korkmuyor ama cünüp kalmak söz konusu olunca Allah korkusuyla gusül abdesti alıyor.
Evet, zamanımızın insanı zalimdir. Onu bu zalimlikten kurtarmanın yolu da din eğitiminden önce ahlak eğitiminden geçmektedir bence. Ahlakı olmayanın Allah'ı olmaz bence.
Selam ve saygılar.
İnsanlar acizliklerini kabullenemiyorlar Yaratana Allah a tam teslimiyet yok böyle olunca Allah korkusu Allah rızası için olması gereken hak yolda islamı yaşayan az ..İnsanlar emanet olan herşeyi kendi mülkleri sanıyorlar gafletteler aldanıyorlar..Yaratana sığınmayan o huzurda secde de huzur bulmayanlar muallaktalar..Yaratılışta bebekler kar gibidirler..Ruhlarla kalpler tezat değildir.Ne zaman ki maddeye tapma başlar aile de öğrencilite etrafta yanlış kişiler varsa islami şekilde tarihiyle töresinden uzak yetişenlerde...Huzuru eğlence de ararlar..Oysa hiç kimse boşuna yaratılmadı.Başı boşta değildir..Anlamlıydı yazı.Allah yazan kalemler artsın Allah diyen diller susmasınlar inşaallah..Allah razı olsun.Selam ve dua ile.
Aç gözünü iyi bak zamanımız insanı zararlı. Dinden uzaklaştığı derecede insan zararlı olmuş… Elini vicdanına koyan yok… Vicdanını susturmuş zamanımız insanı… Ederini kaybetmiş insan…
Eşkiya dünyaya hükümdar olmuş… Dünyamız kötülere kalmış… Düşenin elinden tutan kalmamış… Gül sürelim her yaraya yani Allah’ı ve peygamberi sevdirelim… işin özeti bu! Bir de dua artı fiili dua... sağ olun.