- 934 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadın ve erkek cennette yeni bir fıtratla yaşayacak
“…Onlara cennette temiz eşler vardır…” (Bakara 24)
Temiz sözcüğü sıfattır; kirli, lekeli, pis, bulaşık olmayan, arı duru, pak, sağlıklı, demektir. Mecazi olarak ise, ahlakça lekesiz, soylu, iffetli vb. anlamları ifade eder.
Yukarıdaki âyette, cennette, ‘temiz eşlerle’ aile hayatının devam edeceği bildiriliyor. Cennetteki erkekler ve kadınlar, çift olarak yaşayacaklar; tıpkı Hz. Âdem ve Havva gibi.
Dünya yaşantısındayken kadın, üreme fonksiyonu gereği, adet görür. Bu durum kadının yaşam kalitesini etkiler. Ona çeşitli sıkıntılar verir. Kur’an-ı Kerim, kadının bu dönemini bir kirlilik olarak görür. Hayız hâli devam ettikçe kadının namaz kılmasını, oruç tutmasını, cinsel yakınlığını engeller. Cennette ise, çocuk doğurmayacaklarından tertemiz olacaklar.
Dünya yaşantısında kadın ya da erkek, üreme, boşaltma sistemleri gereği, çeşitli hallere maruz kalırlar, hastalıklarla mücadele ederler, yüzleri, bedenleri ne kadar güzel olursa olsun, zaman zaman ağızları, nefesleri, vücutları kokar, insana tiksinti veren çeşitli gazlar çıkarırlar. Cennetteki erkek ve kadınlar bu tür kusurlardan arınmış olacaklar.
Erkekler ve kadınlar, dünya yaşantılarında, ahlaki olarak temiz kabul edilemeyecek çeşitli tutum ve davranışlar içerisine de girebilir. Aldatma, küfür, şiddet, argo hitap, kaba saba davranış, meşru olmayan yiyecek ve içeceklerin tüketilmesi, onların bedenlerinde ve psikolojilerinde temizin zıttı bir pislik hâli ortaya çıkarır… Cennete giren kadın ve erkekler bu tür ayıplardan da kurtulmuş olacaklardır.
Aslında dikkatle bakıldığında görülür ki, Allah Teâlâ’nın yarattığı her şey temizdir. İradi bir varlık olarak pislik en çok insanın fiillerinde gözükür. Siz hiç pis bir ağaç, pis bir çiçek, pis bir sinek gördünüz mü? Gördünüz ise, o pisliğin kaynağı da yine insandır. İnsanın kirletmediği bir ormana girin, bir dağ yamacına, ırmak kenarına gidin, dizinize konan bir kelebeğe bakın, avucunuza düşen bir yağmur tanesini, bir kar tanesini inceleyin, çiçekten böceğe, her şey, tertemizdir. Pis bir köşe görürseniz orada insanlar piknik yapmıştır!
Sonuç: Cennetteki kadın ve erkekler, çevreci bir varlık olarak, yeni bir fıtratla yaşayacaklar. Kendileri tertemiz oldukları gibi, Cennetteki evleri, fiziki ve sosyal çevreleri de muhteşem ve tertemiz olacaktır.
M.Talât Uzunyaylalı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.