- 693 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Cimrinin kerameti
Bin dokuz yüz elli senesinin sıcak bir yaz günü Diyarbakır Spahi pazarında köylülerin alış verişlerini yaptıkları şerbetçilerin bakır kaselerini şınğırdatarak dolaştığı esnafların müşterinin boş çıkmaması için uğraşları tüm bu ahengin içinde terzi Kadrinin şakaları
Çarşıda cimrilği ile nam salmış hırdavatçı Hacı Veli her zamanki gibi iş yerinin önünde müşteriler ile kıyasıya pazarlık yaparken terzi Kadri kimselere görünmeden dükkana girer ve hacı Velinin kasasından yirmi lira alarak çıkar.
Bir kaç esnafı bu durumdan haberdar eden terzi Kadri bu yirmi lira ile koca bir çömlek güveç yaptırır.
İkindi vakti alış verişerini yapan köylülerin gitmesiyle sakinleşen Spahi çarşısında artık yemek vaktidir.
Çarşı içinde bir çardağın altında serilen güveç sofrasına tüm esnaflar davet edilir tabiki en başta hacı Veli vardır.
Sofrada yerini alan esnaflar bol etli güveci yemeğe başlarken hacı Veli de kaptığı ekmek parçasını bandırmıştı yağlı güvece.
Sofradaki esnaflar yemek yerken bir yandan da hacı veliyi kaçamak bakışlarla süzüyorlardı.
Hacı Veli ilk lokmayı ağzına alıp çiğnemeye başladı yutkundu lokma inmedi boğazından biraz daha çiğnedi yine yutkundu lokma yine inmedi üçüncü denemeden sonra zorla da olsa yutuvermiş ti ağzındakileri.
Terzi kadri: Hacı babaya su verin!
Hacı Veli: Bu yemek benim boğazımdan inmez
Terzi Kadri: Niye hacı baba
Hacı Veli: Niyesi var mı oğlum bu yemek benim paramla yapılmış
Terzi Kadir:Bunu da nereden çıkarttın hacı baba
Hacı Veli : Oğlum ben kendi malımı yiyemem boğazımdan inmez ordan biliyorum
Demesiyle sofrada oturan esnaflar kahkahalarla evet hacı baba doğruyu söylüyor dediler.
Esnaflar kendi aralarında daha önceden topladıkları yirmi lirayı hacı Veli ye verdiler
Hacı Veli : Hah şimdi oldu demesi ile önünde duran güveç çömleğine dalması bir oldu.
Hacı veli Cimriliği ile keramet göstermişti ve bu keramet atmış dokuz yıldır anlatılır Diyarbakır spahi pazarında.
Ne gariptir şu cimrilerin halleri Dünyada fakir gibi yaşarlar ahirette zenginler gibi hesap verirler
Hz.ALİ
Kalın sağlıcakla 18/03/2019